Waarop selecteer je een aan te kopen fokmerrie??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
serenta

Berichten: 2276
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 18:46

Ik zou kijken naar verschillende dingen zoals:
Afstamming
karakter
Fokdoel
Maar ook de behaalde resultaten bvan de merrie en har achtergrond, en wat voor veulens je wilt gaan fokken. Verder Zou ik al je een net beginnende fokker ben een merrie nemen die zich al bewezen heeft.

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 23:30

Whihiiiiiiiiiii... ik heb mijn merrie gekocht omdat ze zo lief kijkt (waarom zou je anders een blauw papier kopen)... laat er nou ook nog een super lijf, beweging en dito karakter aan vast zitten!!

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-03 23:38

Ach misschien omdat dat blauwe papier voor jou meer informatie verschaft dan aan de pc van het kwpn??????????

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 23:44

sarabande schreef:
Ach misschien omdat dat blauwe papier voor jou meer informatie verschaft dan aan de pc van het kwpn??????????


Wahaha, precies... en ik ben niet stamboekgebonden dus nu heeft Silly een mooi molentje. En of ze een goede fokmerrie is moet maar blijken... met de juiste hengst Haha!

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 16:24

eentje met een goede bouw en dito beweging. Het liefst met keur predikaat, behaalt op sport en niet op ibop. Een jaar of 12, uitgebracht in de sport en daarnaast al een veulen of 3 gehad.
kleur maakt me niet uit. Het liefst een rechtstreekse van Nimmerdor of democraat. Beetje grote maat, min 1.70m

Maar ja, eerst maar een loterij winnen

lieke2
Berichten: 2135
Geregistreerd: 12-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 17:08

Een goed, werkwillend en nuchter karakter, evenals predikaten, bv preferent zegt al iets over de nakomelingen, en hierom ga je toch fokken.

Inderdaad het liefst uitgebracht in de sport, maar niet noodzakelijk.

shasta

Berichten: 1270
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 20:02

Ik had meestal en goed gekeurde hengst.
Dus als ik een fokmerrie kocht was lette ik of de bloedlijnen bij elkaar paste of ze goed kon bewegen en voldoende type bezat, evt hoe haar nakomelingen zijn als dat van toepassing was.