KI voorwaarden/contract: wat is gebruikelijk?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

KI voorwaarden/contract: wat is gebruikelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-03 12:42

Ik heb het hier over bevroren sperma. Ik heb daar wat vraagjes over:
- hoeveel doses/rietjes krijg je voor je dekgeld? Is het gebruikelijk dat je een x aantal "pogingen" krijgt en daarna extra moet betalen?
- hoe vaak insemineer je een merrie eigenlijk tijdens een hengstigheid?
- wat gebeurt er als je merrie niet drachtig wordt? Is dat dan pech hebben en ben je je geld kwijt, of is het gebruikelijk dat je dan je geld terug krijgt/minder betaalt?
- ik zie vaak prijzen excl. BTW. Wat is de BTW op een "kwakje"?
Ben benieuwd naar jullie ervaringen!


Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 12:57

- volgens mij kregen we een onbeperkte hoeveelheden kwakjes tot 1 oktober (niet nodig gehad, 2e inseminatie bij 1e hengstigheid was raak Haha!)
- ??
- bij gust zijn na 1 oktober krijg je een gedeelte terug, of korting of dekgeld van het volgend jaar.
- 6 % (= primaire levensbehoefte in de letterlijke zin des woords Extreme duivel)

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 22:30

Het ligt eraan van welke hengst je diepvriessperma wilt. Bij een overleden hengst zal je maar enkele rietjes krijgen en na een paar keer een andere hengst moeten kiezen. Als de hengst nog leeft en er genoeg diepvriessperma voorradig is ligt het per hengstenhouder verschillend. De meeste hengstenhouders willen een merrie voor diepvriesinsemenatie op het station of in een dierenkliniek gestald hebben.

Men kan alleen discussiƫren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: flora en 117 bezoekers