Wie kan mij helpen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-03 23:00

even ter info, het afstammelingenrapport van Negro:

Negro:
Ruim voldoende uniforme groep. De veulens zijn amper voldoende tot voldoende ontwikkeld. Ze hebben voldoende ras en zijn voldoende rijtypisch, maar zouden iets langer gelijnd moeten zijn en het voorbeen zou meer lengte moeten hebben. Het hoofd is goed gevormd en sprekend. De nek heeft ruim voldoende lengte, maar de hals zou soms iets meer lengte moeten hebben. Bovendien komt de hals soms diep uit de borst. De hals wordt in beweging heel goed gebruikt. De schoft zou meer ontwikkeld moeten zijn. De schouder heeft ruim voldoende lengte, maar zou schuiner moeten liggen. De rug is meermalen iets gezonken. De lendenpartij is goed van vorm en bespiering en ligt goed aangesloten. De royaal gespierde croupe heeft een goede lengte, de ligging van de croupe zou vaak iets hellender kunnen zijn. De veulens hebben een best bespierde achterhand, met een lang doorlopende broekspier. Het voorbeen is doorgaans correct gesteld. Een enkele keer zijn de koten wat lang en week. Het achterbeen is doorgaans correct gesteld. De omvang van het beenwerk is ruim voldoende. De stap heeft voldoende ruimte, maar is iets stug. In draf dragen de veulens zich doorgaans zeer goed. De meerderheid draaft met veel kracht en afdruk en een goede lichaamshouding. Ze kunnen bovendien goed schakelen. Een aantal veulens toonde een duwende bewegingsvorm. Ook de galop heeft doorgaans veel afdruk. De veulens galopperen met veel souplesse, een goede balans en een goede lichaamshouding.
De moeders waren in doorsnee van ruim voldoende kwaliteit.
Een thuis geïnspecteerd veulen wijkt qua ontwikkeling in positieve zin en wat beweging betreft in negatieve zin af van het beeld van de rapportage.
Getoond: 24 (+1) veulens uit 116 dekkingen.

Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-03 23:01

Het is eigenlijk positief en negatief, zoals altijd eigenlijk een beetje. Tja, wat moet je er mee...

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 23:03

Zandigo en Ufarno??

Inplaats van Variant x Gondelier.

Op jouw bloed zou ik toch voor het laatste kiezen gezien de karakters en sportgegevens van de voorouders

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 23:05

Gelijke posts, maar de door jou dik gedrukte zinnen zijn juist zaken die met de afstamming van jouw merrie passen, kijk daarentegen eens naar de bewegingsomschrijvingen.

Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-03 23:06

sarabande schreef:
Zandigo en Ufarno??

Inplaats van Variant x Gondelier.

Op jouw bloed zou ik toch voor het laatste kiezen gezien de karakters en sportgegevens van de voorouders


Zou je hier wat meer uitleg bij kunnen geven, zo bekend is de lijn zandigo - ufarno mij ook weer niet.

Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-03 23:12

sarabande schreef:
Gelijke posts, maar de door jou dik gedrukte zinnen zijn juist zaken die met de afstamming van jouw merrie passen, kijk daarentegen eens naar de bewegingsomschrijvingen.


Te weinig halsontwikkeling, en de ontwikkeling van het veulen in zijn geheel. Dat lijkt me bij geen enkele bloedlijn te passen.

Trachten wij niet net het omgekeerde te fokken????????

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 23:16

Zandigo en Ufarno gaven beiden geen gemakkelijke kinderen. En die maat en hals wordt mijninsziens gecompenseerd omdat je 2 x Pericles inbrengt. Maar met Special heb je natuurlijk het voordeel van de twijfel Haha!

Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-03 23:27

Dat is een feit, het voordeel van de twijfel geldt wel. Misschien vandaar die keuze voor Special D.

Veel informatie is altijd goed. Maar soms heb ik dan wel last om door het bos de bomen nog te zien. Je begint dan te twijfelen, en tja ... dan wordt het moeilijk.

Toen ik Special D de eerste keer zag, gaf hij me direct een goed gevoel, dat was op de hengstenkeuring dit jaar. Het type en zijn schwungmatige draf vielen het meest positiefste op van al de vierjarige hengsten daar.

Daarmee dacht ik, laat ik het maar bij mijn eerste gedacht houden. Wie weet... ???????

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 23:27

succes

Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-03 23:34

Hartelijk bedankt, laat ons hopen dat het iets wordt.

gomir

Berichten: 25549
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 00:16

Ik vind Special D zelf een van de fijnste Ferro-nakomelingen die ik gezien heb. (hoe verder weg het Ferro-bloed hoe leuker ik ze vind worden Knipoog )

Naar Jet-set zou ik ook zeker gaan kijken. Dat is een hele goede in mijn ogen!

Flemmingh zou ik zelf niet willen, daar zijn er al zoveel van en ik wil toch wel een beetje iets aparts...Bloos Maar als die hengst super bij de merrie past zou ik het wel doen, al denk ik dat er dan ook nog wel een andere goed passende hengst te vinden moet zijn Knipoog


Het wordt trouwens gezellig druk op Fokkerij en Afstamming *LOL* Leuk!

Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-03 14:35

Over Jetset wordt hier precies veel gesproken. Moet ik toch echt eens informatie over zoeken dan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 14:59

Jan_VT schreef:
Over Jetset wordt hier precies veel gesproken. Moet ik toch echt eens informatie over zoeken dan.


On Top een nakomeling van Jetset D, staat vaker inde paardenkrant dan menig paard. ZEer indrukwekkende beweger!

Verder heb ik zelf een hele goede loper van hem staan, en er zijn er wat in de maak. Daarnaast staan zijn nakomelingen regelmatig bij de Pavocup.

Je bent van harte welkom als je een keer wil komen kijken.

Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-03 00:51

Als ik eens in de buurt ben laat ik zeker iets op voorand weten