Noem een veelgebruikte hengst die je niets vind

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 13:10

Hmm, goh, ik heb zelf ook een Ulft en ja, respect is wel een codewoord maar om nou te zeggen dat hij een draak is????

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 13:15

voor de duidelijkheid;
als we vragen: hoe rijdt een 'ulft', hoe is het karakter van de uniform-nafok,

dan geven we der wel een vertekend beeld van: we spreken telkens maar over die ene uniform die we gereden hebben, of die 2 weltmeyers die je kent,...

er zijn altijd uitzonderingen natuurlijk, enne, niet te vergeten: de moeder is zeer belangrijk, zonder moeder , geen goed paard (zie m'n nieuwe topic)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 13:26

Van Uniform en Variant ken ik er wel meer dan 1
Hier in de regio word je ermee dood gesmeten, zal wel komen omdat STV om de hoek zit. Lachen

Ik kende wel 1 Afrikaner en dat was ook zo'n vieze knol.
Ik weet dus niet of Variant het daar van heeft.
Misschien dat andere dat weten?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 13:50

runningkawa schreef:

Ik kende wel 1 Afrikaner en dat was ook zo'n vieze knol.
Ik weet dus niet of Variant het daar van heeft.
Misschien dat andere dat weten?


zo zou je dat ook kunnen zeggen van Houston (hoor ik ook over dat ze niet gemakkelijk zijn, dat was die van mij trouwens ook niet maar vond hem ook niet speciaal moeilijk), zou die dat van Belisar hebben? En zou Belisar dat van Saros hebben?

Ik heb zelf nooit een ulft gereden, kan niet oordelen. maar als er meerdere mensen onafhankelijk van elkaar zeggen dat ze geen gemakkelijke nazaten geven (lijkt me toevallig dat ze allemaal dezelfde nakomeling van Ulft hebben gekend) dan zal er toch wel iets van waarheid in schuilen.

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 14:17

Topic is een beetje veranderd van minder favoriete hengst naar ververving van hengsten (wederom).

Ik heb zelf een Ferro gehad waar ik zeer over te spreken was, maar als ik de huidige Ferro's zie (er is écht te veel mee gefokt) ben ik er minder gecharmeerd van (ik refereer aan de hengstenkeuring van 2003).

Het karakter overigens (met respect behandelen) herken ik wel, dat had mijn Ferro ook. Overigens wel ijzersterk beenwerk, maar dat komt dan misschien weer van moederskant af (Damiro)??? Hoeven waren minder van kwaliteit (zwakke, dunne hoefwand),...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 14:21

Citaat:
Het karakter overigens (met respect behandelen) herken ik wel

Maar dat is denk ik bij erg veel paarden met karakter.
Daar moetje omweggetjes verzinnen om bij je doel te komen. Lachen

En wat betreft een berichtje hierboven van mij.
Daar bedoelde ik eigenlijk of meer mensen Afrikaners kennen.
Dus niet net als ik maar 1.

EmEm
Berichten: 625
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 14:25

Tja, weer de eeuwige discussies. We beoordelen te vaak op die paar afstammelingen die we toevallig van deze hengst kennen. Bovendien is het al vaker gezegd: moeder speelt een grote rol, maar ook opvoeding.

Maar oke, ik zal ook even meedoen.
Ik heb zelf een Variant merrie met een geweldig karakter. En ik heb al héél veel nakomelingen van Variant gezien en ik kan zeker zeggen dat Variant over het algemeen brave karakters geeft. Misschien kunnen ze niet allemaal het laatste lopen, maar dat is een ander verhaal.
Verder ken ik ook héél veel Uniform nakomelingen (of combinaties met Variant). Uniform heeft zelf een heel fijn karakter en hij geeft over het algemeen ook geen slechte karakters door. Zijn misschien niet altijd de makkelijkste om te rijden, maar ook zeker geen gemene of onhandelbare paarden. Juist doordat ze wat meer karakter hebben lopen er ook relatief veel op hoog niveau.

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 14:32

ja, meestal de paarden die 'moeilijker zijn in lagere klassen' scoren later in de hoge klassen.

met een uniform moet je wel echt weten om te gaan vindt ik.

om bij het oorspronkelijke topic te blijven:

als veelgebruikte hengst zou ik niet voor weltmeyer kiezen bvb. der lopen der ook al honderden van, en zijn die zo goed? in mijn ogen zijn die niet zo schitterend.

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 14:34

Is toch allemaal een kwestie van smaak ?? Iedereen heeft het over draken van paarden, maar ik hou daar wel van. Ik heb liever een paard met een heel eigen karakter, die af en toe een lelijke kop trekt, dan zo'n suf paard waar je op in slaap valt. Persoonlijk vind ik Wolfgang helemaal niks. Ik ken er een paar, en vind het mooie paarden, maar zooo saai. Slapen

UniferB
Berichten: 702
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 14:37

kattebeest schreef:
geen foto van je uniform x variant x duc de normandie?
wat is jouw ervaring qua karakter, uiterlijk?


Moeilijk maar wel eerlijk. Ik vind het een heel fijn paard. Hij is wel heel erg eenkennig en je moet er niet op gaan zitten met en 'ik zal jou fff, want dan zal die jou wel fff'. Eerlijk en met respect behandelen. Verder is ie nogal heet en kijkerig... Qua uiterlijk is die van mij wel chique, niet zo'n bakbeest met een grote kop zoals sommige Uniformen.

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 14:39

Ik ben zelf niet weg van nakomelingen van Ferro. Voor de rest heb ik geen specifieke hengst die ik niets vind.

Wat ik overigens wel frappant vind: er komen zgn. steeds meer hengsten bij die 'moeilijke' karakters geven volgens jullie.
Ik lees hier zo al: Pion, Ferro, Balzflug, Ulft, Amor, Uniform, Jazz, Belisar enz enz.
Ik vraag me eigenlijk af of er volgens jullie nog hengsten zijn die wel makkelijke karakters geven Knipoog?
Laatst bijgewerkt door Fitzroy op 13-03-03 14:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 14:39

Ik kende dus ook meer dan 1 Uniformen en Varianten, dus ik praat niet over een enkele
Enkele zelf gereden, andere gerdeden door ruiters die niet slecht waren.

Maar mijn ervaring was, dat elke keer als er gewerkt moest worden er protest kwam.
Ook als er dingen aan de hand moesten gebeuren wat ze niet leuk vonden.
Rustig naar binnnen lopen, worm keur enz.
Dan moest je elke keer weer laten weten dat je het echt meende
En dat protest kwam op een gemene manier.

Ze hebben het daarna wel geleerd hoor, maar niet met plezier.

1 van die paarden had verder de potentie om het hoge dressuur werk te doen, is ook naar een dressuurstal verkocht, want die zouden er wel meer uithalen, not.

De rest waren knollen die niet eens fatsoenlijk konden lopen.
Dus voor het hogere werk niet geschikt.
en door hun karakter ook niet voor de recreatie.
En ook door hun beweging en karakter niet voor de fok.

Dan hou je bar weinig over.

maar goed, beetje offtopic, zo word het bijna een stv topic Lachen

cicero
Berichten: 439
Geregistreerd: 11-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 14:48

Ik ben geen fan van Gribraldi waarom tsja doet me niks dat paard om te zien

Ik ben wel weer een fan van uniform heb er meerdere gereden, ze waren idd niet allemaal even makkelijk maar als je ze eenmaal zover hebt gaan ze er voor

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 14:52

over uniform en variant

dat is het, hete en kijkerige paarden ,
je moet er mee kunnen rijden, als je inderdaad de instelling hebt van: wacht maar knol, ik zal je leren luisteren, dan faal je gegarandeerd!

als je weet hoe je ze moet behandelen en rijdent, dan heb je de hemel bereikt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 14:58

klopt katte beest
maar tussen heet en kijkerig
en gemeen en dwars zit bij mij een wereld van verschil.

Hete en kijkerige paarden genoeg gereden.
waaronder mijn eigen beessie.
Ik heb dat soort paarden ook nog altijd voor me gewonnen.

Maar die paarden van Uniform en Variant waar ik het over had, waren helemal niet sensibel, niet kijkerig of heet, maar gewoon gemeen en echt dwars.
Niet alleen bij mij, ook bij andere.
Die moest je dus echt aanpakken,(wat je bij een hete niet hoeft te proberen) en ja dan deden ze het uiteindelijk, met een hoop gezwiep met de straat enz.
En als ze nu eens goed konden lopen.
Maar nee hoor, veel energie in een gewone knol stoppen.
Dat ben je beu hoor.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 15:17

Fitzroy schreef:
Ik vraag me eigenlijk af of er volgens jullie nog hengsten zijn die wel makkelijke karakters geven Knipoog?

Naturel stond er om bekend, Concorde heb ik ook positieve dingen over gehoord, Burgraaf, Recruut, Samber en zo zullen er wel meer zijn.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 15:25

Ach ik vind paarden met heel veel bloed heel fijne karakters hebben, maar daar zijn veel mensen het weer niet mee eens. Het blijft toch een zaak van ervaring en de manier van omgaan met.

UniferB
Berichten: 702
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 15:27

runningkawa schreef:
klopt katte beest
maar tussen heet en kijkerig
en gemeen en dwars zit bij mij een wereld van verschil.

Hete en kijkerige paarden genoeg gereden.
waaronder mijn eigen beessie.
Ik heb dat soort paarden ook nog altijd voor me gewonnen.

Maar die paarden van Uniform en Variant waar ik het over had, waren helemal niet sensibel, niet kijkerig of heet, maar gewoon gemeen en echt dwars.
Niet alleen bij mij, ook bij andere.
Die moest je dus echt aanpakken,(wat je bij een hete niet hoeft te proberen) en ja dan deden ze het uiteindelijk, met een hoop gezwiep met de straat enz.
En als ze nu eens goed konden lopen.
Maar nee hoor, veel energie in een gewone knol stoppen.
Dat ben je beu hoor.


