Welsh A hengsten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Aline4

Berichten: 901
Geregistreerd: 22-01-03
Woonplaats: Hengelo G

Welsh A hengsten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-03 11:15

Kan iemand mij vertellen waar ik een overzicht kan vinden van de goedgekeurde welsh A hengsten in Nederland? Ik wil weten hoe ze eruit zien en waar ze staan.
Tijd om een nieuwe te zoeken Verward

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-03 13:34

www.welshpony.com en dan fokkerijzaken links in het menu aanklikken.
Dan kun je een lijst van stam- en basisboekhengsten vinden.

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-03 14:38

vraag ook eens uitleg aan joostvangestel. die fokt welsh aatjes !

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-03 18:20


Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 17:26


joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 20:00

Hoi Aline, op het http://www.nwpcs.nl kan je alle hengsten vinden, met kleur, afstamming, fokker, eigenaar en maat. Ik neem aan dat er ook nog links gaan komen naar websites. Bij Tristan staat de link naar onze web site nog niet..

Vraag is, zoals gewoonlijk, wat wil je? Hengst kopen, merrie voor bij de hengst en zo ja, welke kwaliteiten zoek je voor je merrie?

Als je vragen hebt over individuele hengsten, dan kun je daarover bij mij terecht. De nieuwe goedgekeurde hengsten worden ook dit jaar weer door mij beschreven. Overigens zijn alle premie hengsten die jonger zijn dan 15 jaar wel eens door mij beschreven in het Welsh Nieuws.

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 20:48

Westernfreak schreef:
Volgens mij zijn ze bij de site van het NWPCS (www.nwpcs.nl) bezig met een lijst van de goedgekeurde- en basisboekhengsten.
Ik weet niet of ze al verder zijn gekomen dan alleen de namen....
www.nwpcs.nl De site voor Boreas Ubbo weet ik gek genoeg ook uit mijn hoofd Knipoog http://home.planet.nl/~lageveld/ubbo.htm


Even offtopic...
Wat een ontzettende klote site is dat zeg van het stamboek...

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 07:42

vanda's schreef:
Even offtopic...
Wat een ontzettende stinkmodder site is dat zeg van het stamboek...


Verklaar je eens nader Frederike? Ik vind het wel meevallen, vergeleken bij wat ze al hadden. Ik ben bang dat ze een beetje te veel proberen. Ik zie dat nog niet zo goed aflopen.

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 11:47

Ik vind het zo ontzettend onoverzichtelijk, veels te veel keuze menu's. Het is zo druk, zo hokkerig...
Er is nog ontzettend veel onder constructie, en dat is niet even... Maar al maanden!

Er zitten geen doorklinklinks achter meer dan de helft van de emailadressen ook erg irritant...
Bij de tarieven staat het % btw en daarachter de prijs voor wel en niet leden, maar is die prijs nou ex of incl btw?!! Dat staat er niet...

Maar ik geloof dat we het daar niet over hadden... Haha!

Aline4

Berichten: 901
Geregistreerd: 22-01-03
Woonplaats: Hengelo G

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-03 13:23

vanda's schreef:
Ik vind het zo ontzettend onoverzichtelijk, veels te veel keuze menu's. Het is zo druk, zo hokkerig...
Er is nog ontzettend veel onder constructie, en dat is niet even... Maar al maanden!

Er zitten geen doorklinklinks achter meer dan de helft van de emailadressen ook erg irritant...
Bij de tarieven staat het % btw en daarachter de prijs voor wel en niet leden, maar is die prijs nou ex of incl btw?!! Dat staat er niet...

Maar ik geloof dat we het daar niet over hadden... Haha!


Ja, ik heb inmiddels ook even gekeken en ik vind het idd een ramp. Vanavond nog maar eens proberen de overzichtelijkheid te ontdekken.

+Ik ben dus eigenlijk op zoek naar een geschikte hengst die in de buurt staat en waarmee ook gereisd wordt want ik ben absoluut niet van plan om mijn merrie met veulen bij een hengstenhouderij te zetten en dan een ziek veulen terug te krijgen. Heb ik al iets te vaak meegemaakt.

