KWPN hengst Uddel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
radnah2

Berichten: 2413
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Onder de brug

KWPN hengst Uddel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-03 07:52

Ik ben op zoek naar informatie/foto's Cheese! over de KWPN hengst Uddel. Uddel is namelijk de vader van mijn paard. Ik heb gehoord dat Uddel een bekende springpaard was (niet zo bekend want er is weinig info te vinden over hem). Maar heb je informatie mail me dan aub radnah2@quicknet.nl

alvast bedankt

groetjes
marielle

Loena

Berichten: 391
Geregistreerd: 02-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 08:48

Heee wat leuk! Knipoog Uddel is ook de vader van mijn paard! Ik heb thuis wel veel info en mooie foto's van Uddel.
Uddel is wel een bekend springpaard, maar is al jaren uit de picture. Hij heeft jaren geleden een ongeluk gehad, hij heeft met zijn achterbeen door een kas getrapt. Daarna is hij afgekeurd bij het kwpn als dekhengst maar heeft nog jaren nbvr gesprongen (zz). Als het goed is staat hij nu bij een boer.
Ben erg benieuwd naar jouw paardje! Kan helaas nog geen foto's op bokt zetten..

Loena

Berichten: 391
Geregistreerd: 02-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 08:52

Oja, een jaar of 2 geleden zag ik in In de strengen dat hij weer ter dekking werd aangeboden..

radnah2

Berichten: 2413
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Onder de brug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-03 08:40

Ik ben ook benieuw naar jouw paard Haha! . Lijkt me leuk om te zien of ze op elkaar lijken (en wat ze allemaal dus van hun vader hebben). Ik heb zelf ook nog geen goeie foto's Cheese! van mijn paard op de computer staan. Wel heb ik een oude van dat ik hem 2 maanden had (nouja zo oud nou ook weer niet want ik heb hem nu 4/5 maanden. Maar als je naar z'n uiterlijk kijkt lijkt het wel een hele tijd. Lachen

Mijn paard stond eerst bij mijn tante en oom want hij want van de dochter van m'n tante (oom is opnieuw getrouwd etc.) maar die was erg bang voor ofzo Verward (heel verhaal en ook erg vaag maarja). Dus die deed er niks mee. Die moeder (mijn tante) is als de doods voor paarden en vond het al eel wat dat ze hem in de bak durfde te zetten en mijn oom heeft er ook geen verstand van dus hij heeft 2/3 jaar stil gestaan en omdat ie niks deed kreeg ie minder voer omdat ze bang waren dat ie anders te dik werd . Wel werd ie vaak in de bak gezet maar begin 2003 begon ie met uit de bak te springen. Scheve mond (over hekken heen springen doet ie nog steeds) dus hij heeft tot maart 2003 alleen maar in stal gestaan. Verdrietig

Dus toen ik hem kreeg was ie heel mager Huilen en hij was geschoren (heel lelijk met plekken). Hj had een slechte conditie en je was al blij als je hem in draf kreeg dus laat staan galop (na de galop was je ook helemaal kapot van het slaan en schoppen). Huilen Boos!

Ik heb hem nu dus 4/5 maanden. Zijn haar is mooi gegroeid en heeft een mooie gloed . Z'n plekken zijn weg en z'n buik is mooi rond en je ziet geen ribben meer. Met rijden krijg je hem makkelijk in galop en tijdens het longeren luistert ie goed naar je stem. (longeren kon ie eerst ook niet Scheve mond ).

Het enigste wat nog een nadeel is is dat hij nog steeds over hekken heen springt en hij dus nu met kluisters en halstertouw vast staan aan z'n benen in de wei . Hij springt nu soms nog (1 keer in de maand ofzo) maar gedraagt zich daarna wel dus de eigenaresse vind het niet meer zo erg Pling . Ik hoop dat ik volgende zomer (of in iedergeval over een paar jaar) hem gewoon in de wei kan zetten zonder bang te zijn dat ik die avond word gebeld dat ie in de wei aan het springen is.

Maar voor de rest is het een scheet waar je zowat alles mee kan doen. OK dan! Lovers


Sorry voor dit hele verhaal. ik hoop dat je/jullie het intressant vind(en). Maar ik moest het ff kwijt. Bloos Nu kan ik vredig slapen. Dromen hahahahaha! *LOL*