Favo merrie zeggen voor de verandering :P

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 22:24

Ik ga mee met Ratina Z!!! Super merrie

En Lavanta (ja ik weet dat je geen eigen merrie's mag noemen maar zij is ook niet van ons geweest maar van me opa) moeder van de goedgekeurde hengst Renville en oma van Adios en Eurocommerce Geneve *LOL*

EmEm
Berichten: 625
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 22:28

kattebeest schreef:
mist: ratina is the best!

of ennia , moeder van junior stv


Grappig dat jullie Ennia hier noemen. Mijn paard is een volle zus van Ennia en lijkt als 2 druppels water op haar.

Ik heb verder niet echt een favoriete merrie. Natuurlijk Ratina, Finesse, Barbria zijn voor de hand liggend. Ik was zelf ook altijd erg gecharmeerd van Samantha (onder Bert Romp). Ik zag van de week de merrie Sunrise onder Tineke Bartels op het concours in Eindhoven. Dat is ook wel een merrie voor de toekomst!

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 22:43

Ja Loretta is de moeder van Royal hit, Diamond Hit en Sandro Hit, topper idd.

Plus de merrie Touch of Class de moeder van Amsterdam.
Deze merrie had vorig jaar een 2e bezichtigings hengst.
Deze merrie is ondertussen al 28 jaar oud!!

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 22:53

Wie ik een hele belangrijke fokmerrie vind is Rianne (dubbel) Pref Prest (Amor x Little Star ox). Moeder van oa. Kroongraaf, Candy Surprice, Belladonna, Topsy en Febroke (en nog diverse keuringstoppers). Echt een geweldige fokmerrie! Daarnaast is een merrie als de reeds eerder genoemde/geroemde Wulia Keur Pref Prest natuurlijk ook heel belangrijk en invloedrijk via haar 3(!) KWPN goedgekeurde zonen: Farmer (v. Voltaire), Jimtown (v. Darco), en Pardon (v. Jonggor's Weyden). Haar zoon Lontaire is een internationaal springpaard in Duitsland. Opvallend is dat ook Wulia's vader Amor is.

Verder is een merrie als Lady Reveil van Wittenstein een heel belangrijke merrie geweest. Deze Kroon Preferente Gelderse merrie is niet alleen moeder van Odin van Wittenstein, maar ook van de invloedrijke merries als Glothilde v. Wittenstein (die weer oa. Karolus v. Wittenstein en Ole v. Wittenstein bracht), Iris v. Wittenstein (moeder van oa. Rudolf v. Wittenstein) en Regentes v. Wittenstein (moeder van oa. Adjudant, Emigrant, Wachtmeester en Briljant (ex Zephyr)).

VoraJarig

Berichten: 810
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: Hoogezand

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 23:21

Om nog even terug te komen op Luzelma, zij is niet van Christa Laarakkers, die brengt haar uit in de sport. Ze is van Ini Slot.
Luzelma heeft wel al een veulen gehad, een merrie van de hengst Kennedy. De dochter van Ini rijd op deze merrie.
Maar om nu van een belangrijke merrie te spreken vindt ik wat ver gaan ze heeft natuurlijk verder geen nakomelingen hoog in de sport lopen en staat zelf niet aan het begin van een lijn. Ze heeft voor de fokkerij nog niet zo veel betekent.
Dan zou je misschien beter de stammoeder Vuzelma kunnen noemen.

amen

Berichten: 5041
Geregistreerd: 19-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 23:39

de model preferente merrie AMORKA.....stammoeder van de Morka stam,., uit deze stam komen zeer veel goede sportpaarden, ook haar moeder, KARLA model pref, was een merrie die goede paarden bracht...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 00:58

Afbeelding
De Gelderse merrie Lollipop (Zichem x Commandant), de enige merrie die Ilindra ooit op een keuring voor heeft moeten laten gaan.
Echt een mooie merrie die het zowel in de fokkerij als in de sport super doet.
Ze is een keer te koop geweest maar wij waren toen net met vakantie en lazen de advertentie pas toen we weer thuis waren, helaas was ze toen al verkocht.
Daar baal ik nog steeds van Boos!

Anne_GTI

Berichten: 18204
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 02:36

Finesse is de eerste die in me opkomt..... samen met ratina. Bij dressuur kom in niet verder dan Barbria en toen..... wist ik er 123 niet meer...

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 07:58

De mooiste merrie die ik ook zag was dubbel UTV kampioene Palatina van Hendrik te Luggehorst.
Ook onder het zadel kwam ze bij de UTV top, maar is helaas verder niet in de sport uitgebracht.
Ze bracht de hengst Zion, maar door het Lucky Boy schandaal verdween die opeens van het toneel.
Diens zoon Ekstein bracht wel weer goede sportpaarden.

De beste merrie van de laatste jaren is voor mij echter ook Finesse.

Crissy
Berichten: 352
Geregistreerd: 22-10-02
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 08:03

Charites een hele goede fokmerrie met het waardevolle Roemer-bloed

Franske

Berichten: 2909
Geregistreerd: 03-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 09:17

Hilda (v.Legaat)
Moeder van de schimmel in me profiel.

Legaat (Ster, Prest) x Abgar (Prest. + ??) x Garant (Prest. + ??) + LuckyBoy (Prest. + ?? ) x Amor (Prest.)

Wat er verder voor predikaten allemaal voor zitten weet ik niet, alleen dat dit voor zover het kwpn vlug wist de enige merrie was met 5x een prestatiemerrie op rij. En prestatie fokken is mijns inziens nog steeds erg belangrijk. Is van de stam van Jolink, misschien iemand bekend ? Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 10:40

Als aanvulling wil ik ook nog even Olympic Bo noemen, vind ik ook een super mooie merrie, maar helaas niet Gelders Haha!
Wel een goede Geldrese sportmerrie is Amora, een volle zus van de dekhengst Galant, zij is met Oded Shimoni gestart voor Israel op de Olympische spelen 1996.

Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 11:07

Die nieuwe merrie Sunrise (v. Singular Joter) waar ik Tinneke Bartels dit weekend mee zag in Eindhoven, dat is ook een Super merrie, ze liet zien de oefeningen goed aan te kunnen, en zeer mooi gebouwd, mooi front, mooie achterhand. Ik denk dat we daar nog van gaan horen!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 11:57

Finesse, Barbria, Loretta, en Wulia zeker supermerrie's!!

Er zullen vele goede merrie's zijn, maar jammer genoeg hoor je daar altidj minder van dan van de hengsten.

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 16:31

Jan_VT schreef:
Die nieuwe merrie Sunrise (v. Singular Joter) waar ik Tinneke Bartels dit weekend mee zag in Eindhoven, dat is ook een Super merrie, ze liet zien de oefeningen goed aan te kunnen, en zeer mooi gebouwd, mooi front, mooie achterhand. Ik denk dat we daar nog van gaan horen!!!




Ik heb die merrie vorig jaar op de clinic in Vught gezien en was er HELEMAAL ondersteboven van. Ik weet niet of het een goede fokmerrie zou zijn, maar als sportpaard,... Kwijl !!!

Heb er sindsdien helaas niets meer van gehoord, maar als die goed blijft dan is het echt een topper ja!

Olevalover

Berichten: 1726
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 16:38

chantal1 schreef:
Volgens mij niet, maar idd, dit vind ik zelf ook een prachtige merrie. Een merrie die me nou ook zo in mijn hoofd op komt is de moeder van Sandro Hit; Loretta.

Ja wel een paar.. staan allemaal bij Ini slot..

kirstin
Berichten: 478
Geregistreerd: 05-12-03
Woonplaats: berkel city!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 16:41

Mist schreef:
Ratina Z natuurlijk !!! wat een karakter


die ja!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 16:44

Ratina, zonder twijfel!
Al was het alleen maar omdat ik als kind aan de tv gekluisterd zat omdat er paarden op waren en dan kwam Ratina met Ludger voorbij en dan was het gewoon bekeken. Ben eigenlijk stiekem ook wel benieuwd wat voor kindertjes eruit komen/gekomen zijn.
Finesse vond ik een bloedmooi dier om te zien, en stiekem ook wel stoer, een meid in 't parcours Haha! (bij Ratina heb ik dat nooit gehad, maar bij Finesse had ik altijd het idee dat ze tegen allemaal mannen (ruinen en hengsten dus) moest).

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 17:00

Barbria vind ik een geweldige merrie om te zien en ik ga ook voor de beschrijving van haar karakter... Moet een geweldig paard zijn Lachen

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 17:05

Terlia vind ik een erg mooie merrie.

Boven haar Finesse en Jikke!

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 17:05

Bloos! Dit is een topic van de vorige eeuw of zo (met dank aan een oplettende bokker).

dus een slotje