Hallo allemaal,
Ik heb jullie hulp nodig!
Ik wil bij mijn merrie een westfalen paspoort. Ze heeft westfalen papier ed.
Nou wil ik graag weten wat ik daarvoor moet doen, lid worden van het stamboek neem ik aan? Wat het kost (lidmaatschap, paspoort en paard op naam zetten).
En hoe ik dat kan doen zonder met mijn paard naar Duitsland te moeten.
Bij het KWPN en NRPS kan je bijvoorbeeld haar, foto's en een verklaring DA opsturen om een paspoort (en bij veulens papier) te krijgen. Werkt dat ook zo bij het Westfalen??
Daarbij is mijn merrie nu drachtig, en moet eind deze maand veulenen. Nou heb ik al 11 maanden in mijn hoofd dat het veulen een Selle Francais wordt. Echter door een paar stomme regels van het SF blijkt dat niet te kunnen, of heel, heel moeilijk te zijn, met als risico dat ik uiteindelijk toch geen papier heb.
Mijn merrie heeft op 3 jarige leeftijd op de keuring van het WF een gouden medaille gekregen (dus is ook echt in het stamboek opgenomen neem ik aan?). Vader van het veulen is Visage van de Olmenhoeve, ingeschreven BWP en goedgekeurd voor het SF.
Kan iemand mij meer vertellen, en zou ik het WF stamboek kunnen bellen in het engels??
Is het voor het veulen registreren verplicht naar Duitsland te gaan, of kan het voor het papier hetzelfde als voor het NRPS of KWPN als je in het buitenland woont?
Als het niet in het engels kan, is er dan iemand die mij kan helpen een mail te maken of te bellen in het Duits?
Alvast hartelijk bedankt!