Familie en meer over mijn Haflingers gezocht

Moderators: petraaken, Nicole288

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Dyonne
Moderator AR, MD, VS, BEH

Familie en meer over mijn Haflingers gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-03-03 10:26

Ik ben er al langer benieuwd naar of mijn eerste eigen pony (Haflinger) meer veulens gehad heeft. Ze heeft eerst bij een fokker gestaan uit Bergschenhoek. Ik zal even kijken of ik na kan vragen hoelang ze daar heeft gestaan. Volgens de papieren tot 1993. Als ik alles op de papieren mag geloven is ze daarna naar iemand uit Oud-Beijerland gegaan. Ik heb de naam, maar wegens privacy zet ik die liever niet vrij op internet. In 1996 is ze bij mij komen wonen.

De merrie heet Betty uit de Leeuwenakker. En is geboren in 1987. Ze heeft in ieder geval in 1996 een mooi veulen ter wereld gezet, genaamd Max. Betty is een Haflinger van het oude type. Ze had een bles overgaand in een doorlopende sneb. Linker neusgat indringend, en een witte onderlip.
Waarom ik dit wil weten is, omdat ik nog nooit zo’n lieve merrie als Betty heb gekend, en ik haar toch wel mis. Dus weet iemand of ze nog een nakomeling heeft? Is er iemand die haar heeft gehad? Of ken jij iemand die haar heeft gehad? Ik zeg gehad, want ze leeft niet meer.

Betty’s moeder is Babette.
En haar vader is Amor van Schafferden.
Ik ben ook wel benieuwd naar meer Haflingers van Babette.

Ook van Max ben ik benieuwd naar afstammelingen van Magister. Maestro weet ik. Het liefst info met een foto. Maar alleen info is ook leuk. Ik weet er nog een paar, maar geheugen opfrissen mag wel.

Afstammingen Betty:
Max van de Lindtschenhoeve

Afstamingen Magister:
Max van de Lindtschenhoeve
Maestro v.d. Bosrand

Afstammingen Babette:
Betty uit de Leeuwenakker
Bruni uit de Leeuwenakker
Bernice uit de Leeuwenakker
Moniek uit de Leeuwenakker (dit is een volle zus van Betty)

Alleen van Moniek en Max weet ik genoeg, van de rest is info welkom.
Alvast bedankt.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie