Verleden gezocht over mijn Appaloosamerrie

Moderators: petraaken, Nicole288

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Bojangles

Verleden gezocht over mijn Appaloosamerrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-03 08:02

Ik probeer het nog 1 keer op Bokt, of er iemand is die mijn merrie gekent heeft.

Het gaat om Indian Summer, dit is niet haar oorspronkelijke naam, deze hebben wij haar zelf gegeven.

3 maart 2002 gingen wij kijken bij een merrietje van ong. 8/9 maanden oud, geen papier, met grappige stippen, achteraf gebleken dat het een Pintaloosa was, ipv. een Appaloosa. Heel erg lief karakter, en supermak voor haar leeftijd.

Op de dag dat we haar gingen bekijken:

Afbeelding

Afbeelding

Ze stond bij H. Jansen in Weurt, een klein dorpje vlakbij Nijmegen. Deze man had nog meerdere paarden, waaronder Ned. Appaloosa's. Indian stond met een jong mini-appaloosa hengstje op stal en in de wei.

Indian (toen nog Pippi geheten, weet niet of ze altijd zo heeft geheten), had hij dat jaar daarvoor op de jaarlijkse markt (op 4/5 maanden oude leeftijd) in Hedel gekocht. Ze stond daar samen met haar Appaloosa-moeder, voskleurig en schabrakbont. (Dus witte deken op de kont met stippen erin). Van haar afstamming was niks bekend, waarschijnlijk is haar vader een platenbonte hengst geweest, want Pintaloosa= Appaloosa x Platenbont.
De moeder was zo'n 1.50m hoog, ik schat gezien de stokmaat van onze merrie, dat de vader iets groter was dan 1.50m.

Het kan zijn dat dat kleine hengstje waarmee ze op stal stond, ook van de markt kwam, misschien wel van dezelfde eigenaar, dit weet ik niet zeker. Het hengstje was zo'n 75cm hoog en een jaar oud, wit met hele grote zwarte stippen.

Wat meer over Indian:
Op 8/9 maanden oude leeftijd was ze zo'n 1.28m groot. Haar hoofd was wit met donkerbruine vlekken op haar hoofd. De linkerhelft van haar neus is roze en de rechterhelft blauw/grijs. Ze heeft een apart blesje, een klein ruitje bovenaan wat heel erg smal uitloopt naar beneden. Ze heeft de kenmerkelijke mensenogen, met veel wit, roze/zwart gestippelde huid eromheen. Haar oren zijn helemaal bruin. Op haar hals aan beide zijden, dichtbij het hoofd, is ze gestipt/stekelharig en je ziet een duidelijk afscheiding van wat bont erin. Op de rug en zijkant van haar lichaam is ze spierwit, alleen aan de linkerkant onder de schoft heeft ze een hele kleine bruine stip. Op haar buik heeft ze diverse bruine stippen. op haar kont heeft ze aan beide zijden hele grote bruine stippen, aan de rechterkant lijkt het of 2 stippen samen de letter i vormen. Haar ene been is meer gestipt dan de ander, en op haar rechterknie heeft ze een grote grillige bruine vlek. Alle 4 de hoefjes zijn geel/wit van kleur. Haar manen en staart zijn wit, in de voorpluk zit wat zwart haar en in haar manen ook een klein beetje op sommige plekken.

Het is een stevig gebouwde pony, heeft een licht knikje in haar neus. Ze heeft droge benen, en een stevige kont.

Wat voor bonte de vader geweest is zou ik niet weten, een tinker lijkt mij onwaarschijnlijk, ze is wel stevig, maar heeft geen grote vetlokken. Ik denk gewoon een stevig bonte pony.

Zo zag ze eruit op 1-jarige leeftijd, in haar zomervacht:

Afbeelding

1,5 jaar, in de winter:

Afbeelding

Meest recente foto:

Afbeelding

Wie denkt haar te kennen of mij op een andere manier te kunnen helpen?

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-03 16:41

*harde schop* Niemand?

Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

serenta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 15:15

Blijkbaar erg jammer, ik heb het ook hor met trissie.

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-03 15:48

Ja jammer hè dat je er niet achter kan komen van wie je paardje nu geweest is. Vooral als er geen papieren bij zitten wordt het nog lastiger.
Maar ik zoek gewoon door, er zal toch iemand zijn waarvan ze geweest is. Lachen

serenta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 15:49

Ja dat doe ik ook

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-03 22:45

Ik ben nog steeds niet verder in mijn speurtocht naar het verleden van mijn pintaloosa merrie.
Dus hierbij een klein schopje Lachen

serenta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 22:52

Volgens mij hebben we allebei hetzelfde probleem, niemand weet wat of zegt wat

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie