Contact zoeken met de fokker van je paard.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
oberon

Berichten: 759
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: numansdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 21:00

Ik ken de fokker van mijn paard ook. We bellen af en toe en ik ben pas bij z'n moeder wezen kijken. Ik heb laatst de foto's van Oberon's geboorte gehad en allerlei veulenfoto's. Dat is toch wel erg leuk. Ik stuur haar weer foto's van Oberon. Mijn paard heeft nog een broer en een zus. Die probeer ik ook een beetje in de gaten te houden.


gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 21:05

De fokker van Cheeka spreek ik af en toe nog wel *LOL* We bellen eens in de zoveel tijd eens en ze komen wsl nog een keer langs. Ik heb Cheeka rechtstreeks van hen gekocht dus dat maakt het makkelijker.

De fokker van Ontario ga ik binnenkort eens bellen. Ik heb al eens een brief geschreven, maar daar heb ik nooit wat van gehoord...Maar later kreeg ik een nieuw stamboekpapier en daar stond ook een ander adres op, wsl zijn ze dus verhuisd en is die brief nooit aangekomen.

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 21:31

Mijn instucteur is de fokker van mijn paard.
Die zie ik zo ongeveer 2x in de week, dus die weet erg goed hoe het met zijn fokproduct gaat! Haha!

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 21:53

Ik ben ook op zoek gegaan naar de fokker van Laiser.
En de fokker bleek het ook nog heel leuk te vinden dat ik dat deed. Hij nodigde me een keer bij hem thuis uit, zodat ik ook de moeder en andere familieleden van mijn paard kon ontmoeten.
Afgelopen zomer is de fokker ook bij mij op bezoek geweest.

Ik ben opzoek gegaan naar informatie van het verleden van mijn paard. Maar ook wat karaktertrekjes er in de familie zaten.

Enkele verslagen van het bezoek vind je hier:
[PP] Ik ben vandaag bij de fokker van mijn paard geweest.
[VvdD] De fokker van Laiser op visite...

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-03 22:34

Ah wat mooi om te lezen, ik hoop dat er nog familie leden van dit paard in leven zijn en op te sporen zijn.
Het lijkt me reuze tof om met de fokker erover te kunnen praten.

Kendra

Berichten: 8713
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 23:45

Het eerste paard dat ik zelf als veulen heb gekocht komt uit een hele grote stam, waarvan een groot aantal hier in de buurt rondloopt. Ik ken dus niet alleen de fokker, maar kom ook regelmatig op wedstrijden en keuringen neefjes, nichtjes, tantes enz. tegen met hun fokkers/eigenaren.

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 08:23

Meestal ga ik er wel achteraan wie de fokker van mijn paarden is. Dat komt ook doordat ik al van kleins af aan bij een fokker kom en ik vind het zelf ook erg leuk om te horen hoe het met paarden gaat die bij "ons" (gebr. Troost) gefokt zijn. Op marktplaats staat nu een advertentie van een wilde bonte hengst (Bonanza (Samber) X Apalatin), die is dus bij ons gefokt. We wisten niet waar hij gebleven was, maar nu kon ik de eigenaar een mailtje schrijven. Waar internet al niet goed voor is Knipoog .

Mijn eerste 3 paarden (kinderen van Zio) en Zio zelf kwamen bij hun vandaan en stonden daar op stal. Dus dat was wel makkelijk om de fokker te laten weten hoe het met ze ging Haha! .

Tiffy heb ik ook bij de fokker gekocht en ondanks dat ik haar weer verkocht heb, heb ik nog steeds contact met ze. Saphy's fokker heb ik geprobeerd te vinden en toevallig wist een andere fokker mij te vertellen dat deze stal vroeger heel bekend was op het gebied van engels volbloeden, maar dat de eigenaar was overleden

Ik ben van plan om straks ook met Leo zijn fokker contact op te nemen, ik hoop dat zijn moeder nog leeft. Haar laatste veulen is van 2001, dus de mogelijkheid zit er nog in. Ik ben erg benieuwd hoe zij eruit ziet. Dus mocht iemand een fokker kennen uit Westerdorp...... Haha! .


Save the Earth, it's the only planet with chocolate!
"Very funny, Scotty! Now beam down my clothes!!!"

JollyJumper

Berichten: 1325
Geregistreerd: 17-12-02
Woonplaats: Vortum Mullem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 10:07

Ik heb Jump rechtstreeks van de fokker gekocht dus die ken ik wel. Ik heb ook na die tijd nog wel contact met hem gehad over hoe het ging. Ik denk dat ik hem binnenkort wel weer eens ga bellen. Ik wil graag wat meer weten over Jump van vroeger, en misschien foto's of zo, van hem als veulen en van zijn moeder. Hij weet alleen dus nog niet dat Jump bijna dood is geweest afgelopen herfst, dus misschien vind ie dat wel niet zo leuk... Maar gelukkig gaat het nu weer hardstikke goed met hem, dus dat kan ik dan meteen vertellen.
Onze Kiri hebben we zelf gefokt (nou, mijn schoonvader dan Lachen) dus die kennen we ook...
En bij Insley zijn we ook bij de fokker geweest. Die komt van de paardemelkerij in Zeeland en daar zijn we dus op bezoek geweest en hebben daar zijn moeder en veel broertjes en zusjes gezien, was wel heel leuk. Zijn vader is in ieder geval dit jaar weer kampioen geworden bij de NF hengesten (Marnehoeve's Everest)...

Jumper 15-05-1991 - 15-07-2007 in mijn hart voor altijd
Maar Sanchez en ik maken een nieuw begin, al M1 + 0 Haha!

mammasan

Berichten: 365
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Muiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 13:22

Het arabieren wereldje is erg klein. Toen ik 6 jaar geleden voor het eerst starte op een wedstrijd van het AVS kwam de fokker van Naziri mij zelf op zoeken. Ik kom haar nog steeds drie of vier keer per jaar tegen op wedstrijden van het AVS. Heb inmiddels via haar ook een foto van toen Naz net twee uur oud was.

Shadwan heb ik gekocht van de fokker, we mailen regelmatig en toevallig komt ze donderdag even kijken hoe het met hem gaat. Heb ook zijn vader en moeder in het echt gezien. Dat is toch wel erg leuk.

The Arab in his purity is a horse of the highest courage. (Davenport)

Cer

Berichten: 30031
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 16:11

Ik heb een tijd geleden ook geprobeerd de fokker van mn paard te achterhalen... Ze is echter in Canada gefokt, en als 2 jarige via belgie naar nederland gekomen, en toen ik ging zoeken was ze al 12. Ik heb de meneer in kwestie 1 keer heel kort aan de telefoon gehad, en hij wilde me informatie sturen. Helaas is dat er nooit van gekomen en is deze meneer overleden inmiddels. Zijn vrouw heeft niks met de paarden.

Ik vind het erg jammer, het lijkt me geweldig om een beetje te weten waar je paard vandaan komt en hoe het er daar aan toe ging. (ik heb zo'n vermoeden dat deze meneer een kudde had, en zich mijn paardje niet goed meer kon herinneren....). Ik had graag een foto van vader en moeder willen hebben, maar ook die zijn bijna nergens te vinden (terwijl het best behoorlijke paardjes waren).

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 19:13

Zie [VvdD] bezoekje aan de familie van Ameretto Lachen

Mijn ouders en zusje waren er een paar jaar geleden al geweest, ik pas vorig najaar. Ik was wel benieuwd of zijn broertjes en zusjes op hem leken, en of zijn moeder nog leefde. Die was helaas verkocht, heb haar dus niet in het echt gezien, wel op foto's. Zijn broertjes en zusjes lijken idd op hem, ze hebben sowieso allemaal een apart kuiltje bij de schoft. En één broertje heb ik via internet gevonden, eerst zag ik toevallig een advertentie van zijn eigenares op Marktplaats (ik wist haar naam via de fokker) en later bleek ze ook op Bokt te zitten!

Ik vind het erg leuk dat ik de fokker van ons paard ken. Bij onze vorige twee pony's zaten geen papieren en ook was hun herkomst niet bekend. Ik heb me altijd afgevraagd waar ze waren geboren en opgegroeid, en van ons huidige paardje weet ik dat nu tenminste!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Viking

Berichten: 1989
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Driewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 20:02

Ik ben heel goed bevriend geraakt met de fokster van mijn fjord,en het is nu zelfs zo leuk dat ik af en toe op zijn moeder of broer rijd.Ik heb nu zijn hele familie gezien.

Paardentaxi Zeeland

Jasmijn

Berichten: 3744
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 20:56

Ik ken de fokker van mijn paard ook.
Ik ga regelmatig bij Jespers vader, Belisar op bezoek, en ken ook zijn hele familie. Zijn moeder is helaas 2 jaar geleden overleden, dus geen volle broertjes en zusjes meer, maar er loopt nog genoeg rond met ongeveer dezelfde achtergrond.
Ik vind het heel leuk om een goed kontakt met de fokker van mijn paard te hebben.
Hij komt ook regelmatig bij ons op stal, maar dat is vooral omdat we inmiddels 6 paarden van die fokker op stal hebben. Lachen
Hij vraagt als ik naast Jesper sta altijd heel bezorgd of hij toch echt niet te groot voor me is, om vervolgens verbaasd op te merken dat her lijkt alsof ik groei als ik erop zit, omdat de combinatie dan niet verkeerd is. (Als ik ernaast sta dus wel Haha! , klopt ook wel hoor, hij had van mij minstens 5 cm kleiner mogen blijven.)
Ik neem als ik naar de fokker ga meestal een videoband mee over hoe het gaat, en met mijn laatste kür op muziek erop en dat vinden ze altijd erg leuk.

Navragen is beter dan afvragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 00:43

Cer schreef:
het lijkt me geweldig om een beetje te weten waar je paard vandaan komt en hoe het er daar aan toe ging.

Die mazzel heb ik inderdaad, ik weet zo'n beetje alles van mijn paard. Hoe de dekking is gegaan, waarom die hengst op die merrie, hoe de geboorte ging (staand). In de eerste week van zijn leven heb ik zelf al kennis met hem gemaakt trouwens. Daarna is ie in de opfok geweest, dat bewijs is er in de vorm van een littekentje links en rechts. Daarna weer halfjaartje thuis voor de castratie (die niet vlekkeloos ging) en toen kwam ik Haha!.
De moeder kende ik heel erg goed en ik herken dus ook wel het een en ander van haar in hem. De vader heb ik opgezocht op concoursen en bijna het mooie ervan af gekeken. Ook bij de vader zag ik dingetjes die me bekend voorkwamen. Al met al een redelijk compleet plaatje dus en daar ben ik erg blij mee.

Letje

Berichten: 111
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Eelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 18:07

Ik vind het erg leuk juist als mensen die bij ons (stal florahof Eelde) een pony (welsh K) hebben gekocht nog ff wat van zich laten horen. Haha!
Ik ben zelf al tijden op zoek naar pony's die hier geboren zijn. Er was maar 1 persoon die wist waar alle pony's waren gebleven die verkocht waren en dat was mijn opa. Die is helaas overleden. Verdrietig
Ik snap dus ook absoluut niet dat somige fokkers niet reageren op foto's en/of brieven, als je toch een beetje hart hebt voor je beesten dan vind je zoiets toch prachtig? Verward

Life is what happens while you're busy making other plans (John Lennon)

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 20:43

Letje schreef:
Ik snap dus ook absoluut niet dat somige fokkers niet reageren op foto's en/of brieven, als je toch een beetje hart hebt voor je beesten dan vind je zoiets toch prachtig? Verward


Daar ben ik het hartgrondig mee eens

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BLEXBot, Janinevv en 51 bezoekers