Wat is mijn paard nou eigenlijk voor ras?

Moderators: petraaken, Nicole288

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

PridesRanch

Wat is mijn paard nou eigenlijk voor ras?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-03 21:23

Budjonny's zijn ontstaan uit donmerries die gedekt zijn door engelse volbloed hengsten. De nakomelingen zijn veelal opnieuw door Engelse volbloeden gedekt, of door andere Budjonny's.

Baduh heeft dus Budjonny-papieren, uit Rusland, maar toen ik zijn stamboom ging nalopen linkte deze al bij zijn opa naar een stamboom vol met renpaardenl volbloeden dus, uit Duitsland vooral.Aan de andere kant blijkt oma af te stammen van Dark Ronald; weer renpaarden. Overal volbloeden! Ik zie amper budjonny's terug! Als ie staat ingeschreven als Budjonny zal ie dat ook best zijn, maar hoort hij dan niet 50%volbloed, 50%warmbloed te zijn? Of slaat dat nergens op? In plaatjes van Budjonny's herken ik hem echt niet terug, in plaatjes van Engelse volbloeden des te meer. Grrr. Wat moet ik hiermee?

Hier een foto: Afbeelding , de linker is Baduh. Wat me ook zo opvalt, en de vee-arts ook trouwens, is dat hij een gigantische longinhoud heeft, wat ook te zien is aan de grote ribbenkast.

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 14:15

Je hebt gewoon een Budjonny. Maar die zijn veel ingekruist geweest met engelse volbloeden, zodat er vrijwel geen Donn meer in zit. Maar een Budjonny is wel met een wat ander doel gefokt als een engels volbloed, en dus zijn er ook heel andere types engels volbloed gebruikt (banketstaaf om te zeggen, maar juist de 'slechtere' engelse volbloeden).
Maar goed, je hebt gewoon een Budjonny. Maar het klopt dat dat ras vrijwel geheel is opgebouwd uit Engelse volbloeden. En dat zie je terug in de papieren, en aan de longinhoud.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie