Ook mijn merrie is drachtig!!

Moderators: petraaken, Nicole288

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Noble-Girl

Ook mijn merrie is drachtig!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-03 18:21

Een tijdje geleden vroeg ik om advies voor mijn merrie die ik wilde laten dekken.
Ik ben toen bij mijn eerste keus gebleven en heb haar laten insimineren door de hengst Equador.

En.......ze is drachtig Haha! !!!
Ik ben echt hartstikke blij en vind het erg spannend allemaal.

Ze had wel een dubbele ovulatie dus de kans op een tweeling was aanwezig. Daarom hebben we eerder een controle gehad als normaal.

Op Koninginnedag heb ik haar mee naar huis genomen, en na 15 dgn moest ik terug komen voor controle.
Ze was gelukkig drachtig, maar wel van een tweeling Scheve mond , voordat ik het wist was er al een eitje weggehaald en toen was het er nog een.

Heel raar, maar het voelde een beetje eng heel dubbel.... ik weet niet goed hoe ik het moet uitleggen Bloos wist me geen houding te geven, dus vroeg ik maar of ze de mooiste en liefste hadden laten zitten Verward
Stom he...

Maar goed alles is goed gegaan en op de 19e dag moesten we weer terug voor controle (afgelopen maandag) en alles was goed Haha!
op de 28ste dag de 3e controle en hopelijk is er dan een hartslag Lachen

Echt heel erg spannend en leuk je eigen 1ste veulentje fokken!!!
Ik was al eens de trotse eigenaar van een veulentje die ik gekocht heb met 4mnd. Helaas is ze niet ouder dan een jaar geworden dus ik hoop echt dat het nu allemaal goed gaat.
Heb ik misschien wel over 11 mnd. een veulentje van mijn eigen lieve merrie Lovers Het begin is er in ieder geval Knipoog

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 18:31

Nou maar even 10 en 1/2 maand afwachten he, gefeliciteerd en goed dat je je bij je eigen keuze gehouden hebt.

Men kan alleen discussiƫren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 21:32

Gefeliciteerd! Ik hoop echt dat je volgend jaar een leuk veulen in de wei hebt rondspringen Cool . Ik vind Equador ook een erg leuke hengst, heb hem ook nog even overwogen voor mijn nieuwe merrie.

Save the Earth, it's the only planet with chocolate!
Very funny, Scotty! Now beam down my clothes!!!
Unetra v. Metall, Torontra Ster Sport (sgw) D-OC v. Lancelot, Alissa Prok D-OC v. Olivi, Idylle du Bonheur v. I'm special de Muze, Maximus v. Namelus

Noble-Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-03 21:56

dank jullie wel!!!
Sarabande ik heb ook erg veel gehad aan jou advies!
Ik heb je profiel bekeken en als ik me niet vergis heb jij er wel kaas van gegeten volgens mij heb jij een paar geweldige bewegings toppers gefokt, ik hoop dat er bij mijn merrie ook zo'n klein bewegingsmonster uitkomt Haha!
Uiteindelijk moet je toch zelf beslissen en heb ook echt het gevoel
dat ik de juiste keus heb gemaakt Knipoog

Tiffy, wat heb jij een leuke paarden!
Ik was van de week bij toeval al eens je profiel tegengekomen, die foto van de fokker met zijn jaarling op de foto echt gweldig wat een plaatje!
En Velvet... Kwijl ben benieuwd hoe die d'r over een paar jaar uitziet.
Laatst bijgewerkt door Noble-Girl op 22-05-03 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt

wynoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 21:57

gefeliciteerd!!

marloes-joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 21:59

gefeliciteerd!
spannend hoor !
mag ik vragen waaraan je vorige veulen is overleden?

Noble-Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-03 22:12

Mijn veulentje had hele ernstige koliek, en is 2 x geopereerd, maar het mocht niet zo zijn Huilen
Ze is op haar eerste verjaardag overleden.
Bij de eerste operatie moest er 4 meter darm verwijderd worden, daarna zijn de eerste 48 tot 72 uur kritiek en helaas ging het na 48 uur weer steeds slechter.
Behalve als ik er was Lovers oortjes erop en maar flirten met het baasje!!
Bij de 2e operatie bleken er allemaal vergroeingen in haar buik te zitten en moesten we haar laten inslapen Verdrietig
Nee ik mis haar nog heel erg vaak ze heeft een speciaal plekje!

Trouwens jij ook gefeliciteerd *LOL* , ik volg altijd jou topics over joy en hoe het nu met haar gaat ik heb je namelijk al een x gemeet Knipoog ben blij dat het nu beter gaat!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 22:33

[quote="Noble-Girl"]_/-\o_ dank jullie wel!!!
Sarabande ik heb ook erg veel gehad aan jou advies![\quote]

Heel graag gedaan ik ben altijd blij als mensen zich realiseren dat zij de enige zijn die zelf dat veulen zullen krijgen. Daarom is het zo belangrijk dat de keuze jouw keuze is. Advies is goed, maar de uiteindelijke verantwoording ligt bij jezelf. Het is fijn dat je me vertrouwde, ik probeer altijd eerlijk te zijn.
Hopelijk krijg je een mooi veulen, waar jij zelf tevreden mee bent.
Succes

Men kan alleen discussiƫren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 08:46

Gefeliciteerd, hopelijk heb je nu meer geluk en groeit je toekomstige veulen prachtig op!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

tequila

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 14:37

Ook ik wil je via deze weg nog een keertje feliciteren, ik wist het natuurlijk al en ik ben heel erg blij voor je!! Haha!

Nu nog naar de keuring toe en dan natuurlijk nog wachten op het veulentje. Er zal vast een heel mooi veulentje uit die knappe merrie van jou komen! Kwijl

Fiolita H (Uphill x San Remo) Dressuur B + 15 (PR 213), L1 + 17 (PR 210), L2 + 15 (PR 214), M1 + 4 (PR 206,5)
Tequila Sunrise (v. Neostan) Dressuur: M1 + 3, Springen: B + 1. Dag lieverd...

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie