Welke hengst voor deze merrie?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Dees

Berichten: 18873
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 09:20

Ik hoor vaker dat de Royal Dance veulens heel prima zijn, maar de hengst zelf heeft niet zo'n denderend sterk achterbeengebruik. Denk dat je als fokker dan wel zelf al een merrie moet hebben met een sterk achterbeen. Dan krijg je idd goede veulens.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?


HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-03 09:37

De merrie heeft een goed achterbeen maar wil niet achteruit gaan fokken. Ik vind het belangrijk dat het achterbeen van nature actief is. Front etc vind ik dan wat minder belangrijk. Het gaat vooral om een goed en actief achterbeen gebruik en om de hoogte. Maar ik zal royal dance in mijn gedachten houden...
Van kimberly heb ik ook veel goede dingen gehoord.
Maar ik zat eigenlijk meer te denken aan hegnsten zoals
cabochon, democraat en farrington. Of zit ik dan kwa lijnen helemaal uit de richting?

Dees

Berichten: 18873
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 09:47

Cabochons hebben over het algemeen, vind ik dan, niet zo'n hele mooie hals. Ze kunnen wel bewegen, maar die korte hals vind ik een groot nadeel (oog wil immers ook wat).

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 09:50

Maar ik denk dat dat met Biotop wel moet passen, die hebben vaak wel genoeg halslengte.
En Junior?
Staat bekend als dressuurhengst maar komt uit een stam waar veel goede springers uit zijn gekomen.
Verder denk ik dat die hengst zometeen onder HP wel waar gaat opvallen.

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-03 10:02

Ja sjuim ik denk ook dat hp zeker wat van junior gaat maken. Maar ik heb mijn twijfels over de nakomelingen van de hengst zelf. Ook kwa karakter denk ik niet dat de hengst bij deze merrie past. Ik denk zelf dat ik dan eerder voor een hengst als uniform of aktion zou gaan.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 10:24

_Rick schreef:
En Kimberley (v.Cabochon) , van stal Zegwaard ?

Veel fijne paarden van gezien hier in de buurt, hier in de buurt ook altijd gedekt daarom.


Dit vind ik dus echt een geweldige hengst! Zijn nafok ken ik jammer genoeg niet. Maar hij mag er echt wezen Pling

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 10:50

GribaldiFAN schreef:
Ja sjuim ik denk ook dat hp zeker wat van junior gaat maken. Maar ik heb mijn twijfels over de nakomelingen van de hengst zelf. Ook kwa karakter denk ik niet dat de hengst bij deze merrie past. Ik denk zelf dat ik dan eerder voor een hengst als uniform of aktion zou gaan.


Achter Junior zit toch ook uniform als ik mee niet vergis..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-03 13:49

youngster"]
[quote="GribaldiFAN schreef:
Ja sjuim ik denk ook dat hp zeker wat van junior gaat maken. Maar ik heb mijn twijfels over de nakomelingen van de hengst zelf. Ook kwa karakter denk ik niet dat de hengst bij deze merrie past. Ik denk zelf dat ik dan eerder voor een hengst als uniform of aktion zou gaan.


Achter Junior zit toch ook uniform als ik mee niet vergis..
[/quote]
Ja dat klopt daarom zeg ik al, dan neem ik liever zijn vader als de hengst zelf. Nu kan het nog. Maar ik moet zeggen dat democraat tot nu toe mijn voorkeur heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 13:54

Farrington!!!!! Een hengst die toch wat ondergewaardeerd word, maar wel heel goed vererft!

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-03 14:03

Pipo schreef:
Farrington!!!!! Een hengst die toch wat ondergewaardeerd word, maar wel heel goed vererft!

Ja dat weet ik maar ik kreeg van iemand maakte mij het volgende duidelijk:

Farrington zou ik niet doen met Daimler=lijnenteelt Nimmerdor
(HKO) en verfijning.

Dat is jammer want ik vind farrington zeker een goede hengst die fijne nakomelingen geeft.
En Cabochon schijnt niet zoveel bot te vererven. Dus ik denk dat Democraat niet zo gek zal zijn. Democraat x Biotop x daimler zo raar ziet dat er nog niet eens uit.
Overigens vind ik democraat ook nog ondergewaardeerd! Hij staat op nummer 5 van de dressuurindex maar blijkbaar is dat niet de reden waarom mensen een hengst kiezen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 bezoekers