KWPN Afstammelingenkeuringen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ART_UMA

KWPN Afstammelingenkeuringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-09 18:25

Volgens de KWPN agenda:

25 - 8 : Afstammelingenkeuringen Zuidenwind, Zardando, Wesley, Zanzibar en Sir Oldenburg
28 - 8 : Afstammelingenkeuringen Zambuka, Zhivago en Ampère
01 - 9 : Afstammelingenkeuringen Lexicon, Kreator, O'Brien en Applaus
03 - 9 : Afstammelingenkeuringen Arezzo VDL, Zazou R, Zahros R en Quasimodo van de Molendreef
04 - 9 : Afstammelingenkeuringen Makari Jetstter, Aron HBC, Morocco Field Marshall en Atleet
08 - 9 : Afstammelingenkeuringen Zethar en Alexandro P
09 - 9 : Afstammelingenkeuringen Campbell VDL, Carambole en Singapore
10 - 9 : Afstammelingenkeuringen Andretti, Zjengis Khan, Apache en Armani
14 - 9 : Afstammelingenkeuringen Chello III VDL, Amadeus en Albaran

Ik ben van plan om naar een aantal veulens van dressuurhengsten kijken:
- Sir Oldenburg alleen als 't niet te ver weg is (zardando heb ik de helft vorig jaar al van gezien)
- Ampere (en de rest als het past)
- Alexandro P en Zethar (als het een beetje past)
- Zjengis Khan als ik heel veel zin heb.

Wie nog meer?

fokfanaat

Re: KWPN Afstammelingenkeuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 20:07

ik ben welk benieuws naar zhivago, zambuca en armani natuurlijk.

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 20:40

Ben vooral benieuwd naar de veulens van Applaus.

MargreetB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 21:51

Ik ga proberen er op 28 augustus en 10 september bij te zijn. En dan gaat het me met name om Armani, Apache en Zhivago. Hangt er natuurlijk wel van af hoe het precies zit met de tijdstippen en locaties.

Violette

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 22:19

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 08:54

Kan Apache al zoveel veulens laten zien dan?? Hij heeft er blijkbaar meer gedekt dan Amazing star vorig jaar?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 13:08

Ik ben van plan om naar die van Alexandro te gaan...en als het goed te bereizen is die van Zethar.

Carri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 13:12

wordt er van ZAMBESI geen afstammelingenkeuring georganiseerd??

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 13:15

ik ga wel even naar zambuka, zhivago en ampere kijken... ben benieuwd van wat ik gezien heb van ampere ben ik nog niet helemaal om... 8-)
en misschien dat ik de 10e ook nog even ga kijken bij de rest

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 13:16

Carri schreef:
wordt er van ZAMBESI geen afstammelingenkeuring georganiseerd??

De San Remo? Die is toch alleen NRPS gekeurd?

Carri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 13:20

ik bedoel de Heartbreaker x Calvaro Z van Team Nijhoff

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 14:29

Ik wil graag even bij de veulens van Lexicon kijken, maar ben bang dat ik dan college heb. Dus mocht iemand gaan, neem gerust foto's en plaats die op bokt ;) Campbell en Carambole veulens lijken me ook interessant om te zien :)

anjaatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 14:33

heb genoeg veulens gezien doordat ik echt een veulen wilde hebben en heb dan nu ook echt een knapperd en superlief !

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 19:27

wat grappig, vanmorgen zijn ze bij mij thuis geweest om mijn veulen aan een thuiskeuring te onderwerpen.
Ik wist niet dat ze langs kwamen en was zelf dus ook niet thuis. En aangezien mijn schoonvader (die er wel was) niets weet van paarden, weet ik ook niet wat de keurmeester er van vond..
Mijn dekhengst was Zjengis Khan, dus wellicht volgt die nog..

Lilliputter

Re: KWPN afstammelingenkeuringen weer van start gegaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 19:33

Wij zijn er vrijdag bij met een merrieveulen van Zhivago x Gribaldi!

bor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 20:27

Mijn veulen gaat naar Aris voor Alexandro, dus ga ik zelf ook maar eventjes kijken. :D

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 21:17

liliputter schreef:
Wij zijn er vrijdag bij met een merrieveulen van Zhivago x Gribaldi!

misschien een domme vraag voor je...maar aangezien jij er eentje bent met verstand er van..ga ik toch voor...Hoeveel waarde kan je hechten aan dit afstammelingsrapport??..ik begrijp wel dat je er een hoop informatie uithaalt..maar de merrie heeft toch ook een bijdrage..Gaan ze eerst bij mensen langs die een veulen van de desbetreffende hengst en nodigen ze de beste uit?

