info over sandro hit?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 02:53

paulanda schreef:
Bij de ijzeren man staat dat er alleen diepvries is,heeft dit nou echt mindere kwaliteit dan het 'echte' werk?
Of zijn dat fabeltjes?


Dit zijn inderdaad fabeltjes, het hangt er gewoon vanaf dat diegene die het sperma ontdooit perfect weet waarmee hij bezig is, het moet in de juiste omstandigheden gebeuren, en op de juiste temperaturen, als dat gebeurt, dan is het sperma zelfs vaak van betere kwaliteit dan vers sperma. Sperma dat wordt ingevroren wordt immers zeer snel ingevroren!

Hoewel vers sperma ook 48 uren meegaat, en nog kan geïnsemineerd worden, ik denk dat het dan ook perfect mogelijk is om het sperma te laten overkomen vanuit Duitsland.

Maar!!! en ik lees hier dat Sarabande en Zannekin hier een discussie hebben over gehad! De vraag is kan je het sperma laten komen vanuit Duitsland, aangezien de Ijzeren Man in Nederland de exclusiviteit heeft. En hier heeft Sarabande enigzins gelijk, de verwoording is gewoon niet juridisch correct. Het gaat hier immers niet om een monopolie, maar wel om een exclusiviteitscontract, een soort van consessiecontract, dat zie je bijvoorbeeld bij automerken ook. Nu weet ik dat de Europese Unie aan die wetgeving tracht te sleutelen, althans voor de autosector (het is niet gezegd dat dit ook voor de paardensector gaat gelden), in ieder geval die wetgeving is nag niet van kracht.

Je zal toch bij de Ijzeren man moeten gaan aankloppen, want hetgeen Zannekin zegt dat je dit exclusiviteitscontract niet dient te respecteren is niet correct. Het is zo dat je juridisch niet gebonden bent aan het contract, dat is iets tussen de Ijzeren Man en Schöckemöle (of hoe schrijf je het ook) maar je bent wel verplicht als NIET-GEBONDEN DERDE om de inhoud van zo een contract te respecteren. Bijgevolg je zla naar de Ijzeren man moeten gaan. Nu kan het natuurlijk zijn dat het alsnog mogelijk is dat je vanuit Duitsland sperma kan krijgen, mits de hengstenhouder daar een uitzondering wil maken, maar het lijkt me niet waarschijnlijk!!! En waarom zou je het doen, je kan het ook verkrijgen in Nederland.

Nu on-topic!!! Maak je eventueel deze keuze voor Sandro Hit om hem te combineren met je knappe Doruto merrie!!!

Lijkt me een zeer goede keuze!!! Ik denk dat we allen hier weten wat de hengst heeft gepresteerd, zowel zelf in de sport als zijn nakomelingen, dus daar ga ik niet verder op ingaan!!!

In ieder geval veel succes!!!


Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 07:55

Jan_VT schreef:
je bent wel verplicht als NIET-GEBONDEN DERDE om de inhoud van zo een contract te respecteren. Bijgevolg je zla naar de Ijzeren man moeten gaan. Nu kan het natuurlijk zijn dat het alsnog mogelijk is dat je vanuit Duitsland sperma kan krijgen, mits de hengstenhouder daar een uitzondering wil maken, maar het lijkt me niet waarschijnlijk!!! En waarom zou je het doen, je kan het ook verkrijgen in Nederland


Het probleem was dat er in Nederland geen sperma meer te verkrijgen is, vandaar.
Jan, je weet toch gewoon als fokker niet van het bestaan van die contracten? Ik bestel altijd rechtstreeks via Duitsland (goedkoper ook vaak, ik zie dat in Duitsland de BTW inclusief is in het geval van Sandro Hit).
IJzeren man: Dekgeld: Euro 2.200,- excl. BTW
Schockemoehle: Decktaxe: € 2.200,00 (Alle Decktaxen und Pensionsgelder verstehen sich inkl. 7 % MwSt.)

Als Schockemoehle mij nu gewoon levert zonder iets te vermelden, dan ben ik toch niet betrokken?
Het sperma van Vorwerk was in België ook exclusief via een Belgisch station te verkrijgen (was ook vermeld op de website). Enkel wou ik niet via dat station bestellen aangezien die eisten dat de merrie daar kwam te staan voor inseminatie. Ik heb gewoon Vorwerk gebeld en besteld en ze hebben me zelfs niet op de hoogte gebracht van het bestaan van een dergelijk contract. Anderen hebben mij toen gezegd dat die exclusiviteitscontracten nooit tot sancties aan de hengstenhouder kunnen leiden. Ik kan m'n auto toch ook gewoon in het buitenland kopen? Volgens mij was exclusiviteit tegen de wet van vrije handel tussen de eu landen?