Nou zo is die van mij echt niet. Maar dan zal ik wel een uitzondering hebben. Ook kan die van mij wel lopen. Is op HK geweest, 3e bezichtiging en is nu sterruin. Maar er zijn altijd uitzonderingen. Denk dat ik met de Ferro ook een uitzondering heb, ook die is niet lastig.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 15:34

[quote="UniferB,
Nou zo is die van mij echt niet. Maar dan zal ik wel een uitzondering hebben. Ook kan die van mij wel lopen. Is op HK geweest, 3e bezichtiging en is nu sterruin. Maar er zijn altijd uitzonderingen. Denk dat ik met de Ferro ook een uitzondering heb, ook die is niet lastig.[/quote]

Het ligt er natuurlijk aan wat je aan ze vraagt Knipoog

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 15:43

Die Ulft van mij is idd ook niet lastig en die heeft behoorlijk wat moeten doen op dressuur niveau. Ook naar de HK geweest, 2de bezichtiging lag hij er uit. Was ook nog niet compleet uitgegroeid enz. is nu een paard van 1.79.

Ik zeg altijd maar zo; moeilijke paarden, moeilijke mensen (uitzonderingen daar gelaten).

En ik hou ook niet van slaapmutsen.

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 15:46

kattebeest schreef:
geen foto van je uniform x variant x duc de normandie?
wat is jouw ervaring qua karakter, uiterlijk?

uniferB
Moeilijk maar wel eerlijk. Ik vind het een heel fijn paard. Hij is wel heel erg eenkennig en je moet er niet op gaan zitten met en 'ik zal jou fff, want dan zal die jou wel fff'. Eerlijk en met respect behandelen. Verder is ie nogal heet en kijkerig... Qua uiterlijk is die van mij wel chique, niet zo'n bakbeest met een grote kop zoals sommige Uniformen.


--------------------------------------------------------------------------------
kattebeest:
over uniform en variant

dat is het, hete en kijkerige paarden ,
je moet er mee kunnen rijden, als je inderdaad de instelling hebt van: wacht maar knol, ik zal je leren luisteren, dan faal je gegarandeerd!

als je weet hoe je ze moet behandelen en rijdent, dan heb je de hemel bereikt!
_________________
als de aanleuning niet deugd is het rijden geen vreugd:))extra foto's in profiel:))

Naar boven


runningkawa



Berichten: 5750
Woonplaats: gemeente Gemert
Geplaatst: 13-03-03 13:58

--------------------------------------------------------------------------------

klopt katte beest
maar tussen heet en kijkerig => ik reageerde op bovenstaade topic, (van uniferB) denk dat dat niet duidelijk was kawa.

en gemeen en dwars zit bij mij een wereld van verschil.

Hete en kijkerige paarden genoeg gereden.
waaronder mijn eigen beessie.
Ik heb dat soort paarden ook nog altijd voor me gewonnen.

Maar die paarden van Uniform en Variant waar ik het over had, waren helemal niet sensibel, niet kijkerig of heet, maar gewoon gemeen en echt dwars.
Niet alleen bij mij, ook bij andere.
Die moest je dus echt aanpakken,(wat je bij een hete niet hoeft te proberen) en ja dan deden ze het uiteindelijk, met een hoop gezwiep met de straat enz.
En als ze nu eens goed konden lopen.
Maar nee hoor, veel energie in een gewone knol stoppen.
Dat ben je beu hoor

UniferB
Berichten: 702
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 15:46

sarabande schreef:
[quote="UniferB,
Nou zo is die van mij echt niet. Maar dan zal ik wel een uitzondering hebben. Ook kan die van mij wel lopen. Is op HK geweest, 3e bezichtiging en is nu sterruin. Maar er zijn altijd uitzonderingen. Denk dat ik met de Ferro ook een uitzondering heb, ook die is niet lastig.
[/quote]

Het ligt er natuurlijk aan wat je aan ze vraagt Knipoog


Tja, ik vind het nog niet zo veel een ander misschien weer wel..

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 15:52

UniferB schreef:
Tja, ik vind het nog niet zo veel een ander misschien weer wel..


Ja ik ben niet goed in gedachten lezen of andere occulte zaken, wat is dat niet/ wel veel qua niveau dan?????

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 15:57

chantal1 schreef:
Ik zeg altijd maar zo; moeilijke paarden, moeilijke mensen (uitzonderingen daar gelaten).

aha, dat verklaart het een en ander! *LOL*

fokfanaat

Berichten: 20214
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 16:00

Fitzroy schreef:
Ik vraag me eigenlijk af of er volgens jullie nog hengsten zijn die wel makkelijke karakters geven Knipoog?


Mijn kelvin X goodtimes X g ramiro z heeft een superkarakter, heel koel, nergens bang voor en veel werklust.

Maar van wie die dat heeft? Zijn vader schijnt een zeikerige lastpak te zijn??