Wie heeft er allemaal een paard van Zeoliet??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 11:36

op de laatste foto van de 3 foto's van zeoliet zie je precies z'n pappie staan. !

hou ze maar goed bij . zijn meestal eerlijke werkwillige paarden die zowel én in dressuur én in springen uitblinken!


Nair

Berichten: 118
Geregistreerd: 05-06-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 16:46

Hoi,

Een vriendin van mij heeft pas (sinds een week) een zoon van Zeoliet gekocht. Het is een afgekeurde fokhengst, want hij is te klein gebleven. Hij is nu geloof ik zo'n 1.53 en hij is 3 jaar.
Zijn naam was Ronaldo D, maar nu omgedoopt naar Dylan.

Het is een schoonheid om te zien en is pas 3 weken hengstaf, maar echt super vriendelijk

Groetjes Nair

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 17:27

Nair schreef:
Het is een afgekeurde fokhengst, want hij is te klein gebleven. Hij is nu geloof ik zo'n 1.53 en hij is 3 jaar.


Afgekeurde fokhengst van 3 jaar voor welk stamboek dan??? En wat heeft hij dan gefokt op die leeftijd Haha!

Wil altijd wel wat bijleren Tong uitsteken

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

ankie1

Berichten: 1067
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Geboren in naarden en aktief in Gooi en omstreken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 17:41

hoi ik heb ook een ZEOLIET X ESTEBAN een donker bruine merrie van 168 hoog, kan heel erg goed lopen!!!! goede stap,super draf,en een super galop. echt een TOPPAARD!

RH PAJKOVSKI
De enige arabier in Nederland die ZZ Licht loopt!

Helleu
Berichten: 1
Geregistreerd: 24-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 23:05

Ik heb een zeoliet een 9 jarige ruin zeoliet x Rigoletto ik ben er helemaal weg van! Rij hem alles bij elkaar nu 1,5 jaar en heb hem net Z2 gestart. Hoop hem in oktober ZZ-L te gaan starten.

Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 00:43

sarabande"]
[quote="Nair schreef:
Het is een afgekeurde fokhengst, want hij is te klein gebleven. Hij is nu geloof ik zo'n 1.53 en hij is 3 jaar.


Afgekeurde fokhengst van 3 jaar voor welk stamboek dan??? En wat heeft hij dan gefokt op die leeftijd Haha!

Wil altijd wel wat bijleren Tong uitsteken
[/quote]

Kom op Sarabande, iedereen maakt toch wel eens een foutje. Ik snap wel wat ze bedoeld en ik denk dat jij dat ook wel snapt, als je heel even beetje nadenkt (weet niet of je dat nog kan op je oude leeftijd). Haha!

Winnowill VTH (v. Numero Uno) naar de Hengstenkeuring??!!!


Paardenkracht: Het buitengewone vermogen van een paard om de mens op te beuren.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 12:17

Helleu schreef:
Ik heb een zeoliet een 9 jarige ruin zeoliet x Rigoletto ik ben er helemaal weg van! Rij hem alles bij elkaar nu 1,5 jaar en heb hem net Z2 gestart. Hoop hem in oktober ZZ-L te gaan starten.


*schrikt zich helemaal dood* Wow een reactie van jou, zie je wel, het is niet zo moeilijk Tong uitsteken
Je vergeet Paljas trouwens .

Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 12:33

ik heb zelf geen zeoliet maar bij ons op de manege stond er eerst 1 voor de handel!
het was een schatje op stal maar met rijden, echt onhandelbaar Scheve mond

Nair

Berichten: 118
Geregistreerd: 05-06-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 16:10

Natuurlijk bedoel ik, dat hij gebruikt zou worden als fokhengst, maar omdat hij te klein is gebleven hebben ze hem afgekeurd als fokhengst.
Hij is gisteren 4 geworden.

Ik heb een foutje gemaakt Zeoliet is zijn opa. Zijn moeder is de dochter van Zeoliet en ze heet nectar en zijn vader heet Royal star.
Hij staat ingeschreven bij het NRPS, maar ze kunnen hem ook over laten zetten naar het KWPN

little

Berichten: 323
Geregistreerd: 21-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 21:30

[/quote]Little hier op bokt heeft een merrie van Zeoliet gehad. Deze is pas verkocht, was inmiddels Z1 startgerechtigd[quote]

Klopt helemaal!! We hebben haar inmiddels verkocht aan een goede bekende, ze kan heel goed lopen, maar ze heeft wel een gebruiksaanwijzing Haha!

Ik ken ook alleen die foto's van Zeoliet die jij hebt, dus wat dat betreft kan ik je niet helpen. Maar misschien leuk om van onze eigen Zeolieten een fotootje erop te zetten. Ben wel benieuwd hoe ze er uit zien en of er gelijkenissen zijn. Ik geloof dat mijn upload site eruit ligt, maar ga zo wel even proberen een foto erop te zetten.

Leer van gisteren, droom van morgen, leef vandaag !

Belker

Berichten: 15293
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 22:36

Zie website van Katja. Daar staan wat foto's van haar Zeoliet op.

Fiesta, freiberger, what else?

