tongtatoeage vervolg

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Annemarie65
Berichten: 3
Geregistreerd: 12-04-03

tongtatoeage vervolg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-03 14:25

Voor de geinteresseerden. Ik heb een berichtje gestuurd over mijn friese paard die een tongtatoeage bleek te hebben. In eerste instantie stond hij niet geregistreerd bij het Fries paardenstamboek. Maar nadat ik heb gesuggereerd dat hij wel eens gestolen kon zijn, trokken ze letterlijk een ander register open. Er blijkt namelijk een apart register te zijn van gestoen friesen. En daar stond hij inderdaad bij. Gesoten uit een wei in 1997. Het gekken van het verhaal is echter dat hij zijn stamboeknaam nog had toen ik heb kocht. Ra ra hoe kan dat. De dief moet dus geweten hebben hoe hij heette en dan ook nog zo stom zijn om hem zo te noemen. De man die hem als gestoen had opgegeven is niet te bereiken. Hij kan hem natuurlijk ook terug hebben gekregen en weer doorverkocht maar waarom dan zonder papieren. Zelf denk ik dat hier fraude in het spel is. De eigenaar geeft het dier als gestolen op en vangt geld van de verzekering. Maar hij verkoopt zijn paard uiteraard zonder papieren anders valt het op, en vangt dubbel geld. Alleen is hij de tongtatoeage vergeten. Dit laatste hou ik me nog maar even aan vast. De eigenaar wordt aangeschreven en als het klopt wat ik zeg dan hoop ik dat hij nog niet jarig is. Dus kijk uit met louche mensen die zeggen dat het paard geen stamboek heeft. Controleer altijd of er een tatoeage of brandmerk is en check het bij het stamboek.
Wordt vervolgt. Overigens dank voor de reacties.


Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 14:36

Goh wat een verhaal zeg. Wat zijn voor jou de consequenties dat je dit hebt doorgegeven? Moet jij nou niet je paard straks weer afstaan? Wat ik niet hoop natuurlijk. Maar ik vraag het me zo af.

'Paint' it 'Black'

Annemarie65
Berichten: 3
Geregistreerd: 12-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-03 14:44

Ik ben inmiddels de derde eigenaar na de "diefstal". Dus ik denk het niet maar dat moet allemaal eerst uitgezocht worden. Duimen maar.

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 15:20

Jeetje wat een verhaal zeg!

Ik had juist iets heel anders. De vorige eigenaar van mn nieuwe merrie had gezegd dat ze op 4 jarige leeftijd naar de keuring was geweest, vorig jaar dus. En vorig jaar werd er niet meer gebrand. Ik vroeg hem nog, hij zei: nee ze heeft geen brandmerk. Ik heb dus gekeken, inderdaad geen brandmerk maar ze was wel ster (stond op het papier). Toen ik thuis kwam bekeek ik het originele papier en daar stond op de achterkant dat dit paard gebrandmerkt was! Pff ik ben dus snel naar dr toe gegaan en echt met héél goed kijken kon ik gelukkig toch nog een brandmerk ontdekken. Ik maakte me wel even zorgen zeg! Maar hieruit blijkt dus dat ze al op 3 jarige leeftijd (toen werd er nog wel gebrand) naar de keuring is geweest, terwijl de vorige eigenaar zei dat hij haar vorig jaar direct na afloop van de keuring had gekocht....beetje vreemd allemaal. Maar het kan ook nog zijn dat ze zowel op 3- als 4-jarige leeftijd naar de keuring is geweest, hoewel ik me het niet kan voorstellen dat zo'n schoonheid niet in 1 keer ster zou worden. Haha! Ik ga het nog wel even uitzoeken, vind ik wel interessant.

Succes met met je Fries!

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 15:47

Van zulke dingen wordt je niet vrolijk, ik zeg wel altijd pas op met zulke mensen want als je aan hun handeltje komt, brrrrrrr.
Hey Jen, lijkt me een goed idee als je daar nog eens achteraan gaat, vreemd verhaal.
Ik heb trouwens ook eens zo'n geval gehad met een paard dat een brandmerk had maar geen papieren. Ik heb uitgezocht voor die meid welk paard dat nou eigenlijk was, met behulp van het desbetreffende stamboek natuurlijk ben ik er toen achter gekomen, bleek een Lancer II te zijn. Ze is er toen verder niet achteraan gegaan waarom dat dier geen papieren meer had, je weet maar nooit waar je tegen aan stuit.
Succes Annemarie, ik hoop da tje nog het een en ander te weten komt.

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 16:06

Ja ik wil die vorige eigenaar en/of de fokker nog even bellen ofzo. Wil toch wel even weten hoe het zit. Wat ook apart is dat ze als vb staat vermeld op haar paspoort. Paspoort kreeg ze als 3-jarige... Het kan zijn dat ze het paspoort natuurlijk vóór de keuring kreeg, maar op zich vind ik dat wel onlogisch wanneer je van plan bent nog diezelfde zomer met haar naar de keuring te gaan. Ik vind het allemaal wel wat vreemd, hoewel er natuurlijk genoeg correcte feiten zijn (chip klopt, papier klopt, paspoort klopt en brandmerk). Maar goed, het belangrijkste op dit moment is dat ze snel van die kreupelheid moet afkomen!! Morgen komt de dierenarts weer (bad MissHIS: off-topic! Haha).


Jet

Berichten: 11977
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 18:40

Annemarie65, fijn dat je ons op de hoogte houdt, maar wel heel spannend allemaal. Als jij gelijk hebt, dat die eigenaar gefraudeerd heeft, dan is hij vast nog niet jarig! Veel succes met je Fries en als je weer meer weet, dan ben ik in elk geval erg nieuwsgierig!

Balte

Berichten: 3549
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 20:23

In België is het zo dat het gestolen paard eigendom blijft van diegene die het te goeder trouw gekocht heeft. De echte eigenaar kan zijn paard wel terugkopen.

N'Oubliez Jamais van de Breden Dries - v. Ismir du Tilleul (na 333 dagen dracht geboren op 14 mei10)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: lyanne_sanne en 145 bezoekers