nakomelingen Frisian Forest Marco Polo

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

nakomelingen Frisian Forest Marco Polo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-03 13:22

Ik heb nu pas het stukje van ´New-Forest´ gelezen over haar pony, maar dat is inmiddels alweer een oude topic, dus maak ik maar even een nieuwe aan. Ik heb zelf geen problemen met het kreupelheid. Een aantal maanden geleden was hij kreupel geweest, maar dat is gewoon weer genezen. In het keuringsverslag van Marco Polo staat wel dat zijn nakomelingen iets zwak beenwerk voor hebben. Ik zal het hieronder ff neerzetten:


Afbeelding
Geboren:1985
Kleur: zwart
Stokmaat: 143 cm
Pijpomvang: 18 cm
0% Golden Wonder-bloed
1e goedkeuring: 1988 (1e premie)
Uit fokkerij: najaar 1997 (export Duitsland)
Fokker: Mw. J.M.J. Key-Alta te Oudemirdum

V: Chungel Fury He.Stb. 33 (pr)
M: Frisian Forest Maybe Tomorrow Stb. 2280 (st)
VM: Mudeford No White He.Imp. 59

Verrichtingsonderzoek (1988)
Stap: 6
Draf: 6,5
Galop: 7
Rijproef: 7
Springen: 8
Vrij springen: 8
Aangespannen: 7
Terreinrit: 8
Karakter: 9
Stalgedrag: 8
Trainrapport: 8
Totaal: 82,5
Frisian Forest Marco Polo is een evenwichtige, flegmatieke hengst met een goed humeur. Hij is vriendelijk, gehoorzaam en eerlijk. Aan het begin van het onderzoek is de hengst nog groen.
In de eerste weken van het onderzoek toont Marco Polo weinig impuls en moet hij flink aan het werk worden gezet. Tijdens het onderzoek heeft hij gaandeweg meer looplust gekregen. Hij werkt liever in de buitenlucht dan in de binnenmanege.
De stap en draf van Marco Polo zijn zeer tactmatig en ontspannen maar te weinig gedragen. De ruimte van de stap en draf is net voldoende. De hengst heeft een vlakke, krachtige galop die zeer regelmatig is.
Bij het springen toont de hengst een mooie techniek. Hij springt graag en goed en geeft zijn ruiter daarbij een goed gevoel.
In het terrein gaat hij goed door. Hij heeft een mooie terreingalop en taxeert de hindernissen goed.
Voor de slede trekt hij in een goede houding.
Marco Polo heeft voldoende bereidheid om te werken. Hij ervaart het gevraagde werk als normaal. Als dressuurpony heeft de hengst voldoende aanleg. Als springpony heeft hij zeer veel aanleg.
Bij aankomst in het onderzoekscentrum is de voedingstoestand van de hengst goed. Tijdens het onderzoek is Marco Polo rijtypischer geworden. Hij eet normaal.
Op stal gedraagt hij zich rustig maar is hij tamelijk brutaal.
Veterinair rapport: Geen bijzonderheden

Afstammelingenonderzoek (1991)
Kwaliteit moeders: typische fokmerries.
Aantal getoonde nakomelingen: 7 veulens, 3 enters, 4 twenters, 2 driejarigen.
Type: veulens: modern gelijnd met veel ras;
ouderen: wisselend, minder ras.
Ontwikkeling: royaal.
Bespiering: goed.
Bot: wat teer beenwerk, met name het voorbeen.
Hoofd: edel met veel uitdrukking, af en toe een lang neusbeen.
Hals en nek: goed van lengte met een mooie bovenlijn en een goede nek. Af en toe wat diep uit de borst.
Schoft: goed ontwikkeld en loopt lang door in de rug.
Schouder: voldoende schuin en goed van lengte.
Rug: week en af en toe wat lang.
Lendenen: sterk.
Croupe: goed bespierd, kan in een enkel geval wat langer.
Voorbeen: in een aantal gevallen onderstandig en hol.
Achterbeen: in het algemeen goed gesteld met in een enkel geval een minder fraaie pijpinsteek.

Beweging in stap: in het algemeen goed.
Beweging in draf: de veulens presenteren zich goed met voldoende ruimte. Naarmate de pony's ouder worden minder kracht en souplesse.
Veterinaire bemerking: geen
Omstandigheden: weer: droog. Bodem: vlakke bodem.
Bijzonderheden: geen.
Verschillen tussen 1-, 2- en driejarigen: niet noemenswaardig.
Advies: goedkeuren.
Primering in het jaar volgend op het afstammelingenonderzoek 1e premie


Misschien dat je hier iets aan hebt....
En wie heeft er nog meer nakomelingen van??? ben benieuwd!

Ik zit nu achter de verkeerde computer, maar als ik achter mn eigen zit, zal ik er ook even wat foto´s bij doen van mijn pony.
Groetjes yvette