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 08:39

Zannekin schreef:
[Het probleem was dat er in Nederland geen sperma meer te verkrijgen is, vandaar.
[/quote]


Nee allen dat Van Uijtert het niet kon leveren. En deze fokker liet zich niet naar Gribaldi l*llen Haha!

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 10:04

Hoe zeggen we dat alweer: daar zijn al genoeg topics aan gewijd.
BTW Sandro Hit zal niet veel minder dekken.... vandaar dat z'n sperma wordt gerantsoeneerd.
Dus is het volgens jou normaal dat de fokker meer betaalt in Nederland? zonder grondig te bekijken of heel dat boeltje wel echt bestaat, is er namelijk wel een exclusiviteitscontract? Anders kan je als Nederlands hengstenstation wel leuk dat extra bedrag telkens opstrijken.
De oplossing misschien: een mailtje naar Schockemoehle paul@schockemoehle.com met de vraag of je gewoon rechtsreeks sperma kan bestellen en thuis kan laten afleveren? Engels zal daar wel geen probleem zijn Knipoog

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 10:15

Ik kan je in ieder geval vertellen dat stalling bij schockemöhle niet goedkoop is...

By the way: heb een Sandro Hitje in mijn profiel...

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 10:25

Tja als de eigenaar Sandro Hit volgend jaar wil gaan gebruiken gaat de merrie waarschijnlijk wel naar Duitsland om alle risico's te verkleinen.
Maar met stalling er bovenop kom je nog niet tot 3500 euro en voor die waarde (dekkingsgeld) heeft ze nu een veulen aan de voet.
Alleen hoever is het om van heerhugowaard naar de Ijzeren man te gaan, kan je merrie dat nog aan?

Holsteiner: Charakter. Charisma. Klasse!!!

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 10:30

Ik begrijp dus echt het probleem niet van rechtstreeks bestellen? Dierenarts thuis laten scannen, 's morgens bellen voor sperma. Volgende dag komt dat thuis aan, dierenarts laten insemineren en klaar is Kees. Transportkosten 50 euro. Dekgeld 2200 euro, alles inclusief.
Wij hebben nog niet anders gedaan.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 10:49

Zannekin schreef:
Ik begrijp dus echt het probleem niet van rechtstreeks bestellen? Dierenarts thuis laten scannen, 's morgens bellen voor sperma. Volgende dag komt dat thuis aan, dierenarts laten insemineren en klaar is Kees. Transportkosten 50 euro. Dekgeld 2200 euro, alles inclusief.
Wij hebben nog niet anders gedaan.


ken je dat liedje van Harry Belafonte:
There is a whole in a bucket????

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 10:55

Nee, ik had eigenlijk een normaal antwoord verwacht. Wat bedoel je?
Nooit zo gedaan Sarabande?

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-03 13:53

nee ik ga haar niet verhuizen,ze is natuurlijk 21 en dan nog veulen erbij,nee dat zie i niet zitten hoor,zal idd of email sturern opf even bellen,
Toch bedankt n

Ps jan:is idd eventueele partnerkeuze ja.

Z1+4

Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 16:05

Zannekin"]
[quote="Jan_VT schreef:
je bent wel verplicht als NIET-GEBONDEN DERDE om de inhoud van zo een contract te respecteren. Bijgevolg je zla naar de Ijzeren man moeten gaan. Nu kan het natuurlijk zijn dat het alsnog mogelijk is dat je vanuit Duitsland sperma kan krijgen, mits de hengstenhouder daar een uitzondering wil maken, maar het lijkt me niet waarschijnlijk!!! En waarom zou je het doen, je kan het ook verkrijgen in Nederland


Het probleem was dat er in Nederland geen sperma meer te verkrijgen is, vandaar.
Jan, je weet toch gewoon als fokker niet van het bestaan van die contracten? Ik bestel altijd rechtstreeks via Duitsland (goedkoper ook vaak, ik zie dat in Duitsland de BTW inclusief is in het geval van Sandro Hit).
IJzeren man: Dekgeld: Euro 2.200,- excl. BTW
Schockemoehle: Decktaxe: € 2.200,00 (Alle Decktaxen und Pensionsgelder verstehen sich inkl. 7 % MwSt.)

Als Schockemoehle mij nu gewoon levert zonder iets te vermelden, dan ben ik toch niet betrokken?
Het sperma van Vorwerk was in België ook exclusief via een Belgisch station te verkrijgen (was ook vermeld op de website). Enkel wou ik niet via dat station bestellen aangezien die eisten dat de merrie daar kwam te staan voor inseminatie. Ik heb gewoon Vorwerk gebeld en besteld en ze hebben me zelfs niet op de hoogte gebracht van het bestaan van een dergelijk contract. Anderen hebben mij toen gezegd dat die exclusiviteitscontracten nooit tot sancties aan de hengstenhouder kunnen leiden. Ik kan m'n auto toch ook gewoon in het buitenland kopen? Volgens mij was exclusiviteit tegen de wet van vrije handel tussen de eu landen?
[/quote]

Tja, het is natuurlijk zo dat wanneer jij naar de eigenaar van de hengst zelf belt het kan zijn dat je wel sperma krijgt opgestuurd. Vraag is dan natuurlijk, "Waarom vormt de hengsten een exclusiviteitscontract met een andere hengstenhouder? In dit geval de Ijzeren Man in nederlan!" Maar jij bent woonachtig in België, ik weet nu niet of het sperma in belgië via zulke contracten wordt verdeeld, maar ik ben er wel bijna 90 % zeker van, dat als je in Nederland woont en je belt naar de eigenaar van de hengst zelf hij je toch gaat doorverwijzen naar diegene met wie hij een contract heeft afgesloten, hier de Ijzeren Man.

Nu wat eventuele sancties betreft, het is idd zo dat je waarschijnlijk als particulier geen sanctie zal krijgen. De hengstenhouder kan ook niet zomaar gesanctioneerd worden door een rechterlijke overheid (= bv. een rechtbank), een contract is immers iets tussen twee partijen, daar komt een rechtbank of dergelijke niet zomaar tussen. Wat wel kan gebeuren is dat De Ijzeren Man naar de rechter gaat trekken met als vordering het feit dat Paul S. zich niet aan het contract heeft gehouden, en bijgevolg het contract heeft geschonden. Dit kan leiden tot een schadeclaim; Het is ook vandaar, dat wanneer je woonachtig bent in Nederland Paul S. je waarschijnlijk gaat doorverwijzen naar de Ijzeren Man.

Nu even ter informatie: een nieuwe wagen ga je niet zomaar kopen in het buitenland. Als jij bijvoorbeeld een VW GOLF wil kopen, en je besluit die in duitsland te kopen, dan KAN DIT NIET, de dealer zal je terugverwijzen naar België. Het si inderdaad zo de Europese Unie hier druk regelgeving is aan het vormen om dit af te schaffen, omwille van het feit dat dit een belemmering is van de vrij verkeer van goederen, maar zoals ik al eerder zei is deze wetgeving nog in een wordingsproces, en dus zeker nog niet van kracht. En dan is er nog de vraag of deze regelgeving ook gaat gelden voor de paardensector???

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-03 16:06

Nou ik heb gebeld hoor met peter bleeker en hij kan ook niet er aan komen dan moet ze of naar weert of naar duitsland en dat ga ik haar niet aan doen.
Hij zei dat hij overboekt was,arm paardje Haha!

He jammer maar ik mocht hem aan eind van de week nog even terug bellen dan zou hij nog even over een partner voor haar nadenken,dus ben benieuwd,hij kent de merrie al van jongs af aan met vorige eigenaren ook bij hem geweest.

Nou groetjes n en bedankt voor het advies.

Z1+4

Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 16:08

paulanda schreef:
nee ik ga haar niet verhuizen,ze is natuurlijk 21 en dan nog veulen erbij,nee dat zie i niet zitten hoor,zal idd of email sturern opf even bellen,
Toch bedankt n

Ps jan:is idd eventueele partnerkeuze ja.

Verhuizen zou ik ook niet doen, veel te veel risico's aan. En euh die keuze voor Sandro Hit op jouw merrie lijkt me een hele goede.

Moest het nu zijn dat je van Sandro hit enkel diepvriessperma kan krijgen Paulanda, dan moet je niet bang zijn van het feit dat je dit diepvriesspera thuis moet laten insemineren.

Met de juiste persoon die weet hoe hij dat moet doen, gaat dit PERFECT. Er zijn veel hengstenhouders, dierenartsen in nederland die daar veel ervaring in hebben.

Veel succes!!! Haha! Haha! Haha!

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 16:36

Jan_VT schreef:
[ Het is ook vandaar, dat wanneer je woonachtig bent in Nederland Paul S. je waarschijnlijk gaat doorverwijzen naar de Ijzeren Man.