Katja
Blogger

Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 22:58

Je kunt ook in mijn profiel kijken. Haha!
Heb vroeger ook nog Eusebio gereden dat ws ook een Zeoliet. 1.40m mee gesprongen en ook nog Z2 dressuur. Maar hij is inmiddels naar Japan verhuisd.

linda_leroy26
Berichten: 316
Geregistreerd: 28-05-02
Woonplaats: nederhorst den berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 10:12

Hallo Allemaal!!Ik heb ook een Zeoliet een heel gaaf paard helaas moet ik hem verkopen hij is veel te groot geworden hij is net 5 jaar 1.78m hoog,super onder het zadel,3x gestart in de dressuur en 3x wp zelfs 1x 1ste met 170 pnt en 2x gestart in L springen ook wp het zijn super allround paarden.Die van mij is net Zeoliet zelf alleen met een kol ipv met blesje kleur is ook exact hetzelfde ik weet niet hoe je er een foto opzet maar die heb ik hier dus nieuwsgierig????
Het is een Zeoliet x Lector!!!!

Een hemel op aarde is met paarden maar ga je sterven dan valt er niets te erven!

little

Berichten: 323
Geregistreerd: 21-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 22:56

Citaat:
hij is veel te groot geworden


Dat is wel grappig, onze (ex) merrie is in principe veel te klein gebleven. Ze is 1.58, dus dat is wel een verschil met 1.78 Haha!

Ik zou ook wel een foto neer willen zetten, maar ik kan geen goede upload site meer vinden. Alle foto's uit mijn profiel zijn ook allemaal verdwenen. Boos!

Leer van gisteren, droom van morgen, leef vandaag !

mesastamp

Berichten: 3853
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 18:52

ik heb een jacardo ( elcaro ...zeoliet) dus hij zit er zeker in haha zijn er meer mensen met een jacardo

Just Beleve and HOPE

Volkoren
Berichten: 5143
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 21:48

ik heb een jacardo (elcaro zeoliet)

een echte merrie met karakter.

Katja
Blogger

Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 09:34

mesastamp schreef:
ik heb een jacardo ( elcaro ...zeoliet) dus hij zit er zeker in haha zijn er meer mensen met een jacardo


Leuk!!! Ik ben vroeger de (gedeelde) eigenaar van Jacardo geweest (van veulen tot hij aangewezen werd voor de hengstekeuring).
Tegenwoordig staat hij in Canada.

PintoNatal

Berichten: 5407
Geregistreerd: 08-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 21:25

marjoleyn schreef:
mn vriendin heeft een zeoliet, groot paard 1.72, bruin kan heel mooi lopen, maar ze gaat hem volgens mij binnenkort weer uitbrengen. Hij is 7 jaar ongeveer.

groetjes marjoleyn

Hey dat ben ik toch nog eens heel toevallig whahaha...
Maar jah.. alles is al verteld Haha! Haha!
Dankje Mayo

So close,
no matter how far.

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 17:40

Nog wat info over hem!!!

211 ZEOLIET 81.1668, STB, KEUR, 18 APRIL 1981, 1.72 M, BRUIN

v. G.RAMIRO Z PREF, v. B.RAIMOND

m. SARGAB KEUR PREF PREST

v. ABGAR XX KEUR M. A. GONNIE STER PREF

mv. NIMROD KEUR -- MAJESTEIT HENDRIK

Fok./Eig.: W J. EYKENBOOM, STAMPROIJERWEG 53, B-3950 BOCHOLTZ

H J. NIJHOF, KULSDOM 9, 7274 EG GEESTEREN GLD

VERR. RP S. 8 D. 8.5 G. 9 RP. 9.2 SP. 9 VS. 9.5 AG. 6 TP. 8 K. 9

EN helaas is ZEOLIET overleden Verdrietig

Live,LOve,'ndLaugh

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 19:15

Ik heb even een prachtige bruine fokmerrie van Zeoliet gereden; Zeonia. Echt een geweldig paard met super gangen en een leuk karakter. De eerste keer 'probeerde ze me uit'; dat was even een bokkensprong en eigenlijk alleen maar grappig. Daarna was ze erdoor en liep ze heerlijk gehoorzaam en aan het been! Ik weet niet wat ze gelopen heeft in haar jeugd (ze is nu dood en was toen 17) maar ik ben erg benieuwd! Weet iemand van jullie dat misschien? In ieder geval wil ik door dit paard ooit weer een Zeo!

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 19:17

En ik lees net dat Zeoliet op exact dezelfde dag geboren is als ik!!!!!!!!!! Nu wil ik dus helemaal een afstammeling!

meisje

Berichten: 919
Geregistreerd: 10-02-02
Woonplaats: ijmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 22:10

Bij ons lopen er twe van zeoliet in de vierspan
De merrie is onder het zadel Z
Wat hun allebei hebben is een klein en een grote hoef hebben die van jullie dat ook
want dat schijnen veel zeoliets te hebben

De waarheid is het makkelijkst, die hoef je namelijk niet te onthouden...

Mar_Nimbus

Berichten: 4777
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 08:31

nee mijn paard is 1,.75 hoog maar heeft hele mooie kleine voetjes.

maar volgens mij zijn er toch nogal wat mensen die zeoliet niet gemakkelijk vinden om te rijden, die van mij dus ook niet.
sprak onderlaatst iemand van een dressuurstal en die bevestigde wat mijn paard doet: steigeren dus als hij het er niet mee eens is.

verder loopt hij inderdaad beter opgericht dan laag en diep, is een echte macho. maar wel met gebruiksaanwijzing je kan er niet zo maar iedereen opzetten.
een stresskip, maar super verkeersmak, schrikt van een grassprietje maar draait om en blijft wel bij me
wie heeft dit ook

ORUN instructrice
KNHS jury B/L
FNRS jury F1 t/m F20, vaardigheid - zitcompetitie en A (aangepaste) proeven


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Arlette1991, Lanoca, M_arjolein, Suusw, Ubermetrics en 123 bezoekers