Exterieur van paarden beoordelen .

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Exterieur van paarden beoordelen .

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 15:12

Aangezien er verschillende meningen zijn over het exterieur van paarden , en ik dat best interressant vind wou ik graag dat er hier wat paarden beoordeeld worden . Dus op de volgende dingen :

De hals , de schouder , de rug , de benen voor en achter , en het hoofd etc.

Weet niet of er zomaar foto's mogen worden geplaatst in zo een topic . Maar zowel wil ik het liefst wel gewoon standfoto's , dus dat ze in open stand staan aangezien dat het best te beoordelen is .

Per foto liefst minimaal 5 reacties voordat er nieuwe foto's geplaatst worden , zodat het wat overzichtelijk blijft .

Afbeelding

NatasjavE

Re: Exterieur van paarden beoordelen .

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 16:34

O dit lijkt me een leerzaam topic! Alleen vind ik het paard op de foto heel moeilijk te beoordelen omdat ik echt in de KWPNers zit.

Wat is het stamboek/ ras waar deze bijhoort. Mischien is het wel handig om bij iedere foto de stamboek/fokrichting te vermelden.

Verder lijkt het mij wel leuk om "blind" te keuren. Zonder de afstamming erbij te vermelden. Is dat een goed idee?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 18:44

NatasjavE schreef:
O dit lijkt me een leerzaam topic! Alleen vind ik het paard op de foto heel moeilijk te beoordelen omdat ik echt in de KWPNers zit.

Wat is het stamboek/ ras waar deze bijhoort. Mischien is het wel handig om bij iedere foto de stamboek/fokrichting te vermelden.

Verder lijkt het mij wel leuk om "blind" te keuren. Zonder de afstamming erbij te vermelden. Is dat een goed idee?

Ja dat dacht ik zelf ook dat het wel leerzaam zal zijn !
Die foto was eigelijk alleen maar om de open stand te laten zien , want zoals je ziet is de hals op die foto ook niet goed te zien zoals het eigenlijk hoort . Dus als jij de eerste foto wilt plaatsen van een paard of iemand anders dan kan dat .

Ja is inderdaad een goed idee , dan doen we dat ook ja .
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-10-08 18:45, in het totaal 1 keer bewerkt

sethlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 18:45

ik volg dit topic Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 18:58

sethlover schreef:
ik volg dit topic Tong uitsteken

Leuk , heb je toevallig ook een foto van een paard/pony in open stand waar we mee kunnen beginnen ?

sethlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 19:02

Hier mijn Seth:
ik heb niet hele duidelijke foto's maar deze zijn van eergister:
Afbeelding
hier kijkt tie verdacht naar de brandblusser Bloos
Afbeelding
en nog eentje van rijden:
Afbeelding

Wat voor info moet ik erbij schrijven?
Naja hier het ras: BWP volbloed

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 19:11

1e foto:

Jammer dat het hoofd zo staat, dus hoofd/hals aanzet etc. is niet te scoren. Hoofd lijkt wel vrij edel, horizontale hals, wat diep uit de borst, steile schouder, goed gevormde schoft, voorbeen onderstandig, korte koten, rug heeft een correct verloop, hoge staartimplant en redelijk plat kruis, korte broekspier, steil achterbeen, beenwerk lijkt me niet erg droog.

Paard wat kracht uitstraalt en vriendelijk aandoet.

(niet dat ik er veel verstand van heb, ben ook maar een leek)

Seth kan ik geen pindakaas van maken met deze foto's

sethlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 19:14

ooh ik ben nog veel leekiger dan jou xD wat voor foto moet ik dan plaatsen? ik heb er nog een hele hoop.
een waarop hij los draaft? of een waarop ik erop zit en hij draaft?? Of een waar hij helemaal op stilstaat????
Ik heb er echt TOTAAL geen verstand van maar vind wel leuk om te horen xD

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 19:15

die foto's vind ik absoluut niet te beoordelen ook omdat ik er geen verstand van heb, zou ik een foto mogen plaatsen ?

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 19:18

Een foto in een "open" stand waarbij het paard naar voren kijkt en de foto recht van de zijkant genomen is zonder zadel etc.

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 19:20

Leuk idee dit topic. het probleem is dat als er mensen in gaan reageren, die er geen verstand van hebben (no offence) heb je er weinig aan denk ik.

over het paard op de bovenste foto kan ik van de voorkant weinig zeggen mdat het hoofd er niet in profiel op staat.
Vind verder wel dat het paard een lange (en dus vaak weke) rug heeft.
de voorbenen staan behoorlijk onder het lijf, steile schouder..

