Paar foto`s HK 2003

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Paar foto`s HK 2003

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-02-03 17:20



fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 17:28

Ligt het nou aan mij of blijft het achterbeen wel heel erg achter bij het voorbeen op de laatste 3 foto's

Raja

Berichten: 7160
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 17:54

Ik zal eens kijken wat ik van mijn digi foto's/filmpjes kan maken.
Ik ben de donderdag geweest bij de springgefokte paarden
Ik weet alleen niet meer welke hengst welke is op de filmpjes:D

Ze komen eraan
Mooie foto's trouwens Wouter!
Ps: Hoe is het met Rakker???

*\o/* Va Bene's Roy L2 + 2 *\o/*



SF STABLES: MIJN ERVARING!! LEES DIT!!![/size]

Suzanne F.

Berichten: 49169
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 19:16

Mooie bok is die Krack toch he??

Ja je hebt wel wat gelijk ja, die paarden gooien erg met het voorbeen, daardoor lijkt achter niet mee te komen.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 23:12

Ligt dat niet aan het moment van fotograferen? Het lijkt mij dat afgedrukt is vlak nadat het achterbeen is opgenomen i.p.v. vlak voordat het neergezet wordt?

Lon
Berichten: 886
Geregistreerd: 29-01-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 23:46

Die tweede foto Kwijl

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 06:45

Het ligt volgens mij niet aan het fotograferen. Ik zat toevallig net nog eens de foto van gribaldi in het topic over uitgestrekt draven op RT te bekijken en toen viel het me al een beetje op maar niet zo erg als op bovenstaande foto's. Het lijkt wel alsof het achterbeen op bovenstaand foto's minder ondertreedt (in uitgestrekte draf) als op de RT-foto waar het om een arbeidsdraf gaat. Ik zou overigens wel heel erg blij zijn als mijn paard iets van dat voorbeen had hoor Kwijl

Het leven is als een restaurant.... je krijgt wat je besteld hebt
Het leven is als een pijpkaneel...ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel

xtvax

Berichten: 674
Geregistreerd: 20-12-02
Woonplaats: vlakbij Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 09:05

Viel mij inderdaad ook op, dat het achterbeen achter blijft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 09:05

Mooie impressie maar......
Waar is de ruiter van Nourejev gebleven en wie loopt daar naast te rennen Verward [Is dat Nourejev eigenlijk wel?]

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 09:40

Die foto is gemaakt tijdens de 'ereronde' toen zat Edward op Grib. (toch?)

Grib was van achter nog niet sterk genoeg, maar Edward zit echt op de goede weg!
Hij liet een paar stukje passage zien tijdens het rondje voor het publiek en toen werd hij van achter wel snel en had hij ook veel buiging in zijn sprong. Echt super!

Op de 2e foto van Grib zie ik mijzelf trouwens zitten *LOL*

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 10:05

Ja dat voorbeen he, daar kunnen ze toch veel mee doen tegenwoordig. Zo zie je maar weer voorbeen kan je maken achterbeen moet je hebben.
Goh sjuim en de rest zie je die ook???

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 10:30

Ik zie nog wel een paar bekenden ja Haha!

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 10:57

Jippie schreef:
Mooie impressie maar......
Waar is de ruiter van Nourejev gebleven en wie loopt daar naast te rennen Verward [Is dat Nourejev eigenlijk wel?]
Edward reed met 2 paarden in de kur. Gribaldi reed die als laatste en bleef daar dus maar op zitten. Ook omdat hij met gribaldi het beste had gereden. Nourejev moest er ook bij zijn bij de prijsuitreiking maar dan zonder ruiter. Haha! Hij is er dus neit afgevallen, mocht je dat denken Haha! En ik zie mezelf weer niet zitten Boos!
Hier trouwens nurejev met edward erop Haha! Afbeelding
Afbeelding

Ik mis trouwens ook nog foto's van anne van olst die dacht grand prix te rijden in een lichte tour kur.
Afbeelding

en zie hier lancet
Afbeelding
Overigens laat de foto hieronder (gemaakt door wouter) zien dat gribje wel zijn been mee kan nemen en bergop kan lopen.

[edit:BartVB]Foto omgezet naar link[/edit]
http://picserver.student.utwente.nl/get ... p?id=54740

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 14:59

De kwaliteit van een draf kun je volgens mij een beetje afmeten aan het evenwijdig blijven van het voor en achterbeen (pijn) en als ik dan naar de foto van Nurejev kijk Verward. Hetzelfde geldt in mindere mate voor de foto's van Gribaldi.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 15:13

Ik zie je wel zitten hoor GRibfan...
2e foto van Grib, jij zit boven de a van Equimax, net achter de staart van Grib.

Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 22:48

Super mooie foto's. Ik heb zelf ook stuk of 10 foto's gemaakt. Ik zal eens kijken of daar nog paar leuke tussen zitten om hier neer te zetten..(alleen die van mij zijn niet zo mooi geworden als de bovenstaande foto's Verward , maar ik ben dan ook prof fotograaf Schijnheilig )


Winnowill VTH (v. Numero Uno) naar de Hengstenkeuring??!!!


Paardenkracht: Het buitengewone vermogen van een paard om de mens op te beuren.

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 22:17

Ik schop het topic nog even omhoog, heb namelijk zelf nog twee foto's van de hengstenkeuring.

Scandic (Solos Carex x Amiral)
Afbeelding

Special D (Métall x Zandigo)
Afbeelding

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 22:55

Goh rinske het was me niet opgevallen dat Scandic zo door zijn koten zakt, hemeltje

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

germie

Berichten: 25919
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 10:06

GribaldiFAN"]
[quote="Jippie schreef:
Afbeelding


NOu, hier blijft het achterbeen echt wel achter hoor. En dat ligt niet aan de foto. Ik hoop niet dat het de ontwikkeling wordt van het Nederlandse paard.

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 11:20

Is dit niet een beetje overdreven??

germie

Berichten: 25919
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 12:27

hoezo? De foto laat het toch zien? Ik zeg niet dat het altijd zo is, maar verschillende foto's die wouter hier geplaatst heeft vind ik niet gunstig. Als dat de ontwikkeling wordt, dan gaat het wel fout.
Er worden al hengsten gefokt die niet kunnen springen, nou, nog een slecht achterbeen erbij en het niveau van het KWPN daalt.
Dat lijkt mij niet echt gunstig.
Dus is het constateren van ongunstige dingen niet verkeerd lijkt mij. Beter dan ogen sluiten.

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 12:32

Daar ben ik het helemaal mee eens, maar ik denk dat de kwaliteit niet dusdanig slecht is dat de fokkerij er van achteruit zal gaan. Het is natuurlijk nooit goed als dit verergert. Maar ik denk ook dat de hengsten hier onder grote druk en spanning lopen. En als ze een slecht achterbeen hadden ze niet zo snel opgenomen zouden worden. Tja met het springen ben ik het ook helemaal mee eens. Een goed dressuurpaard moet een sprongetjes komen maken. Maar ik vind ook dat een goed springpaard ook 3 goede gangen moet hebben.
Alleen denk ik dat de gevolgen voor de fokkerij bij gebruik van deze hengsten niet desastreus zijn. Je hebt natuurlijk ook nog met een merrie te maken. Als deze hengsten op de juiste manier gebruikt worden kunnen ze zelfs een aanwinst zijn voor de fokkerij.

germie

Berichten: 25919
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 12:44

Tuurlijk moet en springpaard ook kunnen lopen.
Maar toevallig komen de meeste dressuurpaarden uit springpaarden. En daarom ben ik bang dat de dressuurhengsten zonder enig springaanleg uiteindelijk niet goed zijn. Zeker als ze ook nog eens een wat minder achterbeen hebben.
Dressuur is in, dus fokt men met dressuurhengsten. Daar komen ook merries van. Fok je daar weer meem met een dressuurhengst met weer een minder achterbeen, dan zit je wel in de gevarenzone.
Onder druk presteren of niet, het moet wel serieus genomen worden dat dit niet de juiste doelstelling is.

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 12:49

germie schreef:
Tuurlijk moet en springpaard ook kunnen lopen.
Maar toevallig komen de meeste dressuurpaarden uit springpaarden. En daarom ben ik bang dat de dressuurhengsten zonder enig springaanleg uiteindelijk niet goed zijn. Zeker als ze ook nog eens een wat minder achterbeen hebben.
Dressuur is in, dus fokt men met dressuurhengsten. Daar komen ook merries van. Fok je daar weer meem met een dressuurhengst met weer een minder achterbeen, dan zit je wel in de gevarenzone.
Onder druk presteren of niet, het moet wel serieus genomen worden dat dit niet de juiste doelstelling is.

Ja ik begrijp wat je bedoeld, maar als je zo'n hengst gebruikt op een goede merrie zal het nog wel meevallen. Maar het is inderdaad zo dat ze bij de dressuur meer naar het plaatje kijken als na de beweging.
Maar dat zullen ze denk ik ook wel in gaan zien....... tenminste dat is te hopen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 12:58

germie"]
[quote="GribaldiFAN"][quote="Jippie schreef:
Afbeelding


NOu, hier blijft het achterbeen echt wel achter hoor. En dat ligt niet aan de foto. Ik hoop niet dat het de ontwikkeling wordt van het Nederlandse paard.
[/quote]

Ja, ik zat er ook al naar te kijken, maar gelukkig is het maar een moment opname.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: MarjanB en 178 bezoekers