afstammelingen gezocht van Souvenir (duc de norman

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mist

Berichten: 9492
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

afstammelingen gezocht van Souvenir (duc de norman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-03 20:55

Kent iemand of heeft iemand afstammelingen van Souvenir (Duc de normandie) Waarschijnlijk zijn er niet zoveel, hij is namelijk al heel jong verkocht aan Amerika. Ben toch benieuwd !!

Hoop iets te horen !
Groetjes

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-03 23:20

Ik heb een glendale*souvenir merrie gehad,zeer mooie stermerrie,heel goed bewegen,zwart met 2 witte sokjes en kol,ik was l met haar maar ze heeft helaas artrose gekregen en is op 9 jarige leeftijd aan koliek overleden wel heb ik nog een prachtig merrieveulen van haar van ooseven,precies mams.
Mams had er trouwens wel een kop op zitten braaf maar met eigen willetje.
Ook heel goed springen.
Volgens mij was souvenir een grote vos.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 02:24

In mijn profiel staat een foto van een Darwin X Souvenir. Op stal hebben we zelf nog een Souvenir staan. En een fokmerrie van Souvenir hebben we aan de buren verkocht dus die is ook niet ver. Verder komen bijna al onze nakomelingen weer uit op Souvenir x Katouchon.

Kabouterdans
Berichten: 5086
Geregistreerd: 19-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 10:51

Souvenir heeft ter dekking gestaan bij de Nieuwe Heuvel in Lunteren

Suzanne F.

Berichten: 49215
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 11:03

Wouter24 heeft een Kaiserstern xx x Souvenir...

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 13:06

Magic haar over-over-over grootopa (zoiets) is Duc de nomandie.
Maar het is wel heel ver weg Haha!

Mist

Berichten: 9492
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-03 16:42

Ten eerste hartstikke bedankt voor jullie reacties. De reden van dit "onderzoekje" is ten eerste: ik kan in geen enkel hengstenboek een foto van Souvenir vinden (heeft een van jullie er misschien een ?)
Ten tweede ben ik benieuwd of alle souvenir nakomelingen zo groot zijn ! Mijn merrie is 1.78m.
Pauleana (ik weet niet of ik dat goed heb onthouden) je zegt dat die van jouw arthrose had. Gardy heeft ook al sinds haar 5e jaar arthrose (verbening van de hoefkraakbeenderen, lage-en hoge overhoef) sinds een half jaar (ze is nu 16) staat ze op speciaal beslag omdat ze uiteindelijk daar toch kreupel op ging lopen. Nu, met dat beslag is ze weer zo goed als nieuw-behalve dan de kortere passen die ze altijd al had,) Voor de rest is het een fantastisch paard (voor mij dan) met een heel sterk karakter, werkt heel graag, en is heel erg op mensen gericht. Herkennen jullie dit ?

De reden waarom ik zo geinteresseerd ben in de medische kant van dit verhaal is dat ik van mijn andere merrie dit jaar een veulentje wil fokken. Ik vraag me af wat bepalend is voor het veulen, de invloed van de moeder of de hengst (niet dat mijn andere paard wat mankeert) maar toch vraag ik me af of ik/Gardy gewoon pech hebben gehad. Wat de opvoeding betreft ben ik zeker dat ze nooit iets te kort heeft gekomen want ik heb haar vanaf 4 maanden oud (hoewel ze toen ondervoed was-de merrie had niet genoeg melk) Ze heeft altijd voldoende beweging gehad (alleen s'nachts op stal etc.)

Ik heb ook getracht de moeder op te zoeken (Benita-eigenaar L. Vrouwenerff- die zijn adres nooit heeft gewijzigd bij het KWPN) om te kijken of die arthrose daar misschien "vandaan komt"

Misschein vinden jullie dat ik me aanstel, maar ik hou al mijn paarden tot de (natuurlijke) dood, en de zorgen die ik al over Gardy gehad heb ! De nachten die ik in de stal heb doorgebracht ! Je kunt je voorstellen wat de diverse dierenartsen zeggen over een 5jarig paard met arthrose (afmaken dus) gelukkig heb ik hen nooit geloofd, en hebben we vandaag, ruim 11 jaar later nog lekker door het bos gegallopeerd.

Wat denken jullie m.b.t. erfelijkheid van dit soort ziektes ? Alle reacties, commentaar zijn welkom........ en sorry dat ik zo langdradig ben !

groetjes

Kabouterdans
Berichten: 5086
Geregistreerd: 19-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 21:30

Afbeelding

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 21:32

bij mij op stal staat een michelangeloxsouvenir. beestje is niet extreem groot

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 01:17

[quote="Pipo"]In mijn profiel staat een foto van een Darwin X Souvenir.

Mijn toppertje!!!!