Halverwege het dekseizoen, de hoe staan we ervoor?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ziolette

Berichten: 17743
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 20:03

Helaas, sta ik dit jaar ook aan de zijlijn Verdrietig . Ik hoop over twee jaar weer mee te kunnen praten.

Voor Relrite is het nog maar afwachten of daar nog mee gefokt kan worden. Ze heeft een ongelukkige bevalling gehad begin dit jaar en wordt over ong. 3 weken voor de tweede maal geopereerd aan haar cloaca. Een pluspuntje, als de operatie + herstel slagen dan kan ze weer gewoon gedekt worden .

Velvet is te jong, die is vandaag 1 jaar geworden en die mag eerst nog een beetje "kind" blijven .

marijke*

Berichten: 886
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Lubbeek, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 20:39

Mijn New Forest merrie stond vorige week hengstig en is toen gedekt geweest, nu nog wachten op de scan binnenkort. Hopelijk is ze dan drachtig en kan ze weer snel naar huis.

gomir

Berichten: 25543
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 10:21

Mijn merrie is drachtig van Royal Highness. (Een royal bravour x lauriston x renville x uppercut) Een hengst uit de nieuwe jaargang van het NRPS *LOL*

Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 11:33

Onze 3-jarige wordt vandaag voor het eerst geinsimineerd *LOL* Hopelijk dat het meteen raak is. Onze Zeoliet merrie was te vroeg met de veulenhengstigheid (4 dagen ipv 7), dus hier waren we te laat mee Lips are sealed. Over 2 weken wordt zij weer hengstig, dan laten we haar meteen insimineren net als onze Ramiro merrie . Verder krijgen we nog 2 veulens half juni.

Ciao

Poosje81
Berichten: 21209
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 11:53

Franske schreef:
Hier gaat het allemaal best ok.

Een 2-jarige merrie van Oklund x Zeus met de 18-dagen-scan drachtig van Eurocommerce Napels. Hopelijk blijft dat ook zo!



2 jarig? sorry dat ik het vraag, maar heb zelf 2 jarige merrie, die aardig volgroeid is, maar is het wel verstandig?

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 12:41

Van 1 merrie is het zeker die is nu geinsemineerd met sperma van Sheraton.
We wouden eigenlijk de merrie laten dekken door Sandro Hit, maar dat was helaas niet mogelijk.
De merrie is een Flemmingh x Nimmerdor x Joost, er past het beste een hengst bij die de veulens wat moderner mag maken.

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 12:44

Ik wacht nog een jaartje Tong uitsteken Volgend jaar ga ik proberen een geschikte partner voor mijn merrie te vinden.

Pippa
Berichten: 88
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Erichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 13:08

onze merrie is afgelopen zondag voor de 2e keer geïnsemineerd met Rousseau. Dus nu gaan we over ong. 2 weken scannen. Ben benieuwd!

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 13:12

Mijn vorige paardje (Elcaro) is drachtig van Polansky ! Ik heb haar verkocht omdat ze niet meer geschikt was voor de sport, en ik geen ruimte heb om te fokken. Gelukkig hebben we goed contact met de nieuwe eigenaar, en ik ben zo trots als een aap. Haha!

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 14:34

Volgende week 2 merries scannen die door mijn eigen ggk hengst zijn gedekt. Verder heb ik op dit moment alleen jong spul staan wat nog niet gedekt wordt.
De hengst dekt dit jaar nog niet zoveel, het is zijn 1e seizoen en hij is nog erg jong. Misschien in juli nog een Duitse merrie.
Volgend jaar is hij wel beschikbaar voor gastmerries.

Franske

Berichten: 2909
Geregistreerd: 03-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 18:36

Citaat:
2 jarig? sorry dat ik het vraag, maar heb zelf 2 jarige merrie, die aardig volgroeid is, maar is het wel verstandig?


Nou, volgens mij doen ze het bij Zangersheide ook altijd.
Het is een grote merrie, geboren in begin maart.
Dus het leek ons geen probleem, de dierenarts ook niet.
Napels pastte er ook mooi bij, wat kleiner, maar wel fantastisch springen.

Verder heb ik nog maar wat dekinfo dan, want ik was gisteren bij Gebr. Van Manen in Ede om een paard te kijken.

Friese Hengst Beart , tot nu toe 90 gedekt (a € 1000,- )
Ferro , tot nu toe gedekt, 65, in binnen en buitenland samen. Niet zoveel dus, viel me tegen. Heb hem nog op stal zien staan.
Amsterdam & Democraat, beide tot nu toe +/- 30
Metall weet ik eigenlijk niet.
Special D , 140, had er makkelijk meer kunnen dekken, maar ze kunnen er eigenlijk maar 8 potjes van maken, anders moeten ze te veel verdunnen. Ze verzenden ook niet meer. Doen ze wel goed vind ik, ze kunnen hem er wel 300-400 laten dekken en nix drachtig. Beter zo een 250 en goed doen!
Tuighengsten deden het ook wel redelijk geloof ik, maar Lorton had koliek op het moment.
Nassau : 70 tot nu toe.
Riverman : 50 tot nu toe.

