Rex Magna

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 11:27

AMSAMSAMS schreef:
Sarabande.....
Dus, nee, ik heb me niet bezig gehouden met het checken of de info die er al stond misschien overeenkomsten vertoonde met de info die op een nieuwe en andere bron stond...



Verward Verward Verward Slapen

PinnieLinnie

Berichten: 588
Geregistreerd: 22-01-01
Woonplaats: Schagerbrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 16:03

Dan zal ik dus wel een uitzondering gehad hebben van pony!!
Ze is dus wel een pony gebleven, scheelde net op de centimeter. Maar echt, karakter was echt super goed!Zo eentje ga ik nooit meer tegen komen en qua werkwilligheid was zij boven het gemiddelde. En met prestaties helemaal.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 16:39

Nee, je bent geen uitzondering, ik ken er ook 2 van en dat zijn goede paarden. Haha!

Misschien zet ik mijn lat wel heel laag, hahaha!

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 17:09

chantal1 schreef:
ik kan toch maar moeilijk liegen over het feit wat ik van zijn nakomeling denk, die ik heb gezien. Ik zou hier graag een foto willen plaatsen van dat paard maar aangezien hij niet van mij is kan ik dat maar moeilijk doen.
Ik durf er op te wedden dat velen zo'n paard in hun stal willen hebben.


Dat wordt dus ook niet geschreven, dat hij lelijke paarden zou geven!!

Maar paarden die niet tot het gaatje gaan voor hun baas, die zich nooit helemaal geven en altijd proberen er makkelijk van af te komen. Dat wil dus niet zeggen dat ze niet Z kunnen lopen, of mooie talentvolle, zelfs brave paarden kunnen zijn, maar je zult er nooit helemaal uit kunnen rijden wat er inzit, gewoon omdat ze niet echt willen werken, en de een wat meer dan de ander naqtuurlijk. Dit is in elk geval mijn ervaring met enkele rexen, en dat ik ook wat ik uit de reacties van anderen lees!!

Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 17:37

Ik heb een Rex Magna gehad, mijn ervaring is dat je eerst zijn vertrouwen moest winnen voordat hij wat voor je wilde doen, maar dan ging hij ook voor je door het vuur. Had hij geen vertrouwen in je, nou dan had je een kwaaie aan hem.
En wat betreft werken, hij had zo z'n trucjes om te proberen onder voor hem moeilijke dingen uit te komen, niet gemeen overigens. Bleef je gewoon consequent de oefeningen herhalen en hij doorhad wat hij moest en daar sterk in werd ging het goed. Je moest hem alleen niet dwingen, daar kon hij niet tegen.

En hij was ook nog gefokt uit een Hoogheid merrie, staan ook bekend om hun goede karakter, NOT.

En beenproblemen heb ik met hem nooit gehad, 1 keer een hoefzweer door een nagel die het leven had geschampt.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 17:52

Heb een keer een Rex magna gereden, een groot zwart en stoer paard en ze vonden hem nog bij mij passen ook, grijnsz. Maar een Tank! holy moses. Nou stond hij te koop bij een handelaar voor wie ik reed, dus je weet natuurlijk niet wie er op gereden heeft en waarmee. Maar hij ging een keer met mij aan de haal: de binnenbak stond open en hij vloog zo naar buiten. Heb hem maar op de muur afgestuurd want de rem werkte totaal niet.
toch denk ik dat er best wel wat van te maken viel hoor. Hij kwam wel bij een slechte eigenaar vandaan die hem verwaarloosd had.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 19:31

[quote="Samsam]

Dat wordt dus ook niet geschreven, dat hij lelijke paarden zou geven!!
[/quote]

Ehm, zeg ik dat?

Ik bedoel dus niet alleen zijn uiterlijk maar ook zijn prestatievermogen, karakter enz. Als ik het over paarden heb heb ik het niet over een stukje maar het geheel.

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 00:01

chantal1 schreef:
[quote="Samsam]

Dat wordt dus ook niet geschreven, dat hij lelijke paarden zou geven!!


Ehm, zeg ik dat?

Ik bedoel dus niet alleen zijn uiterlijk maar ook zijn prestatievermogen, karakter enz. Als ik het over paarden heb heb ik het niet over een stukje maar het geheel.
[/quote]

Nee jij zegt dit:

Hoe dan ook, on topic; ik kan toch maar moeilijk liegen over het feit wat ik van zijn nakomeling denk, die ik heb gezien. Ik zou hier graag een foto willen plaatsen van dat paard maar aangezien hij niet van mij is kan ik dat maar moeilijk doen.
Ik durf er op te wedden dat velen zo'n paard in hun stal willen hebben.

En daaruit concludeer ik dat jij denkt dat ik, wij (velen) dit paard wel zouden willen hebben aan de hand van een foto.

En aangezien je karakter nog steeds niet kunt afleiden van een foto neem ik aan dat we het paard willen hebben omdat hij er MOOI uit ziet!!

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 12:04

wat een gezever over hoe mooi een paard wel niet is!!!

en de voorstanders van de Rex Magna`s: laat ze maar is op de foto zetten, zoals hier al vaker gezegd hij fokt echt verrot beenwerk 90% is niet goed of niet goed genoeg voor verzekeringen enz...

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 12:19

Ok, nog 1 x
Het ging niet alleen om het uiterlijk van het paard! Dat heb ik hier boven ook al eens gezegd.
Lezen is ook een vak hoor.
Enfin denk ervan wat je wilt, het is hier altijd al makkelijker geweest om hengsten af te kraken dan er nuttige informatie over te verstrekken...
O,ja en dit paard is op de foto's geweest en bleek correct te zijn.

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 12:24

ik wil wel rontgenfoto`s laten zien van een directe en een indirecte rex? kijken of je daar vrolijker van word.

Chantal niet zo persoonlijk opvatten he? ik zei alleen wat een gezeur over hoe mooi een paard is, jij zei ken een hele mooie rex komen een heleboel mensen negatief overheen dat bedoelde ik met zeveren ok?

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 12:46

Jip, vat em Lachen
toch ga ik het nog even aanvullen Haha!
Ok, dat het een mooi paard is daargelaten dan voordat weer iedereen het daar over gaat hebben.
Dit is een paard dat ook in een vrij snelle tijd naar een vrij hoog niveau is gereden, goed kan bewegen, talent heeft en werkwillig is. Foto's zijn dus ok.

Nou, de andere die ik ken idem alleen is daar klinische HKO vastgesteld, niks te zien op de foto's. Erg spijtig trouwens...

Van beide weet ik jammer genoeg niks van de moeders.

Misschien zijn Zeeuwen wel makkelijkere mensen met moeilijkere paarden Knipoog (grapje)

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 16:23

Sarabande, het was even zoeken maar hier zijn een aantal uitspraken van jou waar ik het mee eens ben!

*"De laatste tijd zijn er echt weinig discussies van niveau op F&A". (topic: Is fokkerij nog wel interessant?)

*"Alleen een domme denkt dat ie wijs is"

*"Nou dan ben ik blont en kan geen Nederlands meer lezen??" (Topic: Fokmerries wel of niet met eigen prestatie?")

Haha oke, ff serieus Haha! :

*"Heel veel problemen komen vaker voort uit het niet kunnen, inplaats van uit het niet willen. " (Topic: Engels volbloed drukker?)

*"Mijn advies als je geen hele goede merrie hebt, koop een goed veulen of jong paard er zijn er genoeg en je kunt kiezen." (Topic: Welke hengst???)

