Adies gevraagd, welke Hengst moet er nu op?? SPOED

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 12:21

Indoctro is wel erg leuk maar wat dacht je van de hengt Laisies fair ? Er staat een foto van hem op de site van Stal Groenendaal.
Hamilton fokt wat lichtere paarden maar hebben vaak een iets apart karakter....

...Dreaming with my eye's wide open...


Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-03 14:47

Okee thnx iedereen voor jullie mening en adviesen Haha!. Julio Mariner wordt het niet, want die doen we hoogstwaarschijnlijk weer bij onze Ramiro merrie (en 2 merrie's drachtig vandezelfde hengst = niet echt leuk). Verder is Indoctro beetje prijzig voor zo'n jonge merrie, je weet niet wat eruit komt en wat ze doorfokt. Misschien doen we haar moeder volgend jaar wel bij Indoctro. Zelf zitten we nu heel erg te twijfelen tussen Lupicor en Nassau. Misschien dat iemand nog wat kan vertellen over de afstammelingen van deze hengst en hoe ze het in de sport doen (Ja Jen, ik weet wat je wil gaan zeggen Lips are sealed). En misschien nog belangrijker als je zou moeten kiezen tussen die 2 hengsten welke zou jij er dan opdoen??
Nou hopelijk snel bericht
Morgenavond moeten we het namelijk weten, vrijdag wordt ze geinsimineerd

Ciao

ps: misschien nog even wat info van de stam waar ze uit komt. De KWPN goedgekeurde hengsten Renville en Adios komen uit de stam net als Eurocommerce Geneve (10de wereldbeker in Los Angeles). Haha!

Winnowill VTH (v. Numero Uno) naar de Hengstenkeuring??!!!


Paardenkracht: Het buitengewone vermogen van een paard om de mens op te beuren.

_Rick
Berichten: 602
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 16:13

Citaat:
Zelf zitten we nu heel erg te twijfelen tussen Lupicor en Nassau.


Als je twijfelt tussen die 2, zou ik voor Nassau gaan. Maar ik heb daar geen veulens van gezien. Maar omdat ik van Lupicor nu een 10-tal veulens heb gezien van dit jaar.
Veel vos , veel wit. Dat is niet zo erg, moet je fan van zijn. Maar ook veel die veel front hebben,weinig schoft , week in de rug, en dat is toch wel funest voor elk sportpaard.

Suc6 met je keus

.

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 18:15

Op zich maakt het toch niet uit of je 2 merries drachtig hebt van dezelfde hengst? Als de combi super is, waarom niet?
Verder vind ik Nassau niet zo'n geweldige hengst om te zien, nakomelingen ken ik er niet van.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 18:21

rinnie1982 schreef:
Op zich maakt het toch niet uit of je 2 merries drachtig hebt van dezelfde hengst? Als de combi super is, waarom niet?


Je haalt me de woorden uit de vingers Rinnie

Men kan alleen discussiƫren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 19:45

Hoe het uiteindelijk zal uitpakken, is allemaal nog maar afwachten. Mij lijkt Nassau echt een aanrader hoor. Ik heb er een aantal veulens van gezien, heel modern en bloederig, zelfs uit klassieke merries. Nu lijkt die van Neel mij ook een beetje klassiek, de hengst is gunstig qua dekgeld, mooi gefokt en mij lijkt het een goede combinatie. Ik vind de hengst zelf ook aansprekend en hij presteert goed in de sport, en de nafok (die ik ken) lijkt ook allemaal goed. Bovendien gaat de keuze nu alleen nog tussen Lupicor en Nassau (Julio Mariner xx is niet meer aan de orde), en ik denk dat de merrie meer bloed nodig heeft dan wat Lupicor geeft. Bovendien zit je met een beetje inteelt, Lupicor (Lux x Pilot x Cor de la Bruyere) x Burggraaf (Landgraf I x Cor de la Bruyere). Komt er ook nog bij dat Lupicor al heel veel gedekt heeft. Op zich vind ik het een hele leuke hengst, heb er ook interessante kinderen van gezien, maar voor bij deze merrie lijkt hij me niet de meeste geschikte. Nogmaals: mijn advies: Nassau (Indoctro x Sovereign Bill xx x Darwin). Succes Neel! Haha! Doe je best!

Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-03 19:59

MissHIS schreef:
Succes Neel! Haha! Doe je best!


Me best waarin?? In Blond? Haha! Oww nee vast in me mams overhalen Haha!, lukt nu nog niet. We hebben allemaal visite i.v.m verjaardag van mijn papsie Verward Morgen weer een nieuwe kans


Winnowill VTH (v. Numero Uno) naar de Hengstenkeuring??!!!


Paardenkracht: Het buitengewone vermogen van een paard om de mens op te beuren.

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 20:19

Hahahahahaha Neel ik kom niet meer bij, ja doe ook maar je best met Bloos ! Die van MSN is wel mooier he? Haha!

Succes om je moeder over te halen! Ik hoor wel wat het is geworden.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 58 bezoekers