Nu even ter informatie: een nieuwe wagen ga je niet zomaar kopen in het buitenland. Als jij bijvoorbeeld een VW GOLF wil kopen, en je besluit die in duitsland te kopen, dan KAN DIT NIET, de dealer zal je terugverwijzen naar België. Het si inderdaad zo de Europese Unie hier druk regelgeving is aan het vormen om dit af te schaffen, omwille van het feit dat dit een belemmering is van de vrij verkeer van goederen, maar zoals ik al eerder zei is deze wetgeving nog in een wordingsproces, en dus zeker nog niet van kracht.
[/quote]


Zoals ik al zei heeft ook België exclusiviteitscontracten (beweren sommige stations toch). Op de site van Vorwerk stond vermeld: exclusief in België door huppeldepup. Ik heb daarop gewoon naar Vorwerk gebeld en die zeiden niks van exclusiviteit. Vandaar dat ik zeg dat het wsch hetzelfde probleem is. Verder spreken ze op de site van Schockemoehle gewoon van sperma opsturen, daar staan geen buitenlandse adressen vermeld, dus vraag ik me af of er van contracten sprake is?

Een wagen kan je wel in het buitenland kopen trouwens. Je moet die dan importeren, kaart invullen etc. Maar het mag gewoon.
Apparte wetten voor de paardensector gaan er toch niet komen, paarden zijn gewoon een handelswaar. Zie de wetgeving van het brandmerken. In Duistland wel competitie, hier niet; dat was ook in strijd met het vrije handelsverkeer van goederen binnen de EU. Men is naar Strasburg gestapt daar gelijk gekregen. Het zal allemaal niet zo lang duren of iedereen omzeilt gewoon die tussenpersonen, afstanden worden kleiner, mensen al wat mondiger.

Ik zal eens mailen naar Schockemoehle, als ze iets laten weten post ik het wel.

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-03 09:00

veullie van flemmingh is vandaag geboren,zie kraamstal

Z1+4

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 10:43

Antwoord gehad al van Schockemoehle.
IK heb gezegd dat ik in Nederland geen vers sperma kon verkrijgen, dat het uitverkocht was.
Daarop dit antwoord:
Citaat:
Sehr geehrte Frau

die Stuten müssen bei und eingestellt werden, dann werden sie sicher besamt, denn diese Stute gehen vor.

Der Samen der übrig bleibt, wird dann verschickt.

SolltenSie noch weitere Fragen haben, so können Sie ich unter 05492-960100 erreichen.

Mit freunlichen Grüßen

Paul Schockemöhle
Pferdehaltung GmbH

Christop Hinkel


Maw, de merries die daar op stal staan gaan voor, wat over is wordt gewoon verzonden. Je kan waarschijnlijk niet elke dag sperma verkrijgen, maar van exclusiviteit? daar wordt niet over gesproken dus is er wel een overeenkomst?

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 11:36

Zannekin schreef:
Antwoord gehad al van Schockemoehle.
IK heb gezegd dat ik in Nederland geen vers sperma kon verkrijgen, dat het uitverkocht was.
Daarop dit antwoord:
Citaat:
Sehr geehrte Frau

die Stuten müssen bei und eingestellt werden, dann werden sie sicher besamt, denn diese Stute gehen vor.

Der Samen der übrig bleibt, wird dann verschickt.

SolltenSie noch weitere Fragen haben, so können Sie ich unter 05492-960100 erreichen.

Mit freunlichen Grüßen

Paul Schockemöhle
Pferdehaltung GmbH

Christop Hinkel


Maw, de merries die daar op stal staan gaan voor, wat over is wordt gewoon verzonden. Je kan waarschijnlijk niet elke dag sperma verkrijgen, maar van exclusiviteit? daar wordt niet over gesproken dus is er wel een overeenkomst?


Dat staat er toch niet. 1 er staat niets over vers sperma en 2 er staat niet waar het naar toe gestuurd wordt
het liedje dat ik aanhaalde gaat over een eindeloos verhaal waar in het begin een vraag gesteld wordt en de ander argumenten blijft aandragen om uiteindelijk weer bij het eerste antwoord uit te komen.
Je kan het vast vinden ergens op internet Dromen Dromen Dromen

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 11:46

sarabande schreef:
Dat staat er toch niet. 1 er staat niets over vers sperma en 2 er staat niet waar het naar toe gestuurd wordt

Ik heb uitdrukkelijk gevraagd naar vers sperma en gezegd dat ik dat in Nederland niet meer kon krijgen. Het kan hier toch enkel om vers sperma gaan: ze zeggen dat ze opsturen wat ze dagelijks overhebben.
Tuurlijk zenden ze dat naar het adres wat je opgeeft! Doen ze toch altijd.
Er komen papieren mee met het sperma, de dierenarts die bij jou dan komt insemineren tekent die en die stuur je terug naar het station.

Trouwens de beste info krijg je altijd aan de bron, Ik dacht dat jij je toch af en toe vragen stelde over de integriteit van handelaars (idem spermahandelaars)?

Ik wil trouwens gerust telefonisch bestellen voor iemand als er echt interesse is, PB dan maar.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 148 bezoekers