Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Siamsmeesje schreef:Jaja... Dat heb ik vaker gehoord.... Merrie verkocht omdat ze niet dragend te krijgen was, ondanks het nodige kunst en vliegwerk van de da...
Vervolgens op een wei gezet met een jonge hengst, want ze kon toch niet drachtig worden. Plots wist Moeder Natuur hoe het ook alweer in elkaar stak, en die jonge knul wist spontaan de weg.....![]()
Juist ja, die merrie die onmogelijk drachtig te krijgen was, was spontaan drachtig geworden....
smeetjoew schreef:Siamsmeesje schreef:Jaja... Dat heb ik vaker gehoord.... Merrie verkocht omdat ze niet dragend te krijgen was, ondanks het nodige kunst en vliegwerk van de da...
Vervolgens op een wei gezet met een jonge hengst, want ze kon toch niet drachtig worden. Plots wist Moeder Natuur hoe het ook alweer in elkaar stak, en die jonge knul wist spontaan de weg.....![]()
Juist ja, die merrie die onmogelijk drachtig te krijgen was, was spontaan drachtig geworden....
Briljant verwoord.
Maar weer terug ontopic:
Ik zou je shets ook laten castreren. Het geeft gewoon een hoop stress in de groep en een castratie is gewoon voor iedereen beter.
Of ze uiteraard apart houden, maar denk dat je ze niet om die reden gekocht hebt.
[***] schreef:Dat is niet normaal, dat is hoge uitzondering. In theorie zijn ze nog 6 weken vruchtbaar maar in de praktijk eigenlijk gelijk niet meer.
Als je ze komende week laat castreren is de merrie niet hengstig meer en kunnen ze gelijk bij elkaar in.
Soraya85 schreef:Even een update..
De merrie is inmiddels niet meer hengstig, het gaat nu weer even goed samen.
De hengstjes worden met een week of 3-4 geruind!