D-Day

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 22:48

Citeer ik iemand als ik zeg dat ik niet geinteresseerd ben wat er in reclame hengstenfolders staat Verward

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-03 22:48

De moeder van mijn merrie is echt 1.58. Ze staat bij Johan Rockx als fokmerrie.

gomir

Berichten: 25541
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 22:49

Ik ken één D-day en die is maar 1.57. De moeder van dat paard was 1.66 dus niet extreem klein en verder zaten er ook geen kleine paarden achter.

Het karakter is wel heel goed, alleen zo nuchter dat hij niet snel onder de indruk is. Dat gaf met inrijden in Drachten wel wat problemen, omdat hij zich niet geroepen voelde te gaan lopen en een zweep dus ook niet echt de moeite waard was volgens hem... *LOL*

Cute

Berichten: 2659
Geregistreerd: 08-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 22:51

Was die merrie maar 1.58 ja?? Dan heeft Metador zijn werk goed gedaan.....toch 10 cm erbij.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 22:54

Nou op bewijzen kunnen we dus nog lang wachten, precies dat wat ik verwacht had...

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-03 23:46

chantal1 schreef:
Nou op bewijzen kunnen we dus nog lang wachten, precies dat wat ik verwacht had...


Verward Verward Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 00:35

Persoonlijk ken ik maar een D-Day, en dat paard heeft een normale maat, maar komt uit een supergoede moeder. Was wel een draakje trouwens Haha!

Ik vind D-Day zelf een hele mooie hengst, maar als zoveel mensen zeggen dat ze veel kleintjes uit deze hengst fokken zou ik er mee uitkijken. Kijk niet alleen naar de merrie maar ook naar het teruggeslacht, als er bij jou merrie meer kleintjes in de generatie zitten, zou ik het zelf niet doen. Kleintjes zijn moeilijk te verkopen. Kies dan voor een goede hengst die wat meer maat doorfokt.

Is het het eerste veulen trouwens voor de merrie?

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 09:22

sarabande"]
[quote="Pava schreef:
Schaatsen??? Mijn D-Day heeft juist een ongelooflijk goed achterbeengebruik... En ik meen mij te herinneren dat Jan Peeters zich in een interview (in de Bit) zich erg lovend heeft geuit over de D-Day nakomelingen..


Jan Peeters is al sinds jaar en dag in dienst van Gordijn
[/quote]

Neemt nog steeds niet weg dat die van mij niet schaatst.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 09:51

Pava ik zeg dat de hengst dat deed dat is algemeen bekend. Hat betekent niet dat al zijn kinderen dan ook hebben. Fokken is rekening houden met mogelijke eigenschappen, zeker als die bij beide partners aanwezig zijn.

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 10:04

Precies. Dat zeg je omdat je denkt dat er een risico bestaat dat ie dat vererft toch? Als je een nakomenlingen-onderzoekje doet, kom je er vanzelf achter of dat zo is. Die van mij doet het dus niet. En als de merrie in kwestie niet schaatst, is er m.i. niet zoveel reden om niet met D-Day te dekken. Volgens mijn info vererft D-Day juist een heel goed achterbeengebruik.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 10:21

PhiaBink"]
[quote="chantal1 schreef:
Nou op bewijzen kunnen we dus nog lang wachten, precies dat wat ik verwacht had...


Verward Verward Verward
[/quote]

De bewijzen van Sarabande dat er in haar Regio, nogal veel e-pony's van D-Day rondlopen en de reden die volgens Sarabande negatief was dat D-Day weer hier in NL staat.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 10:30

chantal1"]
[quote="PhiaBink"][quote="chantal1 schreef:
Nou op bewijzen kunnen we dus nog lang wachten, precies dat wat ik verwacht had...


Verward Verward Verward
[/quote]

De bewijzen van Sarabande dat er in haar Regio, nogal veel e-pony's van D-Day rondlopen en de reden die volgens Sarabande negatief was dat D-Day weer hier in NL staat.
[/quote]

Kom je hier alleen als buiksprekerpop om EEN persoon te blijven aanvallen of kunnen we nog zinnige aanvullingen op een discussie van je verwachten Modchantal Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk

Dees

Berichten: 18921
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 10:33

Ik denk dat je een redelijk grote kans hebt op een nagslacht kleiner dan de moeder, omdat de hengst dus idd verkleint (al is dat relatief, en zelfs een voordeel op een merrie van 1.80m.), maar vooral ook om dat de merrie zelf een kleine moeder had. Klein zit dus in de genen. Als haar moeder ook weer klein was, kan het best dat jouw merrie genetisch gezien de uitschieter is in hoogte. Dan zou ik er geen verkleinende hengst op zetten. Of je moet zelf een paard van 1.60m. willen houden eventueel.
Misschien is er een hengst die kwa bloed in de zelfde richting zit, die wat minder kleine maat geeft?

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 10:37

Oei, Sarabande, gaan we nu met smiley's werken, ojee ojee.
Nee nee, die persoon waar jij op doelt die weet hier niet eens iets van.
Voel ik daar trouwens een jaloerse ondertoon.
Kijk, die zinvolle discussie zou er zijn. Jij zet hier een hengst in een kwaad daglicht maar kan het niet onderbouwen. Denk je trouwens dat mensen die een hengst in eigendom hebben blij zouden zijn met jou uitspraken.
Ik vroeg maar om 1 ding en dat waren bewijzen, die krijg ik niet dus dan weet ik genoeg...

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 10:41

Hallllooooooo,
Moet je tegenwoordig met fotomateriaal komen als je over het algemeen veel kleine nakomelingen van een bep hengst bent tegengekomen?

Dees

Berichten: 18921
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 10:58

De uitspraken van zij die belangen hebben bij zo'n hengst moet je wel op hun waarde in kunnen schatten...maak onderscheid tussen werkelijke onafhankelijke informatie en reclame-praat.

Ik ken verder de hengst niet, maar ik zou niet alles geloven wat in de folder staat. Ik zag laatst een folder met als slogan "kom langs en proef de kwaliteit"...Dat zou ik maar niet te letterlijk nemen Haha!

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 11:02

Ha ha ha Dees ik zie het al voor me Haha! Haha! Haha!

Uhh solly smileys

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 11:17

Ik ben helemaal weg van Guidam die 1.70m meet maar die fokt ook verkleind. Ik heb al veel kleine paarden van hem gezien, heb zelf ook een klein paard van hem gehadl. Maar qua type ben ik helemaal weg van die beesten. Mijn merrie is echter 1.63m en daar durf ik het toch niet bij. Guidam komt ook uit een moeder van 1.59m en dat verklaart een hoop.

De markt denkt kennelijk over het algemeen dat kwaliteit in de maat zit, beweging of geen beweging.

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 11:22

Ik geloof niet dat je een kleintje die erg goed beweegt, niet kwijt kunt raken. Ikzelf rijd altijd kleintjes. Omdat ik zelf ook een kleintje ben. En naar goeie E-pony's is ook altijd vraag. Alleen zul je een concessie moeten doen op de prijs dan. Maar ook niet alle groot fokkende hengsten leveren duren nakomelingen op, dus da's niet zo relatief.

gomir

Berichten: 25541
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 22:45

desiree schreef:
Ik ben helemaal weg van Guidam die 1.70m meet maar die fokt ook verkleind. Ik heb al veel kleine paarden van hem gezien, heb zelf ook een klein paard van hem gehadl. Maar qua type ben ik helemaal weg van die beesten. Mijn merrie is echter 1.63m en daar durf ik het toch niet bij. Guidam komt ook uit een moeder van 1.59m en dat verklaart een hoop.

De markt denkt kennelijk over het algemeen dat kwaliteit in de maat zit, beweging of geen beweging.


Even off-topic: Ik ken ook een merrie van Guidam die maar ongeveer 1.60 is en de moeder was wel groot *LOL*
En ik heb niets tegen kleine paarden, maar ben 1.76 en heb behoorlijk lange benen, een beetje maat heb ik dus toch wel nodig Haha! Als ik op een paard van 1.60 zit is het net of ik hem te heet gewassen heb *LOL*