Ariban xx en Able Albert xx

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Ariban xx en Able Albert xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-03 17:17

Ik zoek informatie over de hengsten Ariban xx en Able Albert xx (en dan vooral plaatjes/ foto's). En verder ben ik benieuwd of er nog meer mensen paarden hebben met in hun lijn een van deze 2 hengsten. Wij hebben namelijk 1 merrie waarbij deze beide hengsten inzitten. Ik ben ook erg benieuwd dan naar de karakters van deze paarden, want onze merrie is niet zo'n makkelijke dame }>


Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 17:26

Mijn vorige verzorgpaard was een zoon van Ariban xx. Het was een echte knuffel, maar met rijden wel een heethoofd. Hij liep Z2 dressuur, maar springen was niet zijn sterkste kant... Je kon niet met hem buiten rijden ivm zijn schrikkerige karakter, maar verder was hij gewoon heel lief in de omgang, af en toe een beetje een sulletje. Hij was wel een luchtzuiger (ik heb gehoord dat veel Ariban-nakomelingen dat doen).
Het was echt een superpaard, hij is helaas maar 11 jaar geworden. (overleden aan zware koliekaanvallen).

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 18:28

Pavo kampioen Patser is een Jazz x Ariban xx, able albert xx bloed zie ik liever niet in een merrielijn Haha!

boemel

Berichten: 8389
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 18:30

Ik heb een nakomeling v. Able Albert gereden.
Ik heb hem als hengst zadelmak gemaakt en hem toen 3x gereden. Hij is toen gecastreerd en heeft toen 10 dagen stil gestaan. Daarna kon ik hem zo weer oppakken. Ik heb er totaal 10x opgezeten en hij was echt 100% groen toen hij onder het zadel kwam, maar je kon er al ontzettend veel mee doen. NOg nooit een paard meegemaakt dat zo goed luisterde en zo ontzettend pienter was. Ik heb in de 10x onder het zadel al alleen buiten gereden en er mee gesprongen. Verder kon je 'm al vanuit de stap aan laten galoperen.

Hij had wel een behoorlijke onderhals, dus ik denk dat ze in een wat latere fase best problemen kunnen hebben gehad met het naar beneden rijden. Verder had hij een beetje een typische huppelgalop.
Ik was er toen echt kapot van dat hij zo snel naar een ander is gegaan, ik heb er helaas ook nooit meer wat van terug gehoord.
Hij was helemaal bruin, geen aftekeningen (dacht ik) en ca. 1.63m.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 18:48

PB benneton eens, haar moeder heeft een nakomling van Able Albert.