Rhodium

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
smiley

Berichten: 2795
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: Biezenmortel

Rhodium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-03 21:53

Wat vinden jullie van deze hengst? en wie weet er wat te vertellen over de afstammelingen (karakter, uiterlijk enz.)

Een merrie bij ons op stal heeft er pas een veulen van gehad. Ze is zelf van Samber.

Bob Marshall boomloos westernzadel te koop. PB voor meer info.


Amarie
Berichten: 1565
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 07:04

Neem eens contact op met de Dalhoeve, daar staat de hengst. Heb vorig jaar de eigenaren en de ruiter gesproken, ze zijn erg positief over hem. Heb hem op de hengstenshow op de Dalhoeve gezien en mag wel zeggen erg onder de indruk te zijn van Rhodium.
Voor wat betreft het karakter, erg positief je kunt zo bij hem de stal in, en hij houdt van knuffelen. Omdat hij tijdens de hengstentest met zadel op aan de haal ging (geschrokken of zo) werd er gezegd dat de hengst onbetrouwbaar zou zijn, de medewerkers van de Dalhoeve zijn echter vol lof. Op de dalhoeve hebben ze ook mooie foto's

De wonderen zijn de wereld nog niet uit

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 07:38

beppies schreef:
Neem eens contact op met de Dalhoeve, daar staat de hengst. Heb vorig jaar de eigenaren en de ruiter gesproken, ze zijn erg positief over hem. Heb hem op de hengstenshow op de Dalhoeve gezien en mag wel zeggen erg onder de indruk te zijn van Rhodium.
Voor wat betreft het karakter, erg positief je kunt zo bij hem de stal in, en hij houdt van knuffelen. Omdat hij tijdens de hengstentest met zadel op aan de haal ging (geschrokken of zo) werd er gezegd dat de hengst onbetrouwbaar zou zijn, de medewerkers van de Dalhoeve zijn echter vol lof. Op de dalhoeve hebben ze ook mooie foto's


Hier staat 4 x Dalhoeve. Topicstarter zal neutrale info willen, de info van de hengstenhouder is niet zo boeiend en nogal voorspelbaar.

Men kan alleen discussiƫren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 10:51

Zeer mooie hengst! Mooi langbening, en een supergalop. Zijn draf zou in mijn ogen net iets meer overtuigender kunnen zijn, maar hij is nog jong en onder het zadel schilt dat toch wel. Misschien is het evenwicht nog niet helemaal daar en zoiets uit zich vrij gemakkelijk.

Soms als hij in de ring is op wedstrijd, durft hij denk ik intern nogal zenuwachtig worden, zie je soms aan de stap.

Maar vind het een zeer aantrekkelijke hengst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 11:01

Mooie hengst, en een van de weinige Ferronakomelingen die een lang voorbeen heeft. Zelf ben ik erg gecharmeerd van dit dier. Je kan zien dat het een binnenvetter is, hij kan vrij veel spanning krijgen. Maar wel superbraaf!!!

smiley

Berichten: 2795
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-03 21:19

De merrie draaft zelf heel goed. Haar galop is stijf (heel raar te omschrijven maar het is net of ze met stokjes galopeerd). Rhodium vererft dus hopelijk zijn super galop Lachen .

Verder alleen maar positief...??

Bob Marshall boomloos westernzadel te koop. PB voor meer info.

Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 11:46

smiley schreef:
De merrie draaft zelf heel goed. Haar galop is stijf (heel raar te omschrijven maar het is net of ze met stokjes galopeerd). Rhodium vererft dus hopelijk zijn super galop Lachen .

Verder alleen maar positief...??


Die galop zou wel eens verbetert kunnen worden. want die is echt wel subliem. De keren dat ik hem zag, was die echt al met zo veel verzameling gesprongen. Vele mensen met paarden die al ouder zijn zouden daar jaloers op zijn.

ricoh

Berichten: 1114
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 12:27

Wij hebben dit jaar een heel mooi veulen van Rhodium op stal uit een Vasco merrie. Donkerbruin, grappig blesje en heeeel ondeugend. Voor foto's kan je me pben, dan mail ik ze. Rhodium schijnt trouwens heel luxe door te fokken, was ook bij deze goed zichtbaar, normaliter geeft de merrie nogal zware veulens.

smiley

Berichten: 2795
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-03 22:03

ricoh schreef:
Wij hebben dit jaar een heel mooi veulen van Rhodium op stal uit een Vasco merrie. Donkerbruin, grappig blesje en heeeel ondeugend. Voor foto's kan je me pben, dan mail ik ze. Rhodium schijnt trouwens heel luxe door te fokken, was ook bij deze goed zichtbaar, normaliter geeft de merrie nogal zware veulens.


