Nu hebben we haar daarna thuis nog eens laten score, voor beweging had ze toen dik 85 punten en was ze dus zeker ster waardig.
Nu zat ik te denken om IBOP te rijden met haar, omdat ze onder het zadel wel blijft tonen zoals ze loopt en als ze los moet, wordt ze heel klein en loopt ze niet zoals moet.
Enige is, op de site van het KWPN staat het volgende:
Citaat:Stamboekopname en predikaten
Haalt een merrie minimaal 75 punten en is zij bij het KWPN geregistreerd, dan krijgt zij het predikaat IBOP (dressuur). Een merrie die nog niet op de keuring is geweest, kan gelijk na afloop van de IBOP worden aangeboden voor stamboekopname en bij voldoende score ook ster worden verklaard. Ook eerder in het stamboek opgenomen merries kunnen tijdens deze stamboekkeuring, na afloop van hun IBOP, worden aangeboden voor een hoger predikaat. Haalde de als springpaard in het stamboek opgenomen merrie al 70 punten voor exterieur, maar voor het vrij bewegen niet de benodigde 75 punten, dan wordt deze merrie na het slagen voor haar IBOP automatisch ster. Een merrie die voorlopig keur is, wordt na het succesvol afleggen van de IBOP definitief keur.
Hier uit kan ik opmaken dat ze na het behalen van 75 punten voor beweging, in aanmerking kan komen voor het Ster predikaat als daarna nog lineair gescored wordt? Ook als ze wel al opgenomen zijn in het stamboek.
Echter hoor ik ook dat ze voor Ster predikaat in ieder geval al voldoende punten moet hebben behaald op stamboekkeuring voor Ster.
Ik wil haar dus heel graag voor het Ster predikaat voor laten brengen op de IBOP. Ze is alleen dus wel al op de stamboekkeuring geweest en had daar voor exterieur niet de voldoende aantal punten behaald. Beweging maak ik me totaal geen zorgen om, want dat haalt ze wel. Exterieur was toen een belangrijk minpunt dat ze heel schraal is.
Kan iemand mij vertellen hoe het precies zit? En of het nut heeft haar IBOP te laten lopen voor Ster?