*"Het is natuurlijk al een wonder dat een land dat kleiner is dan veel Duitse deelstaten die allemaal hun eigen fokkerij hebben, dit land uberhaupt (om in stijl te blijven) kan benaderen." (Gaat over het KWPN, Topic: Duitse Hengsten)

serenta

Berichten: 2275
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 17:50

Ik heb eigenlijk nooit echt een goed woord over rex gehoord, eigenlijk alle verhalen zijn negatief.
Vooral over karakter en beenwerk zoals hierboven al meerdere malen is vermeld. Ook heb ik horen vallen dat vele van zijn nakomelingen zwart zijn. En dat de gebreken die hij vererft ook door blijven vererven naar de andere generaties.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 22:08

MissHIS schreef:
Sarabande, het was even zoeken maar hier zijn een aantal uitspraken van jou waar ik het mee eens ben!


even off topic, sorry

Het boeit me niet of jij het met mij eens bent

Mijn vraag was of je ooit positief reageerde in een topic op een stelling of tekst van mij.

Nee dus en in dat licht moeten jouw reacties bekeken worden.

Niet relevant over het onderwerp, maar reageren op de persoon Misselijk

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 22:10

serenta schreef:
Ik heb eigenlijk nooit echt een goed woord over rex gehoord, eigenlijk alle verhalen zijn negatief.
Vooral over karakter en beenwerk zoals hierboven al meerdere malen is vermeld. Ook heb ik horen vallen dat vele van zijn nakomelingen zwart zijn. En dat de gebreken die hij vererft ook door blijven vererven naar de andere generaties.


Pas op dat mag je niet zeggen, want chantal1 heeft ooit ook eens 1 goede gezien!!

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 22:29

Ik ken hier in de buurt 2 Rex Magna's, een merrie en een hengst. Beide rond de 1.60m.
De merrie is een jaar geleden ongeveer afgemaakt, gestrest en onhandelbaar. Ze was aan 1 oog blind en in een paar jaar tijd naar 't Z gereden. Daarna ging het mis en wilde ze helemaal niks meer.
De hengst eet alles en iedereen op die in de buurt komt! Hij wordt recreatief gereden en daar heel braaf mee. Met beleren was het ook opstappen en wegrijden.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 22:41

Samsam"]
[quote="serenta schreef:
Ik heb eigenlijk nooit echt een goed woord over rex gehoord, eigenlijk alle verhalen zijn negatief.
Vooral over karakter en beenwerk zoals hierboven al meerdere malen is vermeld. Ook heb ik horen vallen dat vele van zijn nakomelingen zwart zijn. En dat de gebreken die hij vererft ook door blijven vererven naar de andere generaties.


Pas op dat mag je niet zeggen, want chantal1 heeft ooit ook eens 1 goede gezien!!
[/quote]

Dat is klink klaar geklets! O,ja en voor je iets zegt zeg het dan wel zo als het is. Het waren er 2 eigenlijk 3 maar die heb ik niet van dicht bij mee gemaakt.
En dat is idd niet de hele paarden stapel die Rex Magna xx heeft geleverd maar tegenwoordig mag je niet eens meer de goede nakomeling van een hengst noemen anders wordt je belachelijk gemaakt.
Dat zegt wel weer genoeg over de persoon die aan het woord is.
Trouwens, die opmerking was wel heel erg volwassen van je Haha!

wendy1

Berichten: 1006
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: hoogvliet/rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 23:10

Mijn nichtje had er een van Rex Magna.
Een super paard kwa gangen,liep M2 maar als ze aan het werk gezet werd kon ze wel eens even protesteren.

Ze heeft er het eerst jaar ook erg mee gevochten,maar daarna had ze er wel een super paardje aan met mooi gangen.

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 23:24

chantal1 schreef:
Net als de een misschien een lyrisch hengstenhouderpraatje geeft, zo loopt een ander misschien een paard ongeloofelijk de grond in te stampen. [
[/quote]


Chantal1

Hoe zo de grond in stampen, jij geeft weer hoe de twee rexen zijn die jij kent en anderen geven een beschrijving van de rexen die zij kennen. en als dat in de meerderheid negatief is, is het dus waarschijnlijk omdat er veel meer slechte dan goede zijn, dat heeft niets met afkraken te maken!! Ik geef eerlijk en oprecht door hoe het karakter is van de rexen die ik ken. Ik weet niet waarom je dit zo fel en persoonlijk opvat? Maar daar raakte ik een beetje geirriteerd door.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-03 10:23

Nouvel schreef:
De merrie is een jaar geleden ongeveer afgemaakt, gestrest en onhandelbaar. Ze was aan 1 oog blind en in een paar jaar tijd naar 't Z gereden. Daarna ging het mis en wilde ze helemaal niks meer.
.

De kant van het verhaal van de merrie ken je niet. Misschien zegt ze wel van haar amazone "die trut heeft me altijd alleen maar intensief getraind en ik moest in een paar jaar tijd op z niveau kunnen lopen en ik was moe en ik had spierpijn en ik kon niet meer maar ik MOEST presteren! En ik had nog wel alles gegeven wat ik in me had....."
Laatst bijgewerkt door Desiree op 14-03-03 10:52, in het totaal 1 keer bewerkt

UniferB
Berichten: 702
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-03 10:38

serenta schreef:
Ik heb eigenlijk nooit echt een goed woord over rex gehoord, eigenlijk alle verhalen zijn negatief.
Vooral over karakter en beenwerk zoals hierboven al meerdere malen is vermeld. Ook heb ik horen vallen dat vele van zijn nakomelingen zwart zijn. En dat de gebreken die hij vererft ook door blijven vererven naar de andere generaties.


Ik heb er een met een wereld karakter. Het is weliswaar geen directe Rex, vader van moederskant is Rex. Hij is idd zwart, maar dat zou ook bijna niet anders kunnen gezien zijn vader Ferro is. Wel is het zo dat zijn beenwerk wat minder is. Ze zijn weliswaar altijd kurkdroog maar ront. (klinisch is er gelukkig helemaal niets te zien en te zien) is het niet zo best. Alleen bij die van mij komt het in de hele merrielijn voor. Ook neefjes en nichtjes van andere hengsten. Dus tja, wie is de boosdoener???

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-03 10:43

UniferB schreef:
[Hij is idd zwart, maar dat zou ook bijna niet anders kunnen gezien zijn vader Ferro is. ?
[/quote]


O jawel! mijn instructrice heeft een Pele x Naturel merrie (ik weet de kleur van Pele niet, maar Naturel is zwart). De merrie is ook zwart. Ze heeft er een zwarte Ulft uit gefokt, en een vos uit........ Osmium die ook zwart is (v. Ferro).

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-03 10:50

Desiree"]
[quote="Nouvel schreef:
De merrie is een jaar geleden ongeveer afgemaakt, gestrest en onhandelbaar. Ze was aan 1 oog blind en in een paar jaar tijd naar 't Z gereden. Daarna ging het mis en wilde ze helemaal niks meer.
.

De kant van het verhaal van de merrie ken je niet. Misschien zegt ze wel van haar amazone "die trut heeft me altijd alleen maar intensief getraind en ik moest in een jaar tijd op z niveau kunnen lopen en ik was moe en ik had spierpijn en ik kon niet meer maar ik MOEST presteren! En ik had nog wel alles gegeven wat ik in me had....."
[/quote]
Dat moet een gezond paard toch wel kunnen verwerken?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-03 10:53

Sjuimpje"]
[quote="Desiree"][quote="Nouvel schreef:
De merrie is een jaar geleden ongeveer afgemaakt, gestrest en onhandelbaar. Ze was aan 1 oog blind en in een paar jaar tijd naar 't Z gereden. Daarna ging het mis en wilde ze helemaal niks meer.
.

De kant van het verhaal van de merrie ken je niet. Misschien zegt ze wel van haar amazone "die trut heeft me altijd alleen maar intensief getraind en ik moest in een jaar tijd op z niveau kunnen lopen en ik was moe en ik had spierpijn en ik kon niet meer maar ik MOEST presteren! En ik had nog wel alles gegeven wat ik in me had....."
[/quote]
Dat moet een gezond paard toch wel kunnen verwerken?
[/quote]

oke, een paar jaar is nog steeds vlot? En waarom zou een gezond paard dat altijd maar moeten kunnen verwerken? je hebt er ook laatbloeiers bij, vooral onder engelse volbloeden.