Florett

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 21:02

Er zijn wel meer goede paarden uit hele vreemde combinaties en ik zeg ook niet dat ik het zelf zou doen.
Maar ik kan wel begrijpen waarom ze het met een dressuurhengst willen proberen. Het enige punt dat echt verbeterd moet worden is de galop en volgens mij verbeterd Gribaldi ook behoorlijk op beweging.

Je hebt gelijk dat je de springaanleg er waarschijnlijk uitfokt, maar ik krijg niet de indruk dat dat hier een belangrijk punt is(buiten het feit dat het misschien zonde is)

En als je zegt dat je dan beter een veulen of een goede driejarige kan kopen heb je gelijk, dat roepen mensen tegen mij ook. Die is te klein naar hun zin en dan kun je beter wat kopen.
Ik wil alleen niets kopen, maar wel heel graag een veulen van mijn merrie Knipoog

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 21:17

Maar er zijn toch genoeg allrounders met een goede galop? Waarom dan Gribaldi? Kun je beter een hengst nemen met een goede galop waarmee je toch de goede dingen van de merrie behoud. Stel (stel dat het moet) je wil je veulen verkopen, is dit geen interessante keuze, echt niet.
Neem maar van mij aan, je bent veel beter af met een goede allrounder die een fijn karakter vererft. Echt waar Lachen

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 21:30

Ik heb zelf niet voor niets een hengst met springbloed uitgekozen bij mijn springgefokte merrie *LOL* Ik geloof je echt wel en ben het ook wel met je eens, maar ik kan me ook wel iets bij tiamo's idee voorstellen (al zou ik er zelf niet voor kiezen, maar wie ben ik Knipoog )

Natuurlijk zijn er meer dan genoeg goed galloperende allroundhengsten, maar ik heb stiekem toch wel een beetje vertrouwen in de ervaring van de eigenaren van de merrie. Ik zal over 11 maanden wel even gaan kijken wat er uitgekomen is(als alles goed gaat) Knipoog

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 21:52

_Rick schreef:
Van uytert zal best eerlijk zijn hoor, maar dan had ie ook gewoon mogen vertellen op de hengstenshow dat Hors La Loi op stal stond bij hem, maar dat ie die niet wilde laten zien Lachen

Die liep toch op de show of heb ik me nu heel erg vergist?
Ik heb trouwens wat kinderen gezien en die waren heel erg veel belovend!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 21:56

Hors La Loi liep niet mee,
vorige keer smeet hij ook wat van de voorbrengers in de rondte dus daar kan ik me wel wat bij voorstellen dat die niet opkwam *LOL*

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 22:04

Sjuimpje schreef:
Hors La Loi liep niet mee,
vorige keer smeet hij ook wat van de voorbrengers in de rondte dus daar kan ik me wel wat bij voorstellen dat die niet opkwam *LOL*

Ik heb hem zelfs op video van vorig jaar toen was ie er zeker wel. Tja waarom ie er dit jaar niet was.... zal wel in de war zijn met voorgaande hengstenshows. Haha! Tja dat krijg je van al die shows Knipoog
Toch al enkele leuke nakomelingen gezien.

blup

Berichten: 194
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 22:05

_Rick schreef:
Precies, dat plaatje Lachen

Vind hem vrij beknopt, korte schoft, halsrichting vrij verticaal. Laatste 2 dingen vind ik funest voor een springpaard. Van aantal kenners ook gehoord dat ie niet goed had gesprongen bij bijv. Reinie Tewis.

Maar ik zie hem wel in de competitie, misschien verander ik dan mijn mening Lachen


Tja ik kan me voorstellen dat een jonge hengst zich niet optimaal laat zien tijdens een drukbezochte, onrustige en imponerende hengstenshow. Daar moet hij nog ingroeien. Maar we zien hem in de competitie terug.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 22:08

Nog sterker en belangrijker Blub we zien zijn veulens eerst nog!!

blup

Berichten: 194
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 22:11

sarabande schreef:
Nog sterker en belangrijker Blub we zien zijn veulens eerst nog!!


Ik ben zeer benieuwd. Maar ik ben bevooroordeeld want ik ben gek van Libero H (zo super beest en vechtlus in de ring). maar Solitaire spreekt mij nog het meeste aan van de hengsten met Libero H bloed.

Suzanne F.

