ik ga mijn merrie toch laten dekken!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ebony

Berichten: 852
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: waddinxveen

ik ga mijn merrie toch laten dekken!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-03 21:54

ik heb toch besloten om mijn shetland merrie te laten dekken. Pling
ik wil het veulen ongeacht wat het word houden,en daar later mee gaan mennen.

nou zullen jullie misschien wel weer denken,dan koop je er toch een waar je gelijk mee kunt gaan mennen,maar ik wil die band opbouwen met t veulen en het lijkt me gewoon erg leuk om van ebony een veulentje te krijgen.

ebony is 7 en heeft nog nooit een veulen gehad,
er is eigenlijk nooit wat met haar gedaan en ze was heel erg schuw en bang.nu gaat het al weer een stuk beter met haar,en probeer haar veel te leren(want een voetje optillen was al een probleem.)ik ben haar nu stemhulpen aan het leren omdat het eigenlijk mijn idee was om met haar te gaan mennen.

helaas kom ik niet echt veel verder met haar,maar blijf het proberen!

met het veulen wil ik dus gaan mennen ,zal nog wel heel wat jaartjes over heen gaan ,maar ik heb de tijd en het stalgeld is niet duur waar ik sta.

en als ik in de tussentijd toch al met ebony kan gaan mennen,dan word het gewoon een tweespan!! Haha!

nou ben ik dus aan het zoeken naar een leuke lieve hengst met een mooie stamboom (nsps) ik heb mijn ook al op een paar laten vallen.

allereerst op carlos van heesselt,maar daar word niet mee gereisd en ik kan geen vervoer meer regelen.
de andere zijn:elegant van de schaapshoeve,kotonofico van stal brammelo,orlando van de honderdmorgen.

dit zijn zwarte hengsten(ebony is ook zwart)
of weet iemand nog een andere mooie zwarte hengst?
het dekgeld incl. btw en stamboekkosten is 125 euro,
wat het kost als ze langs komen weet ik nog niet.

ik wil haar half of begin juli laten dekken(afhankelijk van haar hengstigheid)


irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 10:58

De hengsten die jij noemt staan bij Kramp in Heteren. Voor zover ik weet reist hij niet naar Waddinxveen. Hij gaat niet voorbij de A2 in ieder geval.
Ik woon zelf in Culemborg en laat mijn merries ook door een hengst van hem dekken, nl. door Lars.
Wat is trouwens de afstamming van Ebony, dat zou ik zeer zeker laten meewegen in de keuze van een hengst Knipoog

The best thing for the inside of a horse is the outside of a stable.
Jacob R. Ludlow,1897

ebony

Berichten: 852
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-03 16:51

er sond niet bij dat er niet mee werd gereisd,maar ik heb een mail gestuurd met wat vragen.

ebony is van august van de waterval(v.airborne m. kebock of normandykes) en wendela van kralingen kr. (v.pacco van bankras m. majanneke van giessenburg kr.)

mijn lieve spirit is naar seren verhuisd.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SemrushBot, Trendiction, winnetou4502 en 127 bezoekers