Dit was het zo ongeveer, hoop dat ik alles beetje goed onthouden heb Tong uitsteken

_Rick
Berichten: 602
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-03 18:41

Citaat:
Van 1 merrie is het zeker die is nu geinsemineerd met sperma van Sheraton.
We wouden eigenlijk de merrie laten dekken door Sandro Hit, maar dat was helaas niet mogelijk.
De merrie is een Flemmingh x Nimmerdor x Joost, er past het beste een hengst bij die de veulens wat moderner mag maken.


Hoop wel dat je Flemmingh beetje sterke rug heeft, wat vaak niet zo is bij Flemmingh, is mijn ervaring tenminste. Sheraton is dat namelijk niet ze sterkste punt.

amen

Berichten: 5041
Geregistreerd: 19-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 19:49

IK ben wezen scannen en 12 weken drachtig joepi!!!!


Sigrid

nadezda

Berichten: 1852
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 23:36

Mijn merrie is 4 mei geinsemineerd en woensdag 21 mei gaanwe scannen.
Dus moet nog een paar dagen wachten.
Ze heeft al twee veulens gahad en was in 1 keer drachtig maar deze keer twijfel ik echt en denk ik dat we toch een 2e kere moeten insemineren.
maar goed even afwachten.
Ze is gedekt door paddox.
Mijn vriendin haar merrie is net terug van de hengstenstal en is gedekt door ferro.
29 mei wordt zij gescannend.
Verder is er een merrie bij ons opstal gedekt door celano en zij was in 1 keer drachtig .
En een merrie door karrandasj en ook zij is na 1 keer insemineren nu dus drachtig.

Groetjes Nadezda

Caira
Berichten: 26072
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 07:17

Maandag word mijn merrie gescand op 18 dagen!

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 09:00

Voor ons is het dekseizoen nog niet begonnen, althans, volgens mij is het nog geen juni *LOL*

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 13:36

Uhm tja wij hebben dit jaar geen veulens en ook geen dekkingen, volgend jaar pas onze grib. Maar bij mijn oom is er nu het distelzar veulen uit de partout x sultan merrie. Deze is nu gedekt door riant Lips are sealed Verward : Misselijk
En nu heeft ie weer een leuke combi bedacht, laten we onze gribaldi x daimler maar dekken met partout Frusty
Tja ben nu benieuwd welke hengst ze nu weer gaan bedenken voor de daimler merrie als die geveuld heeft (van gribaldi) het zal moeilijk zijn dit te overtreffen Haha!
T

HorseF@N

Berichten: 1378
Geregistreerd: 12-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 14:10

De eerst volgende keer dat mijn 3 jarige welsh A merrie hengstig word laat ik haar dekken door Ysselvlied's Highguy.

Mer1980

Berichten: 18868
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 15:42

Dit jaar en de komende 3 jaar zeker nog geen nieuwe dekking voor Ro.

Suzanne F.

Berichten: 49263
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 19:36

Geen veulen dit jaar maar wel een dekking. Mijn Balzflug merrie wordt gedekt door Ferro over een paar weekjes. Even goed de hormonen in de gaten houden... Haha!

Ziolette

Berichten: 17743
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 15:05

Er is toch nog een hoop dat ik dit jaar niet alleen van de zijlijn hoef toe te kijken Haha! . We kunnen een oudere merrie die we vorig jaar verkocht hebben terug kopen (Jashin x ster v. Apalatin x ster v. Fresco x ster v. Nicolas xx), nu nog hopen dat we het eens kunnen worden dat ze voordat het veulen van dit jaar gespeend is gedekt kan worden .

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 17:58

Nou bij mijn merrie gaat het lekker (not) !
Dit jaar geen veulen want ze was gust gebleven. We zijn vroeg begonnen met 'proberen' de eerste keer was ze weer gust ze hebben een onderzoek gedaan en ze bleek een schimmelinfectie in haar baarmoeder te hebben, het was niet me peneciline te bestrijden dus ze is gespoeld ofzo.
Bij de volgende hengstigheid word ze weer geinsemineerd, nu maar hopen dat het wel lukt !

AniekR

Berichten: 10636
Geregistreerd: 21-09-02
Woonplaats: In de beste binnenstad van Nederland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 19:29

Bij ons zijn twee waarschijnlijk al drachtig
- een van de Welsh B hengst Wolling's Dino
- een van de Welsh K hengst Veensta's Promise

- een is net voor de tweede keer geinsemineerd (hengst: Kielshoop Honeymill Lovers )

en dan zijn er nog twee die gedekt moeten worden (1 met veulen en 1 nog drachtig)
die gaan gedekt worden door Vita Nova's Hanassie en de andere waarschijnlijk door Shamrock Midnight Invasion (is nog niet zeker)

Dat was het Haha!:D

nadezda

Berichten: 1852
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 21:42

Helaas mijn merrie is niet drachtig Huilen
Maar er zat alweer een heel mooi groot ei
Nou maar hopen dat het de 2e keer wel lukt.

nadezda

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 21:48

Mijn merrie moet nog veulenen. Misschien dat ik daarna weer laat dekken, anders pas volgend jaar.
Mijn shetlandmerrie is net gedekt, dus dat is nog even afwachten.