hengsten die OCD vererven!!! kom maar op!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
XxSwEeTy
Berichten: 1284
Geregistreerd: 19-02-03

hengsten die OCD vererven!!! kom maar op!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-03 10:50

jaaaaaah bter topic!! discusseer maar!!!!! HENGSTEN DIE OCD VERERVEN!!

beginnen jullie maar ahha Tong uitsteken

fokfanaat

Berichten: 20212
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 11:03

Ik vind dit een beetje een vreemd en speculatief topic, je kunt er op wachten dat er hengsten genoemd worden die veel dekken (hoe meer kinderen, hoe meer kinderen met OCD) Hengsten die veel maat vererven (hele grote paarden meer kans op OCD) Ik denk ook niet dat wij hier een realistisch beeld over kunnen vormen, dan moet je landelijke cyfers van klinieken hebben, en aantallen nakomelingen van hengsten.

Bovendien vraag ik me af je niet gewoon discussie op wilt roepen waar je van te voren weet dat deze uit de hand gaat lopen!

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 11:05

Klinkt als een sensatiezoeker. Bovendien zullen de fokkers niet zo blij zijn met een topic zoals deze. Ook moeilijk aan te tonen denk ik welke hengsten dat doen,...

Ik weet alleen dat Roxanne OCD heeft en die is van Havidoff. Maar om nu te zeggen dat Havidoff OCD fokt Verward ??? Nee dat zul je mij niet horen zeggen. Zoals al eerder besproken is het krijgen van OCD van meer zaken afhankelijk.

XxSwEeTy
Berichten: 1284
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-03 11:08

flemmingh wel

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 11:11

Vind niet dat zo'n topic op Bokt hoort, denk dat dit wel eens vergaande gevolgen kan hebben. Ik zal Bart verzoeken om een slotje.

fokfanaat

Berichten: 20212
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 11:19

goed idee!!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 11:20

Flemmingh fokt niets meer OCD door dan andere, alleen Flemmingh heeft wel enorm veel nakomelingen, dus worden er op rontgenologische keuringen automatisch meer Flemminghs aangeboden. Het uitval percentage blijft hetzelfde, maar als er 3% Flemmingh nakomelingen OCD heeft valt dat uiteraard iets meer op als wanneer Welcome 3% nakomelingen met OCD heeft. In theorie zou Welcome met zijn dekcijfers van afgelopen jaren dan ongeveer 1 paard in de 35 jaar met OCD hebben *LOL*

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 11:23

Ik vrees overigens dat Sweety-tjuhhhh helumaal niet zo oud is...."hahahah"
Die snapt wellicht niet helemaal dat de wereld niet zo zwart/wit in mekaarrrrrr zit..."hahahah"

Bang voor de reakties van hengsthouders ben ik overigens niet. Als hun koopwaar niet mocht deugen, mag dat aan de grote klok hangen, wat mij betreft. Maar denk niet dat zo'n topic als deze enige representatief beeld over de vererving van OCD zal brengen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 11:23

greetje schreef:
Vind niet dat zo'n topic op Bokt hoort, denk dat dit wel eens vergaande gevolgen kan hebben. Ik zal Bart verzoeken om een slotje.


Dit topic is volgens mij ook net eventjes te uitdagend. Slotje op deze, want niemand heeft er iets aan als hier willekeurige hengsten als ocd-verervers worden bestempeld.

Het andere topic over ocd is misschien interessanter, maar ook daar kan niet zomaar met namen van paarden gesmeten worden.