Inschrijving welsh veulen

Moderators: petraaken, Nicole288

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Brendageene

Inschrijving welsh veulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-03 21:58

Hoi ik heb net een welsh merrie gekocht, sectie B. Ze heeft alleen geen papieren, maar ze heeft duidelijk de uiterlijke kenmerken van een welsh. Ik wilde graag een merrie omdat ik in de toekomst misschien een veulentje wil. Nu vroeg ik mij af, als ik haar laat dekken door een goedgekeurde welsh hengst, of het veulen dan opgenomen kan worden in het stamboek?

Ik heb op de welsh site gezocht, maar kan daar niks vinden over voorwaarden voor opname in het stamboek. Ik hoop dat iemnad dit weet of anders een site weet waar het wel staat.

Groetjes Brenda

duivelintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 11:30

hoi brenda,

als de hengst welsh papieren heeft dan kan het veulen opgenomen worden in het stamboek. het welshen stamboek heeft diverse categorie├źn nl. de secties a,b,c, cob en daarnaast welsh k en welsh ... (ben het even kwijt en kan het boekje niet vinden :-s ). bij de secties a t/m cob spreekt voor zich, daar moeten beiden ouders volledige papieren hebben. bij de welsh k moet de moeder of vader een x aantal procent arabisch bloed hebben en die andere sectie mochten ook andere kruisingen zijn staat me bij.
wat je ook kan proberen is als je iets weet over de achtergrond van de merrie en weet of de ouders welsh zijn de merrie op laten nemen in het veulenboek d.mv. een keuring door het stamboek (weet niet precies hoe dat gaat hoor).
maar zover ik weet kan je dus wel papieren aanvragen voor het veulen. wat je ook zou kunnen doen om zeker te weten is navraag doen bij een hengstenhouder of bij het stamboek zelf.
ik heb eventueel wel een telefoonnummer van een fokker, maar die heeft voornamelijk a hengsten en een cob staan.
ik hoop dat ik je wel iets verder heb kunnen helpen.

groetjes, jolanda

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie