Eurocommerce Berlin

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
caranthir
Berichten: 722
Geregistreerd: 16-05-03

Eurocommerce Berlin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-03 16:24

Hoi,

Ik wilde graag weten wat jullie van Eurocommerce Berlin vinden.
Ik kreeg de indruk dat jullie er aardig wat verstand van hebben.
Een vriendin van mij wil haar merrie daar namelijk door laten dekken.

Cute

Berichten: 2659
Geregistreerd: 08-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-03 16:56

Kijk maar eens in de strengen van vandaag daar staat het rapport in
van het voorjaarsonderzoek dat deze hengst heeft afgelegd.
Mocht je de in de strengen niet hebben. Hier even een kort stukje uit dat rapport:

Eurocommerce Berlin is een zeer goed ontwikkelde, langgelijnde voldoende rijtypische hengst. De schoft is zeer goed ontwikkeld, de schouder heeft ruim voldoende lengte en zou schuiner gelegen moeten zijn. De croupevorm is klassiek, de staart is hoog ingeplant. Het fundament heeft ruim voldoende kwaliteit.

Eurocommerce Berlin vestigd de aandacht op zich in de sport door zijn goede resultaten. Hij heeft welhaast onbegrensd vermogen en goede rijeigenschappen. Berlin was in het seizoen 2002/2003 tweede in de grote prijs van Helsinki en zevende in de wereldbekerwedstrijd in Berlijn.
Berlin's vader Cassini I heeft zelf onder Franke Sloothaak op het allerhoogste niveau gepresteerd in de springsport en won onder meer de grote prijs van Arnhem. Cassini I voert het bloed van de Holsteiner topverervers Capitol I en Caletto II. Cassini I voegt vermogen toe aan de fokkerij. Zijn zonen Berlin en Cumano etaleren dat telkenmalen op Grand Prix niveau.
Berlin's moeder Estia is in de internationale springsport uitgebracht door Marc Wirths onder de naam Cathleen. Deze dochter van de bij het KWPN erkende topvererver Caretino, beweegt zich sterk met een best achterbeengebruik. Via Caletto II en Caretino voert Berlin het bloed van Cor de la Bryère aan beide zijden van zijn pedigree.

Berlin is een eerlijke en betrouwbare hengst. Op stal en in de omgang gedraagt de hengst zich normaal.

Goed heb nu dus het hele stuk over getypt. Staat ook nog een moeder rapport bij maar dat is wel erg veel typwerk. IK hoop dat je hier wat aan hebt.

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-03 19:29

Zijn dekgeld is normaal 3000 euro excl., maar dit jaar is er een 50%regeling, dus kost hij 1500 euro excl.

_Rick
Berichten: 602
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-03 22:17

Helaas kun je er niet meer mee dekken, sperma is van magere kwaliteit en ze hebben het stopgezet, eerst nog de merries die al geinsemineerd zijn.

caranthir
Berichten: 722
Geregistreerd: 16-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-03 11:16

Hee bedankt voor al dat uittypen Ik heb idd de strengen niet.
Ik had nog niks gehoord over stopzetten, das wel jammer dan.

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 11:25

Jeetje dat is dan ook niet normaal, 1500 euro voor slechte kwaliteit sperma.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 11:26

_Rick schreef:
Helaas kun je er niet meer mee dekken, sperma is van magere kwaliteit en ze hebben het stopgezet, eerst nog de merries die al geinsemineerd zijn.


Mhh waar staat dat dan? Ik kan er niets over vinden op KWPN ze zijn daar altijd heel snel in.

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 12:22

Ik weet ook niets ervan dat t stopgezet is. Heb volgens mij ook al een stel merries drachtig terug zien komen. Wel is het zo dat hij niet altijd aan de vraag kan voldoen en dat daardoor niet elke merrie geinsemineerd kan worden. Anders even bellen naar eric naberink (nr staat op de folder) hij weet er vast wel meer over.

_Rick
Berichten: 602
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 12:30

Citaat:
Ik kan er niets over vinden op KWPN ze zijn daar altijd heel snel in.


Heeft weinig met KWPN te maken, bel naar eurocommerce en bestel eens sperma Knipoog

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 13:15

_Rick schreef:
Citaat:
Ik kan er niets over vinden op KWPN ze zijn daar altijd heel snel in.


Heeft weinig met KWPN te maken, bel naar eurocommerce en bestel eens sperma Knipoog


Hij is toch goedgekeurd voor het KWPN dus moeten ze het daar ook melden. Ik ken er iemand die daar veel komt en die zij ook niets plus dat hun merrie met Berlin gedekt is.

ga eens navragen van de week.

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 13:27

Het is ook gemeld op de verrichtingsuitslag. Daar stond het bij bijzonderheden onderaan.

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 14:12

Wat ik weet si dat de sperma van wisselende kwaliteit is. Er is erg veel vraag naar Berlin en hij kan niet elke dag aan alle vraag voorzien. Daarom is het verstandig om je merrie op een van de 4 bedrijven te zetten via waar het sperma gaat.

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 15:47

Als sperme écht slecht is wordt hij niet goedgekeurd en als het té matig was wordt er een aantekening van gemaakt bij het KWPN: beide is neit het geval.

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 16:10

Jawel, het laatste is het geval. Kijk maar bij de uitslag in de IDS, daar staat het vermeld. Als hij niet aan de eisen van bevruchting voldoet wordt hij alsnog afgekeurd hoor.

_Rick
Berichten: 602
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 17:09

En het ene jaar is het andere niet he. Ze doen het wel verstandig om het stop te zetten en zo de merries drachtig proberen te krijgen ipv gewoon 400 aan te nemen en dan nix drachtig en de fokkers wat voor te liegen.

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 19:47

Precies, ze hadden Heruto toch ook goedgekeurd, die bleek helemaal niet vruchtbaar te zijn, die hengst is wel afgekeurd hoor Lachen

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 20:38

rinnie1982 schreef:
Het is ook gemeld op de verrichtingsuitslag. Daar stond het bij bijzonderheden onderaan.


Ik heb ook het e.a. gehoord over het sperma van Berlin, maar wat betreft de vermelding in In de Strengen, hebben wij dezelfde IdS Verward .

Bij mij staat er bij de rapporten namelijk een opmerking over het sperma van QUATTRO B in en bij Berlin staat er niets over zijn spermakwaliteit.

Cute

Berichten: 2659
Geregistreerd: 08-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 20:41

In mijn in de Strengen staat ook niks over slecht sperma wel op de bladzijde ernaast idd bij Quattro B, jullie halen 2 hengsten door elkaar denk ik.

Cute

Berichten: 2659
Geregistreerd: 08-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 20:46

caranthir schreef:
Hee bedankt voor al dat uittypen Ik heb idd de strengen niet.


Graag gedaan hoor, zo hou ik mijn typsnelheid een beetje op peil Lachen

_Rick
Berichten: 602
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 22:29

hengstenhouders staan heus niet te roepen van de daken hoor dat het sperma slecht is.

Van Sam R is ook niet goed hoor ik van de dierenarts EN mijn hengstenboer, en die hebben er allebei zelf mee gedekt...

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 19:34

Dan had ik de verkeerde voor me Haha! Sorry Lachen

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 16:18

_Rick schreef:
hengstenhouders staan heus niet te roepen van de daken hoor dat het sperma slecht is.


Neo, youre living in a dreamworld (The Matrix) Haha!

HH zijn ook zaken mensen iets negatiefs over hun hengst en het scheelt zomaar dekkingen en dus geld... jammer dat de "consument" nog steeds zo naiëf is en alles maar aannemen wat in de bladen staat...

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 16:38

Hopelijk voor die betreffende hengstenhouder dat hij dit niet leest dit gaat hem klanten kosten.

Lips are sealed