Ook addertje bij deze merrie??????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 12:54

Ik ga liever naar een handelaar... Heb je over het algemeen meer keus en als je belt krijg je tenminste niet zo'n |u|verhaal als bij een particulier.
Die hebben altijd de beste paarden en ze lopen allemaal op M/Z niveau

Mieke
Berichten: 6926
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 13:02

Dat is inderdaad waar Sjuimpje. Ik vind paarden bij handelaren over het algemeen ook realistischer geprijsd dan bij particulieren...

_Rick
Berichten: 602
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 13:28

Citaat:
De VSN-handelaar heeft een heleboel overheadkosten terug te verdienen met de verkoop van zijn paard


Overheadkosten zoals wat ?

Verder ben ik het absoluut niet eens met mensen die zeggen : Blijf bij een handelaar weg!! Natuurlijk der zijn een hele hoop sjaggeraars in de wereld, zeker met de opkomst van de paardensport die er een slaatje uit willen slaan. Maar de doorgewinterde handelaar, heeft toch zijn eigen naam opgebouwd ? Die zal toch niet een berg rotzooi verkopen want dan blijft ie er ook niet. En wij als handelaar kopen vaak genoeg paarden bij particulieren en als er dan iets mis is, wat heel vaak is, vooral bij gereden paarden, probeer dan maar eens wat terug te doen of wat te regelen, NEVER!
Een slimme handelaar zal altijd proberen het op te lossen, anders gooit hij zijn naam te grabbel. Voor mijn part vraag je mensen of ze een bepaalde handelaar kennen, dan hoor je vanzelf wat erover gezegd wordt. Wij persoonlijk zeggen er alles bij wat we weten, als er een foto niet goed is bijv. en echte schijtbokken bieden we niet eens aan aan particulieren,die verkrijgen we meestal door inruil, maar die gaan via de achterdeur weg voor weinig naar het buitenland of sjaggeraar.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 13:40

Ach de beste manier is mond op mond he iemand die je vertrouwd en dan nog zijn het dieren en kan er van alles niet "klicken".

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-03 14:02

sarabande schreef:
Goed voor de minder ingewijden. Je hebt een paard te koop en zet dat in de krant of zo. Er komt een bekende handelaar die biedt ver onder je vraagprijs. Later komt een andere handelaar die biedt nog iets minder. Zo ga je geloven dat je paard niets waard is en verkoopt het dus in arremoede maar aan deze maffia.
Begrijp je het zo wel Rick


Daar wordt ik dus echt schijtziek van. We hadden een leuke 6 jarige hurricane ruin te koop staan, M-dressuur. beetje ontdeugend. Moest kosten 7500 gulden. Was duidelijk vermeld!

Komt een handelaar, wij thuisgebleven, paard voorgereden enz. Ja zegt ie ik bied 3500. Nou daar zakt mijn broek van af!!! Kom dan niet!! Is toch logisch dat we niet meer dan de helft gaan zakken. Ze proberen er gewoon een slaatje uit te slaan!

PS Paard is gewoon verkocht aan partikulier voor 7500!

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-03 14:04

Bovenstaande wil trouwens niet zeggen dat ik baal van alle handelaren, we hebben onze sam ook bij een hele goede handelaar uit friesland weg!

Dees

Berichten: 18921
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 20:55

Ik heb mijn dierbare [naam verwijderd] ook weg bij een handelaar, maar ik denk dat ik mazzel heb gehad, [naam verwijderd] is prima in orde, en slechts een halve maand van haar geschiedenis heb ik niet kunnen achterhalen, toen zat ze dus in het handelscircuit als groen, groen merrietje.
Later ben ik nog een keer terug geweest bij die zelfde handelaar, met een vriendin van me, en toen had hij echt tinnif staan, zelfs bij een schraal paard met een vette hazehak beloofde hij nog garantie... tja....

Rick, met overhead bedoel ik kosten die het lidmaatschap van het VSN met zich meebrengt. En de kosten die de ondernemer heeft moeten maken om zich te kwalificeren tot de aansluiting bij het VSN, eventuele opleidingen...dat werk.

Misschien ben ik niet zo heel veel eisend, maar als ik een paard ga bekijken, dan let ik toch vooral op wat ik eventueel mee naar huis kan nemen, en niet op wat ik achterlaat. De conditie, constitutie, capaciteiten en karakter van het paard, dat vind ik belangrijk. Ik kan gelukkig redelijk makkelijk doorgronden met wat voor paard ik te doen heb, (al heb ik geen rontgenogen). Maar kwa karakter zit ik er nooit naast. Ik vertrouw op mijn eigen oordeel, ik durf het daarom prima aan om een paard van een particulier te kopen. Ik hoef bij een handelaar toch ook geen garantie.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 23:46

Samsam schreef:
Daar wordt ik dus echt schijtziek van. We hadden een leuke 6 jarige hurricane ruin te koop staan, M-dressuur. beetje ontdeugend. Moest kosten 7500 gulden. Was duidelijk vermeld!

Komt een handelaar, wij thuisgebleven, paard voorgereden enz. Ja zegt ie ik bied 3500. Nou daar zakt mijn broek van af!!! Kom dan niet!! Is toch logisch dat we niet meer dan de helft gaan zakken. Ze proberen er gewoon een slaatje uit te slaan!

PS Paard is gewoon verkocht aan partikulier voor 7500!

Hahaha,
zo heb ik ze ook zat gehad hoor!
Komen ze rijden, zijn redelijk enthousiast en vervolgens bieden ze na enkele dagen telefonisch 8... Terwijl mijn vraagprijs 15 was.
Overigens had ik dit paard binnen 2 weken wel voor 15 verkocht.
Maar goed, you can't blame them for trying!
Maak me er zelf ook wel eens schuldig aan Schijnheilig