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 21:33

Helemaal geen domme vraag! Dat rapport is een globale conclusie over die 24 veulens. de overige x aantal komen niet aan bod. Het is dus eigenlijk een soort van steekproef over de veulens. De veulens die door het kwpn worden geprikt zijn niet van te voren thuis bekeken, die ziet de commissie echt die dag zelf pas. Wel gaat de eigenaar van de hengst natuurlijk alle veulens af, hij mag er zelf ook 4 uit kiezen. Of je er waarde aan moet hechten? Zou het zeker wel meenemen in je keuze, een hengst die in het rapport een opmerking heeft op het achterbeen van de veulens zal ook vast veulens hebben met een goed achterbeen, maar dat zal meer de conclusie zijn over die veulens van de dag. Natuurlijk moet je niet vergeten dat het een momentopname is en de veulens op ander terrein zijn. De een houdt zich in en de ander leeft zich uit. Het beste kun je de veulens eigenlijk 1x thuis en 1x die dag beoordelen, maar zover zijn ze nog niet ;). Ik blijf erbij dat je een hengst + wat veulens toch gezien hebben voor je je keuze maakt. Rapport zou ik er wel bij nemen. Uiteindelijk zien die mensen tig veulens en zullen ze niet een sterk achterbeen afkraken. Het zijn dat moet ik wel zeggen mensen met voorkeuren en het zijn ook maar mensen... Ik kijk de rapporten zelf altijd na, omdat ik me er vaak wel in kan vinden, maar soms ook van niet. Dan komt er een globale conclusie die bijvoorbeeld totaal niet aansluit op de veulens die ik heb gezien of op eigen veulens. Het is maar een klein aantal natuurlijk!

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 21:57

dank je voor je duidelijke uitleg!!

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 23:41

stomme vraag misschien, maar waar zijn de afstammelingen keuringen?

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 00:49

Het afstammelingen rapport van Sir Oldenburg valt me eerlijk gezegd toch een beetje tegen gezien het feit dat een aantal veulens van hem het zeer goed deden op de VK,s!

De veulens die ik van hem gezien heb stonden allemaal goed in het dressuurmodel en konden appart lopen :+

Maar goed, het blijft een totaal plaatje over de gehele getoonde colectie natuurlijk ;)

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 06:16

is er nu al een rapport uitgegeven dan?!? :roll:

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 06:55

essiesilly schreef:

Nou ja beoordeling dan.
DE veulens van Sir Oldenburg zijn al beoordeeld :+

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 07:53

Suzanne F. schreef:
Kan Apache al zoveel veulens laten zien dan?? Hij heeft er blijkbaar meer gedekt dan Amazing star vorig jaar?

47 dacht ik.

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 08:09

essiesilly schreef:
ja, even uit het andere topic geknipt ;)

Onderstaand de korte samenvattingen van Zuidenwind, Zardando, Zanzibar en Sir Oldenburg.

Zuidenwind (OO-Seven x Jazz)
Collectie ruim voldoende ontwikkelde veulens die van type nogal variëren met veelal een gezonken bovenlijn. De draf is goed van ruimte en afdruk en doorgaans bergop.
De galop is goed van ruimte. In beweging hebben de veulens een goede balans en veel souplesse.

Zardando (Tango x Gribaldi)
Collectie voldoende ontwikkelde veulens die goed in het rechthoeksmodel staan met een neerwaartse romprichting. In beweging zouden de veulens meer bergop moeten gaan met meer lichaamsgebruik.

Zanzibar (Special D x Pretendent)
Collectie uniforme, goed ontwikkelde veulens die goed in het rechthoeksmodel staan. De draf is ruim voldoende van ruimte met een achterbeen dat goed gebogen wordt maar meer tot dragen moet komen. In draf hebben de veulens veel souplesse.
De veulens galopperen makkelijk aan en hebben dan ruim voldoende ruimte en balans.

Sir Oldenburg. (Sion x Contender)
Collectie voldoende rijtypische veulens met een wisselende ontwikkeling die goed in het rechthoeksmodel staan. De draf en galop zijn voldoende van ruimte. De veulens zouden in beweging meer lichaamsgebruik moeten hebben en meer tot dragen moeten komen.