Berichten: 49214
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 18:23

Sjuimpje schreef:
Hors La Loi liep niet mee,
vorige keer smeet hij ook wat van de voorbrengers in de rondte dus daar kan ik me wel wat bij voorstellen dat die niet opkwam *LOL*


Naar mijn weten staat Hors la loi helemaal niet meer op stal bij Joop maar in Engeland. Misschien is dat de reden dat hij niet meeliep??

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 18:28

Geen idee,
zou best kunnen, ik zeg alleen dat ik er wel begrip voor zou hebben dat hij hem om die reden niet zou hebben laten zien Haha!
Kan het me echter haast niet voorstellen omdat hij zich vorig jaar in het springblok wèl heel goed liet zien en ook zijn nakomelingetjes leken veel belovend.

blup

Berichten: 194
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 18:39

Sjuimpje schreef:
Geen idee,
zou best kunnen, ik zeg alleen dat ik er wel begrip voor zou hebben dat hij hem om die reden niet zou hebben laten zien Haha!
Kan het me echter haast niet voorstellen omdat hij zich vorig jaar in het springblok wèl heel goed liet zien en ook zijn nakomelingetjes leken veel belovend.


Misschien was hij geblesseerd op dat moment en stond hij daarom op stal en liep hij niet mee tijdens de show.

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 18:46

Whitaker springt hem...

_Rick
Berichten: 602
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 11:07

Nee, whitaker heeft hem netjes teruggebracht Lachen Van uytert zegt dat ie hem niet te baas kon, maar als een van de beste ruiters van de wereld hem niet te baas kan , uhum, denk gewoon dat hij de kwaliteit niet had, anders brengt hij zo'n paard niet terug.

Hij staat nu bij Jeroen Dubbeldam gestalt Lachen

Franske

Berichten: 2909
Geregistreerd: 03-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 13:01

KWPN site.

Citaat:
KWPN
02-05-2003: Hors la Loi naar Dubbeldam


De KWPN-goedgekeurde hengst Hors la Loi II (Papillon Rouge x Joyau d'Or) wordt sinds kort uitgebracht door Jeroen Dubbeldam. De Olympisch kampioen brengt de hengst van Joop en Kyra Aaldering, Joop van Uytert en Wegra Investment BV dit weekeinde aan de start op het internationale concours in Mannheim.

"Het lijkt heel goed", zegt Dubbeldam. "Ik rijd 'm nu een maand en heb 'm één keer Z en één keer ZZ gestart. In Mannheim rijd ik de Youngster Tour met Hors La Loi. Na Mannheim gaan de eigenaren en ik afspraken maken hoe het verder moet."
Eerder werd Hors La Loi gereden door onder meer Michael Whitaker.

(DWR, overname zonder bronvermelding niet toegestaan)

blup

Berichten: 194
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 22:00

Franske schreef:
KWPN site.

Citaat:
KWPN
02-05-2003: Hors la Loi naar Dubbeldam


De KWPN-goedgekeurde hengst Hors la Loi II (Papillon Rouge x Joyau d'Or) wordt sinds kort uitgebracht door Jeroen Dubbeldam. De Olympisch kampioen brengt de hengst van Joop en Kyra Aaldering, Joop van Uytert en Wegra Investment BV dit weekeinde aan de start op het internationale concours in Mannheim.

"Het lijkt heel goed", zegt Dubbeldam. "Ik rijd 'm nu een maand en heb 'm één keer Z en één keer ZZ gestart. In Mannheim rijd ik de Youngster Tour met Hors La Loi. Na Mannheim gaan de eigenaren en ik afspraken maken hoe het verder moet."
Eerder werd Hors La Loi gereden door onder meer Michael Whitaker.

(DWR, overname zonder bronvermelding niet toegestaan)



En waar staat de reden dat Whitaker hem niet meer rijdt? Ben ik wel benieuwd naar.

_Rick
Berichten: 602
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 10:00

Die staat daar niet natuurlijk. Moet je van Uytert vragen, maar die praat natuurlijk voor zijn eigen hagje. Er doen genoeg verhalen de rondte.
Maar ik denk dat whitaker zo'n paard niet weg deed als hij echt goed genoeg was voor het hogere werk, want hij kan wel een goede gebruiken Haha!

_Rick
Berichten: 602
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 18:03

Schrijft Joop aaldering vandaag in de paardenkrant dat ze hem wat vaker wilde zien etc etc, blabla , goeiendag zeg wat een banketstaaf weer :d

Die hengst dekt dit jaar gewoon weinig dat is makkelijk zat.