Le Matsjo NRPS Ponyhengst

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zonnetje81
Berichten: 18674
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Le Matsjo NRPS Ponyhengst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-03 23:48

Wie heeft deze ponyhengst toevallig op de hengstenkeuring gezien??
Ik wil graag weten hoe hij qua beweging is. Is dit zijn eerste jaar, want zou graag willen weten of hij al nakomelingen heeft en hoe die zijn.

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 10:47

ja dat was toch die palomino met de grote vent erop?
Weet het bijna zeker, leuke hengst.
Vond hem de beste die in dat groepje op 25/1 meereed.
Alleen jammer van de grote vent die erop zat, beeld was verpest.
foto's op www.horses.nl/p&s

Zonnetje81
Berichten: 18674
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-03 11:04

Ja ik dacht al te zien op de foto's dat hij het was. Inderdaad zag het er niet uit met die vent. Ik heb ook een andere foto op internet gezien dan ziet het er wel normaal uit.
Hij is wel goed qua beweging enzo? En dus terecht kampioen geworden.

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 11:24

Ik heb hem vorige week in het echt gezien tijdens de hengstshow van Wim Cazemier. Die pony is echt heel fraai, mooie kleur, maar ook goed bewegen. (de show onder het zadel 'suckt' maar er zat ook maar een amazonetje op). Ik vond hem beter dan Veenstra's promise, ook bij WC beschikbaar.
Ze lieten 2 jaarlingen (veulens van vorig jaar) in de bak loslopen, en potverdrie, die konden wel lopen zeg. Beter dan papa....
Ter info; 1 was palomino, maar de ander echt bruin.

Zonnetje81
Berichten: 18674
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-03 12:38

Ah mooi om te horen!! Want ik zit erover te denken TOCH mijn pony volgend jaar te dekken als ze 3 jaar oud is. Maar ik wil proberen om een valkje MET goede beweging en een mooi exterieur te fokken. De pony qua type staat me op de foto's namelijk wel aan. Om een valkje te fokken moet ik met een valk of palomino dekken. Maar het is me het niet waard om dan met een 'slechte'hengst te dekken vanwege de kleur en ben dus opzoek naar een goede hengst met goed beweging (iig dat ie dat fokt) en goed exterieur.
Dus ik ga dan zeker volgend jaar eens naar de hengstenkeuring/show kijken.

Als meer mensen een mening hebben hoor ik het graag.

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 12:42

Ik heb hem de afgelopen twee jaar gezien *LOL*
Le Matsjo heeft al nakomelingen. Hij is dit jaar uitgeroepen tot kampioen van de jonge hengsten en dat wordt mede bepaald op de nakomelingen!
Ik heb er twee zien lopen en die konden wel gaan hoor Haha! (geen van beide palomino trouwens, maar kwamen ook uit bruine moeder)

Ik vond dat die jongen hem trouwens netjes voorstelde! Het beeld was misschien niet zo mooi, maar ik heb heel wat pony's alleen maar rond zien scheuren...Dat vind ik ook niet echt reclame!

manic

Berichten: 6987
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 13:18

Is er geen leuk bewegende cremello hengst te vinden? Dan zul je met een bruine merrie altijd een valkje krijgen.

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 13:52

nee gomir dat is waar, vooral dat meisje op Prins Alfred was bijna wanhopig. Het enige wat hij deed was scheuren.
Maar dat kleine meisje op dat fijne hengstje, Boy ofzo iets volgens mij, die kon wel sturen zeg.

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 13:56

Meisje op Boy reed netjes rond ja *LOL*
Om Alfred kon ik wel huilen en zo vond ik er nog wel een paar erg slecht voorgesteld worden...Verdrietig Die beesten kunnen echt wel lopen, maar dan moeten ze wel de kans krijgen!

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 17:36

Helemaal met jullie eens. Ik vond het alleen geen gezicht, die jongen op die pony, maar idd hij reed hem netjes en het is een mooie pony om te zien!

rooslover

Berichten: 2104
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Maasdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 20:07

Ik vind hem van de foto's die ik gezien heb niet z'n mooie pony ! Mijn voorkeur gaat liever naar Valentino (word Dusty dit jaar door gedekt Haha! ) Of naar Star van Vreeburch, Moran ox, Kalido van Klaverborch of Composer van de Beekerheide.. maar dat vind IKZELF!

pjotter
Berichten: 95
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Hoogeloon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 10:45

even nog over le matsjo: op de show van wim cazemier werdt hij gereden door een meisje wat er toen voor het eerts op zat. dus het ging best netjes wat hij was op de trailer en met in rijden behoorlijk druk. en zij was behoorlijk zenuwachtig

z'n naarkomelingen zijn wel heel braaf en rustig.

maar als dier vind ik promis fijner dan le matsjo