Welsh A afstamming

Moderators: petraaken, Nicole288

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Rivendell

Welsh A afstamming

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-03 09:15

Wie kan mij wat vertellen over deze afstamming:
Billy Boy (Bryn Storm x Measgwyn Sybil) uit een dochter van Moorcock Bracken x Ysselvliedt 's Joskin.

Ook zou ik willen weten wat voor hengst ik hierop zou kunnen zetten. De merrie is vrij luxe (foto komt nog) en ik wil een wat compacter type hengst erop zetten.

UPDATED
Rivendell Welsh Ponies

mei 2014:Sardis Purdey x Llwynhywel The President
mei 2014: Rivendell's Reality x Boothsdale Dylan

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-03 12:40

Hier een foto van de merrie.

Afbeelding

UPDATED
Rivendell Welsh Ponies

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 19:49

Even denken, Bryn Storm is een luxe hengst, die vooral ook mooie halzen geeft als ik me niet vergis. Ook een mooi hoofdje, maar mocht iets meer kracht in het achterbeen hebben. Maesgwyn Sybil heb ik waarschijnlijk ooit gezien. De meeste Maesgwyn ponies zijn sterk ingeteeld op Revel Choice en zijn door de bank genomen erg geblokt en soms iets beknopt. Wel mooi hoofd en oog, zelden eentje met een sterk achterbeen.

Moorcock Bracken is een best bewegende hengst, die iets langer in de hals mocht, maar verder wel een mooi type combineert met een mooi hoofd. IJsselvliedt's Joskin is een op zichzelf typische hengst met goede bewegingen die als enig maartje een wat mindere rug heeft.

Ik mis het belangrijkste: de moederlijn. Zonder moederlijn geen papier, Moorcock Bracken x IJsselvliedt's Joskin betekent niets voor mij. De overgrootmoeder kan evengoed een ijslander zijn.

Merrie zelf heeft een mooi hoofdje en doet wat groen aan. Is ze pas 2 of 3 op die foto? Verder heeft ze zeker wel voldoende bot, een mooi kort en een redelijke sterke rug. Als je en compactere hengst zoekt, zou Vechtzicht's Cymro Bach wat zijn voor deze merrie.

Ik ben persoonlijk van mening dat dat "te luxe" niet direct het probleem van je merrie is, maar goed: wie ben ik?

Volg de avonturen van Sumrin Saint Mary: Sumrin Saint Mary

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-03 20:04

Als ik het tpapier heb, zal ik de oma even laten weten. De merrie is van mei 2000, dus idd nog geen 3 jaar.
Hardstikke bedankt voor je hulp.

UPDATED
Rivendell Welsh Ponies

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie