info over (nakomelingen van) o.a. Lux Z

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

info over (nakomelingen van) o.a. Lux Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-03 21:15

Ik ben aan het rondkijken naar een geschikte hengst voor mn merrie(Lacapo x Cor de la Bryere)

voorwaarden zijn: verbetering van de achterhand en hengst moet groot fokken, en een allround paard zijn, wil graag een goed bewegend groot allround veulen fokken

iemand heeft me al heel erg veel geholpen, en toen ben ik bij deze hengsten terecht gekomen

* Lux Z
* Karandasj
* Kojak
* Goodtimes
* Kalusha
eventueel Sit this one out xx

(volgens de exterieurindex fokken Sit this one out, kalusha, Goodtimes en kojak klein dus zouden wrsch al afvallen)
wie heeft er info over deze hengsten, wat doen hun nakomelingen in de sport?
ken van Lux Z wel de hengst Niveau, maar wie kent er bv iemand die een nakomeling van deze hengsten heeft, wat voor een paard is het?

verder heeft ze al een veulen gehad van de hengst LASINO, info over die hengst is ook welkom!

en andere suggesties voor een bepaalde hengst natuurlijk ook!

groetjes renske

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-03 21:59

Lupicor is een jonge Lux. Vond het een erg mooi paard om te zien. ggk KWPN. Misschien is dat ook nog iets voor je? Ben zelf wel gecharmeerd van de jonge Lx nakomelingen.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-03 22:41

Ik heb een Goodtimes uit een Lux en ik hou voor het eerst sinds jaren mijn hart vast of ze niet te groot wordt. Dat ligt niet aan Goodtimes, die is er express op gezet om de maat te remmen, maar moeder dus van Lux is flink aan de maat

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-03 22:50

dat is ook de reden waarom ik voor Lux wil gaan kiezen, mn merrie is een te klein gebleven paard, ze is maar 1.55 en ik ben 1.79 en mn andere paard is 1.70 en dat staat wel netjes, maar veel kleiner wil ik liever niet!

de moeder van mn merrie is 1.62 en verder staan er van 1.64 en 1.66 in de stamboom, dus denk dat Lux er bij voor een groter paard gaat zorgen(hoop ik!)

denk dus dat met bv goodtimes, er geen groot paard uit zal komen!