Duitse Hengsten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 12:05

Voor sommige mensen is het misschien toch slim om het hele topic te lezen, want er word gezegd: Vele nederlandse paarden stammen af van Duitse, maar!! wat ik dit weekend gezien heb, liep erg strak in het lijf, en had bijzonder weinig beweging.

Er zijn inderdaad een aantal super goede hengsten bijv: Donnerhall, Rubinstein............Maar ook daar loop genoeg brandhout rond, en de manier van voorstellen spreekt mij gewoon niet aan. Vooral omdat ik een paard met veer in het lijf wil zien, en voor de zoveelste keer, mis ik het bij de duitsers weer.

Dus niet te zwart wit gaan praten nu ineens........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 12:06

essie79 schreef:
Als je er echt kijk op hebt bv een Anky zal het haar niet uitmaken wat voor bloed een paard voert. Een particulier staart zich vaak blind op een bepaalde bloedlijn omdat hij waarschijnlijk weet dat dat paard ook uiteindelijker makkelijker te verkopen zal zijn dus dat is veiliger. Daar hoeft een echte professional niet druk om te maken. Die verkoopt dat paard evengoed wel.


De profs verkopen vaak aan de particulieren, dus juist die maken zich wel druk om bloedlijnen, kleuren enz.

Particulieren houden hun paarden veel langer aan, en kopen een paard omdat ze hem zo leuk vinden. Profs willen een commercieel verantwoord paard.

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 12:12

Om te verkopen wel maar om te rijden maakt het een prof toch niet zoveel uit. Terwijl een particulier graag wel op bewezen bloed rijdt.
Ik ben een particulier maar weet ook dat ik hem weer wil verkopen.
En dan is bewezen bloed makkelijker te verkopen.
Maar Pipo denk je dat een Duits paard die nu dus strak door zijn lij loopt zoals je gezien hebt met een Nederlandse ruiter wel veer en afdruk toont?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 14:03

Ik durf dat niet met zekerheid te zeggen essie!

Maar het is iets wat me gewoon erg opviel!

Suzanne F.

Berichten: 49214
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 20:31

essie79 schreef:
Om te verkopen wel maar om te rijden maakt het een prof toch niet zoveel uit. Terwijl een particulier graag wel op bewezen bloed rijdt.
Ik ben een particulier maar weet ook dat ik hem weer wil verkopen.
En dan is bewezen bloed makkelijker te verkopen.
Maar Pipo denk je dat een Duits paard die nu dus strak door zijn lij loopt zoals je gezien hebt met een Nederlandse ruiter wel veer en afdruk toont?


Moeilijk om te zeggen..zou het aan t systeem liggen of aan de fokkerij?? Ik denk toch aan de manier van rijden...

En trouwens ook voor profs is het fijn als je commercieel bloed hebt hoor. Want zij verkopen aan particulieren die soms weer geilen op bepaalde bloedlijnen. Zeer negatieve bloedlijnen is voor een prof niet geschikt maar een particulier kan t niet boeien..

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 10:02

Nou omdat ik een tijdje terug weer een paard heb gekocht heb ik echt volgens mij alle advertenties gezien die er geplaatst werden.
Bij meerdere paarden te koop staat er vaak bij o.a Jazz, Gribaldi.
Ook belde ik een keer naar een vrij bekende handelaar en vroeg hem wat voor paarden hij te koop had staan. Zegtie notabene: allemaal zwarte en donkerbruine, alsof voor mij de kleur doorslaggend is.
Volgens mij denken ze echt dat particulieren allemaal niet goed bij hun hoofd zijn.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 10:20

Maar zo werkt het wel Essie...
Het is niet anders, maar ik koop voor de handel ook geen vossen.
Voor mijzelf maakt het me niet uit, maar als je er eentje in de verkoop hebt zal je merken dat wanneer je de voskleur in de advertentie vermeld je nog niet de helft van het gemiddelde aantal reacties krijgt.
Ook zal je met een bekende afstamming veel sneller reacties krijgen, er zijn nou eenmaal mensen welke denken dat ze met een Ferro oid veel sneller resulaten zullen boeken.

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 11:20

ja dat klopt maar je wordt behandeld alsof je echt niet verder kijkt dan de kleur. Maar Ozep is toch ook een vos, ik had zelf ook een vos met een grote bles, als het een goed paard is dan verkoop je hem evengoed wel.
Alleen als je kunt kiezen tussen twee paarden met evenveel kwaliteit kiest bijna iedereen voor de donkere.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 12:05

Ozep is niet specifiek voor de handel gekocht,
het is van begin af aan de bedoeling geweest om hem in de sport uit te brengen.
De meeste mensen vergeven een Z paardje zijn kleur wel.
Maar als ik een paard koop wat ik snel weer doorverkocht wil hebben zal ik zeker geen vos nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 12:21

Dus een duitse, ook nog duits getrainde vos, verkoopt helemaal niet.... *LOL* *LOL* *LOL* Sorry hoor heel flauw geintje.....

Fitzroy

Berichten: 25107
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 12:30

En hoe zit het met de verkoopcapaciteiten van een donkerbruine Westfaler, 1.74m afstammend van Florestan I, die Z2 dressuur is Knipoog

Ik geloof dat het Amerikanen niet zoveel uitmaakt of ze nu een Duits of Nl. paard hebben dus dan wordt het toch verkopen naar de States.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 12:38

Nee Picasso,
mijn vos is een Caritas (v. Vanitas vv. Pretendent) x Zep (v. Goudsmid) x Rentmeester x Goudsmid.
Aardig Hollands dus

Tja Fitz, geeen idee!
Weet niet hoe het zit met leeftijd en al.
Maar id, Amerikanen zijn over al het Europese spul wel tevreden geloof ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 13:28

Ja Sjuimpje, dat snapte ik wel, ik wilde de discussie weer terug brengen naar de duitsers.....Na ja, laat maar het was gewoon een flauw grapje. Bloos

Suzanne F.

Berichten: 49214
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 20:07

Fitzroy schreef:
En hoe zit het met de verkoopcapaciteiten van een donkerbruine Westfaler, 1.74m afstammend van Florestan I, die Z2 dressuur is Knipoog

Ik geloof dat het Amerikanen niet zoveel uitmaakt of ze nu een Duits of Nl. paard hebben dus dan wordt het toch verkopen naar de States.


Als hij 5 jaar is, heel goed!!! Als hij boven de 10 jaar is, heel wat minder...

Prijsverschil van een paar nullen.

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 11:38

Toch kun wel opmerken dat bep. 'hollandse' vossen met gelders bloed zich toch duits gedragen als je ziet wat voor kuilen ze graven .

Haha!

(er zit toch in de 8e generatie als ik me niet vertel duits bloed - oldenburger)

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 11:58

Naaaaahhhh,
daar kan hij helemaal niets aan doen hoor!
Komt omdat die driekwart Duitser naast hem het verkeerde voorbeeld geeft! Haha!
*LOL*

Maar inderdaad, verder terug kom je wel wat Duits bloed tegen. Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 12:01

Heee is het nou afgelopen met dat "gemopper" op die Duitsers??? Boos! Haha!

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 13:00

ja hoor we houden er mee op, was er eigenlijk toch al over uitgepraat.