info over sandro hit?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

info over sandro hit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-03 20:59

Kon met de zoekfunctie helemaal niks over hem vinden.

Weet iemand een site behalve die van schoekemole (of zoiets),of hoe zijn nakomelingen zijn en het in de sport doen,hij heeft toch al verschillende zonen goedgekeurd?
En misschien info over hem zelf.

Hoor het graag van jullie!

vast bedankt n

Z1+4


sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 21:16


Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 21:22

Hmm mag ik je wijzen op 1 ding, wij wouden dolgraag de hengst gebruiken (nog steeds) maar dan moet of de merrie naar Duitsland, of naar van Uytert, maar die heeft geen zaad meer dus stuurt ze door naar Duitsland of naar de ijzeren man.
Tot op de laatste dag wouden wij Sandro Hit gebruiken, maar de eigenaar van de merrie belde me in paniek op dat het helaas niet door kon gaan.
Ik vind het een geweldige hengst, hij heeft dit jaar 3 hengsten in het verrichtings onderzoek , waarvan morgen 1 het haalt of niet haalt.
De Havikerwaard heeft Stedinger in het pakket, een Sandro Hit x Landadel.
Sunny Boy staat bij de ijzeren man, ook een prachtig dier, kan goed lopen.
Sandreo is een Sandro Hit x Flemmingh x Ahorn, komt in het najaarsonderzoek. En staat al bij team Nijhof en van Uytert.
Als je internet goed afzoekt vind je wel dingen, althans ik kreeg er 10 a4tjes mee vol hahaha.

Ik vind het een schitterende hengst, beetje prijzig, maar ik hoef het niet te betalen Knipoog
Ik heb de video van Schockemohle en die is echt gaaf!!!

Nog een aanvulling uit de moeder van Sandro Hit komen nog 2 ggk hengsten Diamond Hit en Royal hit .
Laatst bijgewerkt door Adriana op 20-05-03 21:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Holsteiner: Charakter. Charisma. Klasse!!!

XxSwEeTy
Berichten: 1284
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 21:24

hoezo naar duitsland?? ze kunnen toch bij elk sws station ook sperma bestellen??

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-03 21:29

ja dat lijkt mij toch ook,bij de sws stations kunnen ze toch gewoon van hengst naar keuze sperma sturen?

Z1+4

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 21:30

Dit is een niet in Nederland goedgekeurde hengst waar De IJzerenman een optie voor Nederland voor heeft.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-03 21:31

Bij de ijzeren man staat dat er alleen diepvries is,heeft dit nou echt mindere kwaliteit dan het 'echte' werk?
Of zijn dat fabeltjes?

Z1+4

XxSwEeTy
Berichten: 1284
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 21:32

sommige merries nemen vers sperma beter op...

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 21:32

ja klopt, helaas heeft Sarabande gelijk, anders hadden wij volgend jaar een Sandro Hit veulen gehad!

Holsteiner: Charakter. Charisma. Klasse!!!

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 21:34

Nou ja dat valt in principe wel te doen, maar ze willen dan liever dat de merrie op het station staat zodat ze het heel goed kunnen controleren.
Toen de eigenaar vorig jaar chin chin wou gebruiken, is de merrie op 1 dag heel vaak gescand, ze doen het dan echt op de ei sprong.

Holsteiner: Charakter. Charisma. Klasse!!!

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-03 21:42

hhmm,zal wel even de inseminator dan bellen,ik ga altijd naar die van de kossack stud peter bleeker.
Als ik wat weet horen jullie het nog.

Z1+4

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 21:44

Ik ben benieuwd! Maar de eigenaar van mijn verzorgpaard heeft alles afgebeld en de merrie moest dan naar de Ijzeren man of naar Schockemohle.
Als er volgend jaar niet teveel veulens van zijn gaat de merrie waarschijnlijk naar Duitsland toe.

Holsteiner: Charakter. Charisma. Klasse!!!

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 21:48

adriana schreef:
Ik ben benieuwd! Maar de eigenaar van mijn verzorgpaard heeft alles afgebeld en de merrie moest dan naar de Ijzeren man of naar Schockemohle.
Als er volgend jaar niet teveel veulens van zijn gaat de merrie waarschijnlijk naar Duitsland toe.


Ja dat klopt ze moet naar de IJzeren Man

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 21:51

Binnen Duitsland verzenden ze toch al zeker vers? Begrijp het niet? Is hij te druk bezet misschien?

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 21:55

Bij van Uytert was hij uitverkocht in April al, hun stuurden alles door naar Duitsland. En tja hoe het daar is weet ik niet.
Maar het is jammer Zannekin, ik had me er heel erg op verheugd Boos!

Holsteiner: Charakter. Charisma. Klasse!!!

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 22:00

Van Uijtert krijgt ook alleen via de IJzeren man en het is een in Duitsland goedgekeurde hengst dus daar wordt via Shockmoller verzonden en ook niet vers.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 22:02

Gewoon naar Schockemöhle bellen en zeggen dat je vers sperma wil bestellen. Dan sturen ze het naar het adres dat je opgeeft.
Het kan wel zijn dat ze beperken, aangezien hij in Duitsland erg veel dekt maar dan kunnen ze dat het best bij Schockemöhle zelf uitleggen denk ik.
Waarschijnlijk was het bij Van Uytert diepvries?

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 22:04

Dat is niet waar Zanekin, niet voor Nederland lees nu eens wat hier boven staat of verifieer je woorden even voor je iets neerzet

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 22:08

Ik bestel altijd zo. Hoe is de regel in Nederland dan?
Je kan dan gewoon je merrie in België laten insemineren ipv helemaal naar Schockemöhle te moeten rijden?

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 22:21

lees nu eens een keer

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 22:27

Is misschien inside info ofzo? Van Sandro Hit wordt vers sperma verzonden van bij Schockemoehle. Kan men dan in Nederland niet bellen en rechtstreeks bestellen? Moet het via een station gaan?

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 23:18

Zannekin schreef:
Is misschien inside info ofzo? Van Sandro Hit wordt vers sperma verzonden van bij Schockemoehle. Kan men dan in Nederland niet bellen en rechtstreeks bestellen? Moet het via een station gaan?


nog een keer heb je ooit van het woord monopolie gehoord, dat ligt voor deze hengst bij de IJzeren man voor Nederland

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 23:23

Ach daar trekt een hengstenhouder zich meestal weinig van aan. Die monopolie contracten zijn ook niet rechtsgeldig. Een hengstenhouder hoeft niks te vrezen. Gestuet Vorwerk werd in België ook exclusief verdeeld tot je zelf belt naar het hengstenstation en gewoon zegt dat je wil bestellen. Over dat monopolie wordt dan niet meer gesproken. Idem geldt voor Deniro.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 23:26

Dit is Nederland en hier trekt men zich daar wel wat van aan. Dus om verkeerde voorlichting te omzeilen als je in Nederland een dekking wilt moet je de merrie of naar Schockmoller brengen of naar de IJzeren man.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 23:32

Je loopt als fokker ook geen enkel gevaar om vervolgd te worden. Het contract wordt opgemaakt tussen de Ijzeren man en Schockemoehle. Deze laatste kan aangesproken worden omdat hij het sperma dan aan iemand anders toegezonden heeft. Maar aangezien een monopoliecontract dus in strijd is met bepaalde wetgeving (iets van internationale handel), komen daar nooit sancties of boetes van.
Als fokker weet je ook niet van die contracten dus gewoon Schockemoehle bellen zou ik doen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 60 bezoekers