Zeg jullie favoriete dressuurhengst om te helpen.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 21:20

JSpringer schreef:
Silvano N dat is mijn favoriete dressuurhengst.


Holsteiner toch Haha! Haha! Haha!

JSpringer
Berichten: 63
Geregistreerd: 25-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 21:27

sarabande"]
[quote="JSpringer schreef:
Silvano N dat is mijn favoriete dressuurhengst.


Holsteiner toch Haha! Haha! Haha!
[/quote]

Haha! Haha! Ook ja, maar die uitstraling vind ik gewelidg, mooi koppie erop, beetje spooky af en toe. En kan ook zeer goed springen, heb ooit op internet ergens een springfilmpje gezien maar kan het niet meer vinden van Silvano in zijn jongere jaren.

Maar gaat het hier om een Frans gefokte merrie? Daar moet je Montreux of Guidam opzetten. Lekker frans houden doe lijn, daar heb je nog wel liefhebbers voor.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 22:36

Met deze merrie kan je veel kanten op, ik persoonlijk zou het in het duitse houden aangezien het Wendekreis bloed duidelijk aanwezig (als ik me niet vergis ingeteeld is en ook dat van Ramiro (maar daar kan je meerdere kanten mee op).

Balte

Berichten: 3555
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 09:17

Alleszins mag je niet te lang meer wachten om te beslissen. Het is immers al half juni, dan nog kijken wanneer je merrie hengstig wordt, hopen dat het van de eerste keer raak is... Een aantal dekstations leveren zelfs geen sperma meer na een bepaalde datum (ik dacht ergens einde augustus?)
Persoonlijk ben ik niet weg van Saros, ik neem aan dat je Saros van het Gestelhof bedoelt? Een goed sportpaard dat op korte tijd al ver gekomen is maar ik vind hem als vaderdier onvoldoende bewegingen hebben, zeker als je voor dressuur wil fokken.
Van de hengsten op jouw lijstje heb ik al het meeste nakomelingen van Pavarotti van de Helle gezien en die bewegen allemaal goed, hebben een mooi type en zijn vrij groot.

Balte

Berichten: 3555
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 12:31

Ah dan heb ik ergens wat gemist, tijd genoeg dus om te kiezen. Met goed aan de maat bedoel ik tegen de 1.70m aan of groter. De Pavarotti-merrie die in onze club meeloopt, is groot maar wel fijn en edel gebouwd. Heeft wel een pittig karaktertje...
Paganini (Jeroen Devroe) vind ik ook zo'n type, groot maar fijn en edel gebouwd. Deze Paganini presteer super dus...
Pava jr. is ook een Pavarotti-zoon, groot maar dan weer iets grover gebouwd.

nathalieke
Berichten: 608
Geregistreerd: 28-07-02
Woonplaats: Waregem (West-Vlaanderen / België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 17:58

YuriDeGrave schreef:
ja mensen ik zit nog altijd te kiezen te kiezen, te kiezen en nog eens te kiezen, maar ik heb natuurlijk ook mijn favorieten.
1 Gribaldi
2 Saros
3 Warkant
4 Redford
5 Pavarotti van de helle
6 Negro
7 Weltino

en wat vinden jullie van mijn favorietjes Haha! ?


zoals ik al eerder vermeld heb is m'n favoriet Saros

1. saros
2. quavarotti van de helle

(typisch belgisch zeker :s:s :d)

itty
Berichten: 83
Geregistreerd: 15-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 19:04

Mijn favorieten:
Flemmigh
Krack C
Turbo Magic (nog geen nakomelingen)
San Remo

Anouska

Berichten: 749
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Wassenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 04:48

rinnie1982 schreef:
Met Darco zal je geen paard fokken die dressuurgangen heeft hoor. Darco staat nou niet echt bekend om het geven van goede gangen.


Is inmiddels al een beetje oud topic, maar ik kwam dit tegen en ik moet zeggen dat ik het er niet mee eens ben. Ik heb een Darco x John u to berry xx en die heeft wel goede gagen. Ook zijn volle broer. Daarbij komt dat Darco idd hele goede karakters doorfokt en vooral rustige en brave hengsten. Ik kan nl. ook in een bak vol merries lopen. En dan kunnen ze nog springen ook! Wat wil je nog meer? Daarbij komt dat ik vind (is persoonlijk natuurlijk) dat Darco meestal een mooi exterieur doorfokt en een mooie kop.

Dragoon
Berichten: 132
Geregistreerd: 02-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 13:25

Teigetje schreef:
Wat dacht je van Don Renoir. BWP-gekeurde zoon van Donnerhall uit een Renoir I moeder. Vorig jaar kampioen bij de vijfjarigen dressuur onder Delphine Meiresonne. Zij staat met hem in training bij Coby van Balen.
Bij ons in de club loopt een Velcome Fontaine mee, supersjiek paard dat heel mooi beweegt en dan nog Wendekreis in de moederlijn van jouw merrie. Goed bloed genoeg dus om in de dressuurrichting te gaan.
Zelf heb ik een Don Renoir afstammeling, een tweejarige merrie, uit een moeder met Ibrahim-bloed in de moederlijn.
Don Renoir zelf is zwart en je vindt hem op www.kempenhoeve.be
Ik plaats nog even een foto van mijn tweejarige Don Renoir afstammeling.
Afbeelding

Balte, anderhalf jaar oud

Ik heb zelf ook een Don Renoir merrie uit een Layout moeder.
Belina van de Kempenhoeve

Dus ik ben ook 200% voor Don Renoir.

Aimee

Berichten: 11808
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 13:44

Mijn absolute favorieten zijn Cocktail en Contango, helaas heb je daar niet zo veel aan.
Cantos, Goodtimes, Sandro hit, Argentinus, Brentano II. Pfff, het is een greep uit het lijstje dat na de twee toppers komt.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 13:45

Inmiddels is dit al 2 x een heel oud topic, gewoon een nieuw beginnen????

mesastamp

Berichten: 3853
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 13:49

jacardo

Marjoo
Berichten: 79
Geregistreerd: 26-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 20:18

Hai,

Het is niet mijn favo hengst maar jongors weijden (ja niet helemaal goed geschreven) dekt niet veel paarden maar geeft procentueel goede dressuurpaarden.

Zelf hebben we een veulen van Osmium, daar zijn we heel tevreden over maar het is nog maar afwachten hoe ze het over drie jaar doet.

Weltino vind ik wel een superhengst, ik heb er alleen nog nooit een nakomeling van gezien...

Succes ermee

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 20:51

quavarotti is absoluut géén 1m67 hoog. hij is kleiner hoor.
pava jr is ook niet zo groot als je hem in het gangpad ziet lopen maar
onder het zadel groeit ie dan weer enorm. Haha!

quava en pava zijn van karakter hele brave paarden en gemakkelijk in omgang.

MPH

Berichten: 2772
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 21:53

Elcaro, Goodtimes, Nimmerdor (tjsa word lastig natuurlijk KI maybe), Solitair (geweldige hengst, volgend jaar eens zien wat zn nakomelingen doen) Rubinstein enz.. maar je kan natuurlijk best een springhengst op een goede dressuurmerrie zetten.. want de meeste springers hebben ook wel goede gangen!!
Succes verder!!

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 07:57

Oud topic, moeilijk te volgen op die manier.