Zoals de titel al zegt. Er is bij de dressuur paarden ook een topic, ik dacht laat ik deze openen voor het springen. Aangezien de kampioens hengst uit Den Bosch ook meeloopt.
SPRINGHENGSTEN / 50 DAGEN NAJAARSTEST 2010 Cat.no. 2 Cat.HK.’09 403 BOKITO Cristo x Heraldik xx Cat.no. 3 Cat.HK. 22 CALIFORNIA W Z Calvino Z x Caretano Z Cat.no. 4 Cat.HK. 65 CASSINI GOLD Cassini I x Contender Cat.no. 5 Cat.HK. 99 COUNTDOWN Cornet Obolensky x Corland Cat.no. 6 Cat.HK. 102 CODAR DE LA POMME Darco x For Pleasure Cat.no. 7 Cat.HK. 121 COHIBA VDL Flipper d'Elle x Emilion Cat.no. 8 Cat.HK. 142 CHAMPAGNE Indoctro x Emilion Cat.no. 9 Cat.HK. 145 CHAPEAU Indoctro x G.Ramiro Z Cat.no. 10 Cat.HK. 148 CROCKET W Indoctro x Nimmerdor Cat.no. 11 Cat.HK. 171 CARRERA Larino x Contender Cat.no. 12 Cat.HK. 190 CORYPHEE Maximum Joe x Celano Cat.no. 13 Cat.HK. 236 CWAPRICE JUNIOR Quaprice Z x Lavall II Cat.no. 14 Cat.HK. 271 STASSINO LVP Z Stakkato x Cassini I Cat.no. 15 Cat.HK. 275 CHANEL Tangelo vd Zuuthoeve x Lancer II Cat.no. 16 Cat.HK. 304 CAN CAN VL Ukato x Oramé Cat.no. 17 Cat.HK. 305 CERANO Ukato x Cavalier Cat.no. 18 Cat.HK. 322 COSUN Up To Date x Cavalier Cat.no. 19 Cat.HK. 333 CAMPARI Ustinov x Ahorn Z Cat.no. 20 Cat.HK. 370 CORLEONE Vincenzo x Heartbreaker Cat.no. 21 Cat.HK. 379 CALYPSO Vingino x Iroko
Mansolein
Geplaatst: 21-08-10 13:58
Ben benieuwd of de najaars test meer hengsten oplevert ......
Mag je eigenlijk elke dag komen kijken bij de trainingen?
Quinn
Geplaatst: 15-09-10 19:06
Iemand nog foto´s gemaakt vandaag? Ben erg benieuwd naar Cosun..
TICKELS
Geplaatst: 15-09-10 20:03
Dit is mijn verslag van de springhengsten van vandaag.
nr 3 Calvino Z x Caretano galopeert groot, wat op de voorhand, groot paard, makkelijk springen, mag meer met de schoft omhoog springen, gewone draf
nr 16 Ukato x Oramé lichtvoetige galop, gewonde draf, springt mooi met schoft naar boven, voorzichtig
nr 12 Maximum Joe x Celano lichtvoetige draf, mooi over de benen, mooi paard, groot, krachtige galopade, springt lichtvoetig, is wat gespannen, springt daardoor wat veel naar voren
nr 11 Larino x Contender groot paard, eenvoudige draf, vlak voorbeen in draf, galop wat op de voorhand, springt met weinig bascule, springt naar voren, stoot zich tegen de balken, geeft daarna weinig reactie
nr 19 Ustinov x Ahorn Z lichtvoetige draf, veel uitstraling,mocht iets meer lengte in zijn lijf hebben, beweegt los door zijn lijf, lichtvoetige galop, voorzichtig op de sprong, bukt goed, changeert makkelijk, kijkt goed, opent achter goed
nr 10 Indoctro x Nimmerdor eenvoudige draf, iets slepend achterbeen in draf, lichtvoetige galop, lijkt wat stug in de mond, nette sprong, wel iets strak
nr 18 Up to Date x Cavalier héél groot, hoog kruis, lang achterbeen, veel knieactie in draf, achterbeen blijft achter de massa, galopade is groot met grijpend achterbeen, kijkt en bukt goed op de sprong, kan ook goed terugspringen
nr 6 Darco x For Pleasure simpele draf, houd kruis hoog in galop, wat strakke rug, lichtvoetige op de sprong, vlug van de grond, nette sprong, wat twijfelend door draflijntje
nr 14 Stakkato x Cassini veel front, lichtvoetige draf, lichtvoetige galop, wel wat stug, weinig buiging in de gewrichten, nette sprong, mag meer met de schoft omhoog springen, mag achter meer openen, doet dit op de oxer beter
nr 53 Numero Uno x Contender mooi paard, veel hengstenuitstraling, lichtvoetige draf en galop, mooi los door het lijf, wel wat gespannen, zéér vlug van de grond, zeer mooie bascule, opent achter zeer goed, springt zeer patent
In februari was de Up to date al ruin 1.70m Zo te lezen zijn de Unistov en de Nummero Uno de uitschieters qua allround. Beweging en springkwaliteit. Leuk verslag
yvonnepuntnl
Geplaatst: 15-09-10 23:39
Ik heb maar een paar foto's van de springhengsten kunnen maken (Dankzij de files)
Heel jammer want ik wilde hem bij 1 van mijn merrie doen. Ben benieuwd wat er met hem gaat gebeuren. Hopelijk hoor ik dat van de week. Ik weet niet of hij eventueel in het buitenland aangeboden kan worden aangezien het niet altijd erfelijk hoeft te zijn..