tongtatoeage

Moderators: petraaken, Nicole288

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Annemarie65

tongtatoeage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-03 18:32

Ik heb een vraag naar aanleiding van het zielige verhaal over dat Friese paard Jelle die gestolen bleek te zijn.
Ik heb ook een fries paard gekocht, zonder stamboek, maar nu blijkt hij een tongtatoeage te hebben. Hij moet dus toch een stamboom hebben!
Ik wil mijn paard absoluut niet kwijt maar ben toch gaan surfen op internet naar tatoeages bij Friezen. Uiteindelijk het Fries stamboek gebeld maar de code die op zijn tong staat is in ieder geval niet bekend daar.
Hij heeft namelijk een code met 3 cijfers, dan een vierkantje met een f erin maar dat is niet goed te lezen en dan weer twee cijfers. Weet iemand wat dit vierkantje betekent of uit welk land dit kan komen. De laatstse twee cijfers zijn 87.
Ik wil namelijk wel wat meer over hem te weten komen.

Annemarie[/quote]

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 19:22

http://www.kempischeregionale.com/KR/ho ... aarden.htm
Op deze site staan veel gestolen paarden uit diverse landen en daar staan er twee bij die cijfers, een F en twee cijfers hebben: merries, eentje van 14 jaar: 95F88, en eentje van 16 jaar, 1.62 hoog, brandmerk FS en tongnummer 163F86.
Ik heb gezocht op Google, ik hoopte te vinden of andere landen om ons heen ook aan tontatoo's doen, maar dat is me niet duidelijk geworden. Misschien heb je hier iets aan en anders zou je de dierenarts ook nog eens kunnen laten kijken of ze gechipt is. Dan gaan ze met een scanapparaat over haar hals en als ze gechipt is, komt er een nummer naar voren.
Geen idee of die van jou gestolen is, maar misschien hebben ze haar officiele papieren wel met een minder goede Fries meeverkocht, zwart is zwart voor veel mensen.....
Ik hoop voor jou, dat je er achter komt dat de jouwe niet gestolen is geweest, succes!

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Te koop Wintec dressuurzadel met cair 8-3-16 nieuwe foto's toegevoegd!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet

hobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 12:09

hoi. ik hoop niet dat jij een gestolen paard hebt gekocht.
veel succes. groetjes suzanne

rijden met tantieme gaat het super

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie