nakomelingen blanc rivage??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

nakomelingen blanc rivage??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-03 21:58

wie kan mij meer vertellen over de nakomelingen van blanc rivage
mijn nichtje heeft een naturel x blanc rivage
en nu hoor ik opeens van goh zou ik nooit gekocht hebben een blanc rivage
dus zijn de nakomelingen van deze hengst wat moeilijker/gecompliceerder
of wat?
en zegt iemand de combi van deze twee hengsten wat

_Rick
Berichten: 602
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 22:08

Ja het komt vaak voor dat nakomelingen van deze hengst wat lastiger zijn, maar ok, volgens mij is Naturel wel behoorlijk bewerkbaar...

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 22:15

Mn moeder heeft een merrie gehad uit een blannc rivage moeder, dat was niet de makkelijkste. Liet zich achterover klappen. Maar wel super lopen.

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 09:32

Ik had een nakomeling van Blanc Rivage, een grote ruin van 1.75.
Ik vond het altijd een zeer aansprekend paard, mooi takt en lossigheid van zichzelf dus het beeld was vaak wel goed. Hij was niet supermakkelijk, een beetje eenkennig, maar wel eerlijk.
Het was mijn eerste paard en heb er in de Z1 met winst mee gereden.
Toen vond ik het leuk geweest. Loopt nu Z2 en loopt regelmatig rond de 200 punten.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-03 21:09

naturel is nogal bewerkelijk, bedoel je dat het best werken is om
het beestje goed actief bij elkaar te werken??
ben gewoon erg benieuwd naar de achtergrond
deze merrie is een vrij grote donkere merrie, nu drie jaar oud en het inrijden gaat tot nu toe super, ze is braaf en pikt alles goed op
tuurlijk laat ze het merken als ze het ergens niet mee eens is maar dat mag ook best , er moet wel leven in blijven zitten toch?
die takt en lossigheid zie ik ook wel in haar terug
ze is wel redelijk springgericht , dus geen hele lange rug maar wel genoeg lengte om lekker soepel te zijn zeg maar

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 09:28

volgens mij bedoelt Rick dat met bewerkelijk dat Naturel nakomeling makkelijk te bewerken zijn, werkwillige karakters. Of niet?

lieke2
Berichten: 2127
Geregistreerd: 12-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 17:25

Ik rijd twee volle zussen die van een Blanc Rivage moeder zijn. Het zijn allebei Gribaldi-nakomelingen. Moeder nemen we wel eens mee naar de bossen. Ze is nu rond de 18, met de drie naar deurne geweest, keur preferent. Verder nooit mee gereden, af en toe recreatief. Maar ze is erg makkelijk, zowel met rijden als met omgang (haar dochters trouwens ook, allebei met drie al keur). Kan aan moeder niet meer echt zien hoe ze loopt vanwege wat problemen met haar achterbenen. Een dochter heeft het karakter van moeder en pikt alles heel snel op, is ook heel sensibel. De andere heeft het karakter van denk ik pa, als ze geen zin meer heeft laat ze het merken. allebei superbewegingen.