(Nakomelingen van) nakomelingen van Sonny af Hojma

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

(Nakomelingen van) nakomelingen van Sonny af Hojma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-03 00:12

..rk gezocht.
En dan speciaal merries die vader Sonny af Hojmark hebben of als opa.
Appaloosa's dus, ik zoek ze echt allemaal. Lachen

En dan wil ik graag de kleur weten en de stokmaat. En het liefst een foto erbij als die aanwezig zijn. Tong uitsteken

Dit in verband met uitzoeken van afstamming papierloze pintaloosa.

Alvast bedankt!

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 00:26

Als je in mijn profiel kijkt zie je Sannie, ze was een dochter van Sonny.
Helaas op 9 jarige leeftijd moeten laten inslapen, compleet blind geworden net als haar vader Huilen

Ze was trouwens erg groot hoor, rond de 1.69, net een toverbal want ze verkleurde erg, hahaha wij noemde haar altijd lelijke vanwege haar kale hoofd, maar lopen kon ze

Percy

Berichten: 12071
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 01:09

Ik had een dochter/kleindochter van Sonny. De vader van de moeder was Sonny en de vader van mijn merrie was ook Sonny. Bewuste lijnenteelt van de fokker was dat overigens.
Ze is 1.63 geworden en ze is panterbont. Ik moet een foto van een foto maken als je haar wilt zien want mijn scanner is stuk.
Ik heb haar laten dekken door Marck (ik geloof 1.65m. en sjabrackbont)en het veulen met als opa uiteraard Sonny werd een fewspot die maar 1.56m. groot werd. Hem kan je in mijn profiel zien (Eclipse).
Als je meer wilt weten over ze moet je het maar zeggen. Er zijn in elk geval nakomelingen genoeg van hem te vinden, ik vond het een geweldig paard, heb hem een paar keer mogen ontmoeten Lovers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 02:45

Zo kende ik een ruin van Sonny, tegen de 1.70 en helemaal bruin zonder aftekeningen. Echt waar.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-03 08:03

cloris schreef:
Als je in mijn profiel kijkt zie je Sannie, ze was een dochter van Sonny.
Helaas op 9 jarige leeftijd moeten laten inslapen, compleet blind geworden net als haar vader Huilen

Ze was trouwens erg groot hoor, rond de 1.69, net een toverbal want ze verkleurde erg, hahaha wij noemde haar altijd lelijke vanwege haar kale hoofd, maar lopen kon ze


Heeft zij ook veulens gehad? En wat voor kleur had ze precies?

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 08:13

Die van ons ken je al?? Confetti is een rechstreekse zoon en Tjibbe een kleinzoon. Ook Paloosa van Loes-freke is een Sonny.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-03 08:18

Percy schreef:
Ik had een dochter/kleindochter van Sonny. De vader van de moeder was Sonny en de vader van mijn merrie was ook Sonny. Bewuste lijnenteelt van de fokker was dat overigens.
Ze is 1.63 geworden en ze is panterbont. Ik moet een foto van een foto maken als je haar wilt zien want mijn scanner is stuk.
Ik heb haar laten dekken door Marck (ik geloof 1.65m. en sjabrackbont)en het veulen met als opa uiteraard Sonny werd een fewspot die maar 1.56m. groot werd. Hem kan je in mijn profiel zien (Eclipse).
Als je meer wilt weten over ze moet je het maar zeggen. Er zijn in elk geval nakomelingen genoeg van hem te vinden, ik vond het een geweldig paard, heb hem een paar keer mogen ontmoeten Lovers


Ik zal even uitleggen wat ik precies aan het uitzoeken ben. Ik heb een bijna 2-jarige merrie Indian, door de vorige eigenaar op de markt gekocht.
Na lange zoektocht ben ik er nu achter:

Indian is Pintaloosa
Moeder is Appaloosa Vosschabrakbont
Vader moet dan een Platenbonte hengst zijn geweest


Volgens fokkers zou er Sonny in de afstamming moeten zitten, dus van moeders kant en dan als vader van de vosschabrakbonte merrie. En anders een generatie verder.

Dus ik zoek een vosschabrakbonte merrie van 1.50-1.55m met als vader Sonny, of als opa aan moeders of vaders kant (van deze merrie natuurlijk)

Snappen jullie het nog? Haha!

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-03 08:19

liberty schreef:
Die van ons ken je al?? Confetti is een rechstreekse zoon en Tjibbe een kleinzoon. Ook Paloosa van Loes-freke is een Sonny.


Weet je of Confetti een vosschabrakbonte merrie als nakomeling heeft?

Percy

Berichten: 12071
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 13:13

Als ik het goed begrijp ik de moeder bekend maar de afstamming van de moeder niet?
Voschabrackbont met die maat komt natuurlijk nogal veel voor. Dat gaat lastig zoeken worden. De meeste Appaloosa's grote maat hebben Sonny in hun afstamming. Dus dat er Sonny inzit is heel wel mogelijk Knipoog

ukkie

Berichten: 1669
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 13:41

Duchess, mijn few spot merrie is een kleindochter van sonny (foto's zie profiel)

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-03 14:01

Tja heel erg lastig maar toch hoop ik op deze manier de afstamming te achterhalen. Omdat die van mij een pintaloosa-tekening heeft en een hele aparte tekening en vlekken, zou ze toch moeten opvallen.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 18:41

Summertje"]
[quote="liberty schreef:
Die van ons ken je al?? Confetti is een rechstreekse zoon en Tjibbe een kleinzoon. Ook Paloosa van Loes-freke is een Sonny.


Weet je of Confetti een vosschabrakbonte merrie als nakomeling heeft?
[/quote]

neee, want hij was hengst tot 3 jaar, en toen stond ie bij ons (vanaf veulen), kan dus niet.

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 18:52

Summertje"]
[quote="cloris schreef:
Als je in mijn profiel kijkt zie je Sannie, ze was een dochter van Sonny.
Helaas op 9 jarige leeftijd moeten laten inslapen, compleet blind geworden net als haar vader Huilen

Ze was trouwens erg groot hoor, rond de 1.69, net een toverbal want ze verkleurde erg, hahaha wij noemde haar altijd lelijke vanwege haar kale hoofd, maar lopen kon ze


Heeft zij ook veulens gehad? En wat voor kleur had ze precies?
[/quote]

Nee ze heeft geen veulens gehad..enne op haar lijf was ze marmer/bruin-achtig en ze had een grote witte kont.

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 21:17

Mijn vos schabrak marmerbonte merrie is er een van Sonny. Zij heeft een stokmaat van 1.52m
Zij heeft tot nu toe 4 nakomelingen gehad, een sneeuwvlokkenbonte merrievan bachalor (nu 4 jaar).
Een vos panterbont gemarmerde zoon van nu 3, zijn vader is palousa santos en hijzelf is dit jaar goedgekeurd voor de dekdienst.
een fewspot merrie van nu 2 jaar ook van palousa santos.
en een zwart marmerbonte jaarlingmerrie van een bonte kwpn'er, die is nu een jaar.

foto van de merrie met laatste veulen staat in mijn profiel