Wie herkent mijn pony

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
serenta

Berichten: 2275
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Amsterdam

Wie herkent mijn pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-03 16:52

Gezocht: herkomst en afstamming van mijn pony.

Het gaat om een inmiddels 8 jarige appaloosa ruin. Hij is geboren in 1995.
Als 3 jarige kwam hij bij ons op stal (1998) in novenmer/december.
De toen malige eigenaar G den Boer, wonende in Brandwijk had hem gekocht van een handelaar in Oud Alblas genaamd A. de Graaf. Maar verder kom ik niet echt. Hij beweerd namelijk dat hij hem heeft gekocht van een markt in Belgie, maar of dit waar is weet ik niet.
Een aantal kenmerken van hem:
’s Zomers is hij voskleurig (bijna palomino) met blonde manen en staart, verder heeft hij dan last van zomereczeem. Hij is schabrakbont maar de “deken” is veel groter dan in de winter, deze loopt nu vanaf de rug naar achteren met daarin verschillende kleine stippies, het opvallende is dat veel stippies dubbel zijn (2 aan elkaar). In de winter is hij donker vos en is het “deken” alleen eigenlijk enkele grote vlekken op de kont.
Verder heeft hij op zijn hoofd een soort laag beginnende bles (een cm of 8 boven de neus.) De neus is lich van kleur in het midden en zwart/grijs aan de zijkanten, aan de linkerkant heeft hij er een stip op zitten. In de zomer heeft hij veel witte haren op zijn hoofd. Verder heeft hij linksachter een wit sokje achter oplopend tot over de kogel. De hoeven behalve L.A. zijn gestreept en hebben creme sokken.
Op stal is het een schat van een pony maar heeft alleen een klein beetje voedernijt, verder is hij met het rijden erg ondeugend en heeft echt een eigenzinnetje.

Afbeelding

wynoah

Berichten: 1650
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 20:09

Mijn vroegere verzorgpony komt ook bij die handelaar vandaan. En via hem kom je echt geen steek verder. Handelaren vertellen nooit waar ze hun dieren vandaan halen. In verband met de prijs waar ze em voor hebben gekocht enz.
Ik woon bij hem in de buurt en heb de pony nog nooit gezien. In deze omgeving bedoel ik.
Succes met zoeken, maar ik denk dat het moeilijk gaat worden.

groetjes Inge

serenta

Berichten: 2275
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-03 15:37

Kan echt niemand mij opweg helpen?
Weet iemand anders toevallig een appaloosa fokker in de kleine maat die kruist mer welshjes?

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 08:41

Heel erg lastig hè Serenta, weet je zeker dat het een kruising is?
Anders moet je eens advertenties op Belgische sites gaan plaatsen.