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 14:18

Overigens, natuurlijk krijg je via mij nog een volledig dekadvies als deel van de boktveiling.. Dan moet ik eerst natuurlijk wel een stamboom krijgen en zo Knipoog Dan zal ik je zelf wel melden waar je naartoe moet. Hoog-Keppel ligt tussen Doetinchem en Doesburg?

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 10:06

En dan heb je natuurlijk ook nog een hele boel hengsten die met hun engelse license dekken.

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 11:20

Yootha: klopt, maar die kan je vaak dan weer via het jaarboek terugvinden..

Aline4

Berichten: 901
Geregistreerd: 22-01-03
Woonplaats: Hengelo G

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-03 19:00

joostvangestel schreef:
Overigens, natuurlijk krijg je via mij nog een volledig dekadvies als deel van de boktveiling.. Dan moet ik eerst natuurlijk wel een stamboom krijgen en zo Knipoog Dan zal ik je zelf wel melden waar je naartoe moet. Hoog-Keppel ligt tussen Doetinchem en Doesburg?


Yep daar woon ik. Ik ben benieuwd naar mijn advies *LOL* ofwel jouw advies natuurlijk

jacje

Berichten: 2557
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 11:51

Jammer dat er geen foto's bij staan

Aline4

Berichten: 901
Geregistreerd: 22-01-03
Woonplaats: Hengelo G

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-03 14:26

En niet het adres waar ze ter dekking staan etc. etc. Kunnen ze niet gewoon een overzicht geven van hengstenhouders en de hengsten die bij die hengstenhouders ter dekking staan? Incl. woonplaats, telnr. etc. Zo'n overzicht als op de site van het stamboek staat daar heb ik persoonlijk niks aan. Verward

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 16:11

Kijk: het probleem is dat het stamboek niet nog meer kosten wil maken. Er zijn dacht ik grofweg 3000 leden, die ieder 64 Euro betalen. Dat is dus 180000 Euro per jaar. Van dat geld moeten ze 26 keer in het jaar een "In de Strengen" rondsturen, de faciliteiten in Huis Ter Heide betalen, personeel betalen en allerlei onkosten. Dan is ook de Centrale Keuring in Kootwijk nog eens een keer gratis. Daar wordt dus weinig aan verdiend.

Er is in de begroting geen ruimte voor extra personeel, er zijn dus drie opties:

1) Maak nwpcs.nl een (deels) betaalde site
2) Verhoog de contributie
3) Heb geduld, die website wordt nog wel gevuld.

Zo te zien wordt er gegaan voor optie 3). Dat is tot op zekere hoogte jammer, maar we moeten wel begrijpen dat dit beter is dan een beslissing dat ze helemaal niks doen.

Bij de meeste hengsten is de eigenaar wel ingevuld. In sommige gevallen zijn de gegevens echter verouderd. Kan verbeterd worden door automatisatie, maar ook dat kost weer geld..

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 16:46

Er zijn genoeg mensen die voor weinig geld die site een beetje ordelijk en up to date willen houden... Dan heb je geen top kwaliteit site, met geweldige spetterende flash enzo. Maar informatie die snel te vinden is, duidelijk en compleet...

De leden mogen voor 64 euro per jaar aan lidmaatschap + die andere kosten voor predikaten etc etc, ook wel wat terug verwachten...

Aline4

Berichten: 901
Geregistreerd: 22-01-03
Woonplaats: Hengelo G

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-03 22:35

Bovendien zijn er ook heel wat leden die lid zijn zowel van de welsh als van het KWPN. Wij krijgen de strengen iedere keer dubbel. Als ik alleen de bijlage van de welsh krijg en de strengen van de KWPN vind ik het ook al lang OK. Scheelt weer in de kosten of niet?

Iedereen hardstikke bedankt voor al die links Het maakt de keuze helaas niet gemakkelijker.