Florett

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 14:33

sarabande schreef:
Kijk eens naar de dekcijfers bij Van Uijtert, al de andere hengsten dekken samen minder dan Gribaldi dat is nou juist het probleem daar.

Moet je toch eens beter kijken! En dan niet alleen de dekcijfers van het kwpn pakken maar van alle landen waarin ze actief zijn. Dekcijfers van stravinsky xx partout krack c san remo???
Maar idd mensen moeten ook niet in goed vertrouwen bij een hengstenboer te raden gaan, dat weet je van te voren. Wij hebben al jaren ervaring met joop en met nog meerdere fokkers om ons heen en zoveel gribaldi is ons niet aangeraden. De keer dat dit wel gedaan is zijn er prachtveulens geboren. En als hij zegt dat ie iets koopt doet ie dat, een ding weet ik wel joop is een man van zijn woord als hij iets zegt houd hij zich daar aan!
Daarnaaast sluit ik me volledig bij chantal aan!

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 14:35

Dank u!

blup

Berichten: 194
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 14:39

Hengstenhouders moet je zien als vertegenwoordigers.
En dat is hun goed recht hoor, ze moeten er hun geld mee verdienen.

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 14:42

blup schreef:
Hengstenhouders moet je zien als vertegenwoordigers.
En dat is hun goed recht hoor, ze moeten er hun geld mee verdienen.

Precies! en wie dat niet door heeft, tja... is niet echt snugger daar zal ik het maar bij laten.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 14:48

chantal1 schreef:
Ik geloof dat bij sommige mensen erg veel negativiteit zit ten opzichte van hengstenhouders. Het begint er erg op te lijken dat dit een vorm van afgunst is die betrekking heeft op bv.: jaloezie, hun zin niet kunnen krijgen, misschien zelf stukken minder bereikt hebben en het dus een ander niet gunnen e.a. (ik weet het niet, ik kijk maar even hoe het verder in de zaken wereld is)?

Als ik hengstenhouder was zou ik de mensen die er zo over spreken niet eens een kwakje verkopen, misschien wel beschuldigen van laster (om maar een voorbeeld te geven). Eigenlijk ook overbodige moeite want de kenners weten heus wel waar ze wel of niet moeten zijn.



Tegen de tijd dat jij ooit zelf gaat fokken zal je misschien leren dat een fokker geen hengstenhouder wil zijn, maar daar wel eerlijk advies en begeleiding van verwacht. En wat betreft jouw kijk op de mensheid, heb je een spiegel???

_Rick
Berichten: 602
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 14:48

Toen ik zei waarom joop dat zelf niet zei, snapte ik heus de reden wel hoor Haha!

Maar goed, ik heb reactie uitgelokt Knipoog

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 14:55

sarabande schreef:
Tegen de tijd dat jij ooit zelf gaat fokken zal je misschien leren dat een fokker geen hengstenhouder wil zijn, maar daar wel eerlijk advies en begeleiding van verwacht. En wat betreft jouw kijk op de mensheid, heb je een spiegel???


Volgens mij loop je achter Knipoog is niet erg hoor, kan gebeuren Lachen .

Wat ik in de spiegel zie; een lekker jong ding Cool

Enfin, dit is dus zeer off topic dus ik ga het hier bij laten.


HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 15:42

sarabande schreef:
je zal misschien leren dat een fokker geen hengstenhouder wil zijn, maar daar wel eerlijk advies en begeleiding van verwacht.

Tja ik vind dit een beetje raar want joop is eerlijk (eerlijker kan niet) en begeleiding krijg je ook. Maar je kunt van een hengstenhouder niet verwachten dat hij hengsten van zijn collega's aan gaat prijzen. Ze moeten er natuurlijk wel hun brood mee verdienen. Je kunt om hun mening vragen maar echt advies zul je zelf in moeten winnen.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 15:59

GribaldiFAN schreef:
Je kunt om hun mening vragen maar echt advies zul je zelf in moeten winnen.


Ja en daar kwam de topicstarter nu voor bij Joop en kreeg het advies om met Grib te dekken.

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 17:15

sarabande"]
[quote="GribaldiFAN schreef:
Je kunt om hun mening vragen maar echt advies zul je zelf in moeten winnen.


Ja en daar kwam de topicstarter nu voor bij Joop en kreeg het advies om met Grib te dekken.
[/quote]
Gribaldi is dus zijn mening, tja zou kunnen.... en advies kun je vragen bij bijv. het kwpn of aan andere fokkers. Ik ken de merrie niet dus weet niet wat er bij zou passen maar als ik na de lijn kijk is het idd niet echt voor de hand liggend. Maar zoals ik al zei je moet zelf advies in winnen en een hengstenhouder kun je slechts om zijn mening vragen. Dat hij dan een van zijn hengsten aandraagt kun je hem niet kwalijk nemen!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 17:30

Ik vind het uberhaupt niet zo heel verstandig om met zo'n merrie een dressuurpaard te fokken, en zeker niet bij Gribaldi! Hoewel Gribaldi normaliter wel de beweging verbeterd is het bij zo'n merrie nog maar afwachten.
Verder springt Gribaldi en het gros van zijn nakomelingen nog geen deuk in een pakkie boter.
Mij zou het risico te groot zijn dat je met een paard achterblijft zonder bewegingen wat niet kan springen.

Solitair vind ik dan inderdaad nog geen slechte oplossing, super springen, enorm fijn karakter en ook nog eens erg goede basisgangen (voor een springpaard zijn die gangen bijna subliem te noemen).

blup

Berichten: 194
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 17:33

Jep ik zou ook gaan voor Solitair bij deze merrie. Interessant gefokt, mooi type, goede gangen en goed springen.

_Rick
Berichten: 602
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 17:46

Helaas kennen meeste mensen Solitair alleen van het plaatje en de punten en dan NOG ermee dekken, zelfde als met SamR, mensen hier in de buurt, hengst nooit gezien, toch 3 ermee dekken a 800 euro...pfff

Ken de hengst niet, maar op de foto vind ik er niet veel aan. En punten zeggen me evenmin iets Lachen

Maar goed, het kan natuurlijk altijd.

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 17:47

Solitair (Voltaire x Libero H) sprak mij op de show bijzonder goed aan! Ik denk ook dat dat iig veel beter past kwa bloedvoering .. maarja wie ben ik?!
Laatst bijgewerkt door HorseMoments op 01-05-03 17:53, in het totaal 1 keer bewerkt

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 17:49

Ik heb de hengst nu driemaal in het echt gezien,
ik vond er op het plaatje ook niets aan maar hij is in het echt top!
Die hoofdhalsverbinding waar ik het me het meest aan stoorde is in het echt helemaal geen storend punt en hij heeft er ook totaal geen last van.

blup

Berichten: 194
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 17:50

_Rick schreef:
Helaas kennen meeste mensen Solitair alleen van het plaatje en de punten en dan NOG ermee dekken, zelfde als met SamR, mensen hier in de buurt, hengst nooit gezien, toch 3 ermee dekken a 800 euro...pfff

Ken de hengst niet, maar op de foto vind ik er niet veel aan. En punten zeggen me evenmin iets Lachen

Maar goed, het kan natuurlijk altijd.


Alsje een hengst interessant vindt ga je hem toch eerst bekijken voordat je definitief je keuze bepaalt.

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 17:54

_Rick schreef:
Helaas kennen meeste mensen Solitair alleen van het plaatje en de punten en dan NOG ermee dekken, zelfde als met SamR, mensen hier in de buurt, hengst nooit gezien, toch 3 ermee dekken a 800 euro...pfff

Ken de hengst niet, maar op de foto vind ik er niet veel aan. En punten zeggen me evenmin iets Lachen

Maar goed, het kan natuurlijk altijd.

Dit plaatje??

Afbeelding
Afbeelding

blup

Berichten: 194
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 17:59

Nou ik vind er niks aan tegenvallen hoor. En dan nog de bloedcombi Voltaire Libero H Ulster Abgar... heel interessant.

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 18:03

blup schreef:
Nou ik vind er niks aan tegenvallen hoor. En dan nog de bloedcombi Voltaire Libero H Ulster Abgar... heel interessant.

idd en hij kan ook nog eens bewegen Haha! zeker een hengst om in je achterhoofd te houden lijkt mij!

Suzanne F.

Berichten: 49260
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 18:38

Solitair lijkt mij ook een veel betere keus!! Das toch prachtig bloed tesamen met Julio Marinier?!! Daarbij zit hij heel goed in elkaar, mooi kleurtje en erg goed bewegen!

Waarom Gribaldi? Zonde vind ik dat. Dan help je alle springaanleg om zeep. Dan fok je er misschien 1 die EN niet kan springen EN niet kan lopen. Niks ten nadele van Gribel trouwens. Lovers

Maar dit is erg super off-topic. Florett lijkt me een gave hengst maar niet voor jouw merrie wat ik zo kan inschatten.

_Rick
Berichten: 602
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 18:58

Precies, dat plaatje Lachen

Vind hem vrij beknopt, korte schoft, halsrichting vrij verticaal. Laatste 2 dingen vind ik funest voor een springpaard. Van aantal kenners ook gehoord dat ie niet goed had gesprongen bij bijv. Reinie Tewis.

Maar ik zie hem wel in de competitie, misschien verander ik dan mijn mening Lachen

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 19:31

Bij de hengstenshows vond ik Solitair toch zeker wel een fantastische hengst! Hopen dat ie zijn stempel gaat drukken kwa gangen en springen, wat hij kan het allebei super!! Lachen
Als ik mijn springmerrie ooit zou willen laten dekken, wordt het Solitair Lachen

_Rick
Berichten: 602
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 20:41

Van uytert zal best eerlijk zijn hoor, maar dan had ie ook gewoon mogen vertellen op de hengstenshow dat Hors La Loi op stal stond bij hem, maar dat ie die niet wilde laten zien Lachen

gomir

Berichten: 25542
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 20:41

Solitair heb ik nooit zien lopen dus daar doe ik geen uitspraak over

Tiamo wil de merrie graag laten dekken door een dressuurhengst en hoopt (denk ik)op een veulen waar ze later fijn mee door een proef kan komen. De stap en draf van de merrie zijn goed, de galop zou iets beter mogen. Dat kun je dan met een dressuurhengst toch net zo goed bereiken als met een springer Verward
Het veulen hoeft later helemaal geen springpaard te worden(volgens mij zelfs liever niet, dan is ze hem zo kwijt Knipoog ).
Vallen de bewegingen dan toch tegen is het heel jammer, maar dan kan zo'n paard vaak nog prima meekomen in de basissport hoor Lachen

Zelf zou ik niet voor Gribaldi kiezen, maar ik wil ook een springer fokken en geen dressuurpaard Knipoog Al vind ik dat een springer ook drie nette gangen hoort te hebben!
Het is misschien niet de meest logische keuze als je naar de bloedlijnen kijkt, maar ik denk dat Tiamo en haar man er zelf ook wel genoeg kijk op hebben om een goede keuze te maken


Advies aan fokkers vragen kan trouwens ook leuk uitpakken hoor *LOL* Ik vroeg advies aan iemand voor mijn merrie. De belangrijkste punten vond ik maat, galop en springvermogen. Komt die man met Jazz aanzetten...Verward En het was geen onervaren fokker

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 20:50

Dan kun je er net zo goed een nietgoedgekeurde hengst op zetten met nette gangen, als hij alleen maar een proefje hoeft te kunnen lopen.
De combinatie van deze merrie met Gribaldi is puur vermeerderen, niet verbeteren. Dan wordt zo'n stam gewoon kapot gefokt.
Koop dan een goed veulen of een goede 3-jarige...