wat is een lancelot X elcaro?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 23:20

joostvangestel schreef:
Reagerend op de vraag in de titel:

Ik zou denken dat het een paard is Haha!


Ha ha humor op F&A dat is weer eens wat anders.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 10:51

laukjelover schreef:
waarom is lancelot geen vaderpaard????


Moet je miss zelf vragen hoe ze dat in deze context bedoelt. Gezien de opmerking waarop ze reageerde vind ze hem waarschijnlijk weinig mannelijke uitstraling hebben, om het vriendelijk te zeggen.

blup

Berichten: 194
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-03 15:28

Inof over Lancelot.

Afbeelding
Afbeelding
Voor Pieter Koopmans (18) uit Fluitenberg bij Hoogeveen is het ook de eerste keer dat hij deel neemt op een EK. Pieter Koopmans heeft in zijn vader Roel een ideale trainer, want senior was al eens Nederlands kampioen. Met ouders die het vak kennen en een perfecte accommodatie thuis, is het prettig rijden. Op de handelstal van de familie Koopmans komen regelmatig goede paarden en Pieter heeft ze voor het uitkiezen. Goede paarden worden meestal ook snel verkocht, maar gelukkig voor Pieter heeft hij de beschikking over twee hele goede springpaarden waar hij op kan rijden. Zijn eerste paard is Lancelot, een negenjarige KWPN goedgekeurde dekhengst van Voltaire x Nimmerdor. De eigenaren Menno Botma en de gebroeders De Vries hebben dit paard ter beschikking gesteld aan Pieter. De pas 7-jarige Nomograaf is gefokt door en eigendom van Peter Maat, die dit talentvolle paard fokte uit de merrie Kroongravin, die onder Molly Ashe zo fantastisch presteert.

Pieter heeft Lancelot sinds begin dit jaar onder zijn zadel: " We hebben even aan elkaar moeten wennen en Lancelot moest vooral veel sneller worden. Hij heeft een super karakter en wil alles wel voor je doen, maar in de barrage snapte hij niet altijd wat ik wilde. Het is steeds beter geworden en in Zelhem wonnen we de Intervet Cup en toen ging het echt hard. Eind juni zijn we met het team naar Kerzers in Zwitserland geweest en daar wonnen we met het team. Ik was toen twee keer foutloos. Individueel was ik vierde in de eerste kwalificatie voor de Grand Prix. Ik denk dat we met het team heel ver kunnen komen. Internationaal hebben we bewezen dat we sterk zijn en met een beetje geluk zit een medaille er wel in. Met het team en individueel zo hoog mogelijk eindigen, dat is het doel. Ik zal mijn uiterste best doen."


Resultaten:
Resultaten op Nederlandse Kampioenschappen Junioren):
6e in 2000
3e in 2002 (indoor)
5e in 2002

Resultaten op Europese Kampioenschappen Junioren):
2002 1e (team)