Als je wat foto's door zou willen mailen, graag Lachen Dit veulen is ook erg luxe en fijn gebouwd.

Bob Marshall boomloos westernzadel te koop. PB voor meer info.

parnassia
Berichten: 815
Geregistreerd: 30-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 14:49

Ook een zeer hoogbenig luxe bruin Rhodium hengstveulen op stal staan. Heb er al meer goede verhalen over gehoord. Beweegt ietsje strak, maar nog steeds meer dan best. Volgend jaar komen er als het goed is twee.

luxje

Berichten: 4807
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 18:13

beppies schreef:
Neem eens contact op met de Dalhoeve, daar staat de hengst. Heb vorig jaar de eigenaren en de ruiter gesproken, ze zijn erg positief over hem. Heb hem op de hengstenshow op de Dalhoeve gezien en mag wel zeggen erg onder de indruk te zijn van Rhodium.
Voor wat betreft het karakter, erg positief je kunt zo bij hem de stal in, en hij houdt van knuffelen. Omdat hij tijdens de hengstentest met zadel op aan de haal ging (geschrokken of zo) werd er gezegd dat de hengst onbetrouwbaar zou zijn, de medewerkers van de Dalhoeve zijn echter vol lof. Op de dalhoeve hebben ze ook mooie foto's

ik zou ook vol lof over mijn eigen hengst zijn als ik dekkingen zou moeten verkopen Knipoog Haha!

De meeste vrouwen prefereren schoonheid boven intelligentie,
omdat ze weten dat de meeste mannen beter kunnen zien dan denken..:+

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 18:19

De veulens zijn boven mijn verwachting echt heel erg goed. Ik heb er nu al een flink aantal gezien. Tja ik heb op de Dalhoeve stage gelopen en dan zie je er vanzelf een heel aantal. Wat mij op valt is dat ze met name groot zijn, mooi gelijnd en een fijn karakter. Ze zijn vrij brutaal en nieuwsgierig. Ik ben ook heel erg benieuwd hoe de afstammelingenkeuring gaat. De veulens die ik gezien heb, hebben zeker een erg goede indruk bij mij achter gelaten. Ik heb deze hengst dan ook nog steeds op mijn lijstje staan, maar wacht eerst even de afstammelingkeuring af.

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 18:22

luxje"]
[quote="beppies schreef:
Neem eens contact op met de Dalhoeve, daar staat de hengst. Heb vorig jaar de eigenaren en de ruiter gesproken, ze zijn erg positief over hem. Heb hem op de hengstenshow op de Dalhoeve gezien en mag wel zeggen erg onder de indruk te zijn van Rhodium.
Voor wat betreft het karakter, erg positief je kunt zo bij hem de stal in, en hij houdt van knuffelen. Omdat hij tijdens de hengstentest met zadel op aan de haal ging (geschrokken of zo) werd er gezegd dat de hengst onbetrouwbaar zou zijn, de medewerkers van de Dalhoeve zijn echter vol lof. Op de dalhoeve hebben ze ook mooie foto's

ik zou ook vol lof over mijn eigen hengst zijn als ik dekkingen zou moeten verkopen Knipoog Haha!
[/quote]
In tegen stelling tot andere hengsten stations is een hengst op dringen wel het laatste wat ze daar doen. Tja rhodium heeft er het afgelopen jaar toch weer veel gedekt en daar is geen marketing praatje voor nodig. Toen ik vroeg of het iets voor mijn merrie was, zei men meisje je moet op je gevoel af gaan en voor een hengst kiezen waarvan jij vindt dat ie het beste bij jou merrie past.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Contemplate, corinadrenth, Esplendido, GoogleAdsense, Rex_Rolfo en 13 bezoekers