Prijskamp SBS in Ghlin (bij Bergen)?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
alabastro
Berichten: 844
Geregistreerd: 09-04-04
Woonplaats: Hasselt-Kuringen

Prijskamp SBS in Ghlin (bij Bergen)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-04 14:44

Gaat er iemand naar de prijskamp van het SBS in Ghlin? De 3-jarige hengsten die dit jaar gekeurd werden en in de dekdienst actief zijn, zullen daar voorgesteld worden onder het zadel. Ook Alabastro zal daar aanwezig zijn.


besita
Berichten: 6777
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 17:59

Ikga zaterdag met het Richebourg hengstveulen en Zondagnamiddag met m'n 2 jaarlingen ,gewoon eens voor de fun

jeanke

Berichten: 389
Geregistreerd: 14-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 22:43

Ik ga zondag kijken naar het vrijspringen.
Zaterdag is vooral voor de veulens en het jureren daarvan is sowieso al een erg persoonlijke aangelegenheid: op die leeftijd wordt soms meer gekeken naar de afstamming en de persoon die het voorstelt dan naar het veulen zelf. En om dan alleen om de hengsten te zien eens naar ghlin te rijden is me wat te ver.
Ik verwacht wel veel van het vrijspringen, enkele kenissen van me doen mee met paarden die toch al goed gepresteerd hebben de laatste tijd. Juist hopen dat ze dan ook hun dagje hebben.

alabastro
Berichten: 844
Geregistreerd: 09-04-04
Woonplaats: Hasselt-Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-04 09:28

jeanke schreef:
Ik ga zondag kijken naar het vrijspringen.
Zaterdag is vooral voor de veulens en het jureren daarvan is sowieso al een erg persoonlijke aangelegenheid: op die leeftijd wordt soms meer gekeken naar de afstamming en de persoon die het voorstelt dan naar het veulen zelf. En om dan alleen om de hengsten te zien eens naar ghlin te rijden is me wat te ver.
Ik verwacht wel veel van het vrijspringen, enkele kenissen van me doen mee met paarden die toch al goed gepresteerd hebben de laatste tijd. Juist hopen dat ze dan ook hun dagje hebben.

Vorig jaar is een klant van ons met haar hengsteveulentje kampioen geworden. Daarmee wil ik alleen maar erop wijzen dat die politieke spelletjes toch iets minder aanwezig zullen zijn bij het SBS. Het zal in elk geval niet zo zijn als bij het BWP waar het er echt wel vingerdik op ligt.
Bij het BWP zijn zelfs de wedstrijden vrijspringen en de veilingen niet gespaard van die politiek. Waarom mocht M. Spaas bv wel een SBS paard op de veiling brengen en de vorige eigenaar mocht datzelfde paard niet voorstellen? Dat zegt toch weer genoeg!

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 12:36

waar ligt ghlin?

..Romana Utopia.. mijn meissie 4-ever!!
ik zal je nooit vergeten!!!

Rhea
Berichten: 3489
Geregistreerd: 10-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 12:48

Reden te meer om mijn Alabastro X Touch of Fairway xx X Saygon eind 2007 naar de SBS keuring te brengen Haha!

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 12:52

alabastro schreef:
Vorig jaar is een klant van ons met haar hengsteveulentje kampioen geworden. Daarmee wil ik alleen maar erop wijzen dat die politieke spelletjes toch iets minder aanwezig zullen zijn bij het SBS. Het zal in elk geval niet zo zijn als bij het BWP waar het er echt wel vingerdik op ligt.
Bij het BWP zijn zelfs de wedstrijden vrijspringen en de veilingen niet gespaard van die politiek. Waarom mocht M. Spaas bv wel een SBS paard op de veiling brengen en de vorige eigenaar mocht datzelfde paard niet voorstellen? Dat zegt toch weer genoeg!



Spreek met niet van het BWP, de vriendjespolitiek ligt er meer dan duimen dik op. Mij zien ze er niet meer.

jeanke

Berichten: 389
Geregistreerd: 14-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 13:11

BWP heeft, denk ik, de vriendjespoltiek uitgevonden en gepatenteerd
Maar ik blijf bij mijn standpunt dat het beoordelen van veulens een uiterst subjectieve zaak is: want wie kan op zulk een leeftijd de kwaliteit van zo'n veulen al definitief bepalen.
Daarbij krijgt men dan ook te maken de verwachtingswaarde van de vaders en de moedersvaders van de veulens die op dat ogenblik soms meer doorwegen dan het exterieur en de bewegingen van het veulen zelf.

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 13:13

Bij de ouderen paarden is het even erg. Stoom uit je oren

alabastro
Berichten: 844
Geregistreerd: 09-04-04
Woonplaats: Hasselt-Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-04 13:20

jeanke schreef:
BWP heeft, denk ik, de vriendjespoltiek uitgevonden en gepatenteerd
Maar ik blijf bij mijn standpunt dat het beoordelen van veulens een uiterst subjectieve zaak is: want wie kan op zulk een leeftijd de kwaliteit van zo'n veulen al definitief bepalen.
Daarbij krijgt men dan ook te maken de verwachtingswaarde van de vaders en de moedersvaders van de veulens die op dat ogenblik soms meer doorwegen dan het exterieur en de bewegingen van het veulen zelf.

Niet enkel het BWP heeft die gewoonte maar ook in bijna alle andere stamboeken. Dit weekend kreeg ik nog te horen dat we niet moesten denken dat we geselecteerd zouden worden voor het Bundeschampionat want dat die plaatsen al lang bezet waren. De finale zou nog goed zitten maar verder gaan onmogelijk bij de 3-jarige hengsten. De eerste 5 plaatsen mochten door en bij elke andere hebben ze de punten van het exterieur overgenomen enkel bij hem hebben ze 0,5 afgetrokken. Ook weer een verdacht nummertje. Overal werd afgeroepen dat de punten gecontroleerd waren en werden overgenomen en bij Alabastro zeiden ze niets. Maakt niets uit, wij zijn toch nog zeer tevreden over zijn prestatie. Er staat trouwens een foto van Verden op onze site.
Het zal overal wel meespelen en daar is gewoon weinig aan te doen. Daarom moet je maar blijven proberen en misschien heb je ooit het voorrecht van er toch eens tussen te komen op een eerlijke manier!

Peterina
Berichten: 9148
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: Neerpelt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 14:51

Ik ga wel naar Ghlin zondag maar dan naar de 30e Anniversary International Show van de Royal Belgian Palomino stamboek dat op dezelfde locatie plaats vindt.
De Show begint om +/- 09.30 uur op de renbaan vlak voor de tribune.

Locatie adres:
Hippodrome Mons-Ghlin
Routes de Wallonie 31
Ghlin.

Te bereiken via autoroute vanuit Brussel richting Mons, Afslag 23 BIS (!),
eerste stoplichten links, weg volgen en dan kom je van eigens.
Inkom gratis.

Superkip

Berichten: 37
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Lummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 15:44

Ach, BWP, SBS, ...
Het is allemaal 1 pot nat. Vriendjespolitiek vind je overal.
Er wordt gekeurd wat ze nodig hebben voor de fokkerij, of er verkocht kan worden.
Rare beelden op de keuring in Munster vorig jaar oktober. Dus ja, ik vrees dat er overal aan vriendjespolitiek wordt gedaan Lachen

Niet vergeten dat er op het SBS dit jaar lord loxley afgekeurd werd. En dit wegen "te weinig beweging".

You can't win without losing !

alabastro
Berichten: 844
Geregistreerd: 09-04-04
Woonplaats: Hasselt-Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-04 15:53

Niet wegens te weinig beweging, maar vanwege te weinig beweging vanuit de achterhand en niet taktzuiver. Dat was ook op de keuring heel duidelijk te zien. Desondanks was ik ook verwonderd.

Rhea
Berichten: 3489
Geregistreerd: 10-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 18:28

Citaat:
niet taktzuiver


Dat had ik in Weert ook al gezien, echter was dat meer een gebrek aan balans in mijn ogen. Hij was nog niet sterk genoeg.

alabastro
Berichten: 844
Geregistreerd: 09-04-04
Woonplaats: Hasselt-Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-04 12:12

En wie is er geweest en heeft Alabastro gezien.

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 12:17

Is dat bij Bergen nh of Bergen limburg?

alabastro
Berichten: 844
Geregistreerd: 09-04-04
Woonplaats: Hasselt-Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-04 13:48

Bergen in Wallonie, Mons dus.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Balko, Ubermetrics en 130 bezoekers