Nu ben ik ook maar een leek hoor..

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 19:23

Ik vind de rug van het bovenste paard niet echt week. Paard staat in een rechthoeksmodel. Week vind ik van die badkuipruggen. Dat heeft dit paard niet.

sethlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 19:26

Okee ,
ik heb geen hele perfecte, maar hier een die ergens op lijkt:
Afbeelding
Afbeelding
en een perfecte alleen beetje wazig:
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 19:26

Sethlover . Foto is inderdaad niet tot moeilijk te beoordelen en daarom niet echt geschikt . Een paard in open stand staat als het voorbeeld paard die ik heb geplaatst , maar dan met het hooft recht voor zich uit of lichtjes schuin .
Dus degene die nu een goede foto's plaats beginnen we mee .
Het maakt niet uit als je er een leek in bent , het is ook om te leren . Dus als je het met het antwoord van iemand anders niet eens bent kun je iemand daar op corrigeren of uitleggen waarom je zelf vind waarom jij het juist niet zo vind . Ook kun je vragen stellen .
Let wel op dat er 5 reactie per foto moeten zijn voordat er een andere foto geplaatst kan worden .

Het liefst max 2 foto's . Daarvan zowiezo 1 in open stand .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 19:33

AUB geen offtopic berichten zoals ' ik volg dit ' of ' dat paard is mooi ' maar echt alleen berichten die betrekking hebben tot het exterieur van het paard !
Dus laat het vanaf nu aub duidelijk zijn wat de bedoeling van dit topic is en wat voor foto's er geplaatst moeten worden .

Dus mensen die nu net komen kijken in dit topic , alsjeblieft eerst lezen wat er staat in mijn reacties !
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-10-08 19:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 19:33

bedoel je zoiets?

Afbeelding

is deze foto bruikbaar misschien???

Afbeelding
Sorry, vond een betere (grotere) foto...

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 19:37

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 19:45

@ DiegoWendy; kun je erbij zetten wat voor ras en leeftijd je paard heeft? Iets wat 'fout' lijkt kan juist iets zijn wat bij het ras hoort Knipoog .

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 19:52

Oh sorry... Het is een halve paint en hij is net 4 geworden

Truman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 20:00

Ik wil zelf ook graag meer leren over het beoordelen van het exterieur, dus ben blij met dit topic. Op dit moment weet ik er niet genoeg vanaf om andere paarden te beoordelen. Wel plaats ik even mijn eigen paard in link dus als hij aan de beurt is zou ik graag horen wat jullie er van vinden!

Link

KWPN, 8 jaar. In profiel eventueel nog foto's van ohz.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 20:08

Oke vanaf nu graag alleen reacties op de foto , en na 5 reacties een nieuwe foto .

DiegoWendy .

Conditie : Voldoende .
Mond : Niet goed te zien .
Hoofd : Netjes .

Rechthoekig model , hoofd-hals verbinding is redelijk goed , halslengte is vrij lang . Bespiering is voldoende en de schoft is wel goed gevormt ook al lijkt het op allebij de foto's anders .
Schouderligging is vrijwel stijl , rug loopt goed .
Kruisligging is recht . Lage? staartimnplant . Stijle achterbenen en korte koten .
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-10-08 20:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 20:11

Sorry hoor, maar er zit geen normale standfoto bij. Bij niemand niet. Daar kan je zo helemaal niks mee.
Bovendien hoort dit bij Exterieur en hengstkeuze.
Ik zou zeggen, lees daar de charter even door en probeer het nog eens met goede foto's.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 20:18

[***] schreef:
Sorry hoor, maar er zit geen normale standfoto bij. Bij niemand niet. Daar kan je zo helemaal niks mee.
Bovendien hoort dit bij Exterieur en hengstkeuze.
Ik zou zeggen, lees daar de charter even door en probeer het nog eens met goede foto's.

Sorry hoor , maar ik dacht omdat het hier in het algemeen gaat over allemaal paarden en niet over 1 bepaald paard het hier hoorde .
Als het verplaatst moet worden hoor ik dat wel .

Ps . hier een uitleg wat bij exterieur en hengstkeuze staat .
In de topics waar een exterieurbeoordeling gevraagd wordt moet een goede standfoto van opzij en eventueel één van voor en achter geplaatst worden. Op de foto moet het paard zoveel mogelijk vierkant en evenwijdig aan de camera opgesteld staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 20:27

Goed dat je het gelezen hebt, dan weet je nu ook dat de foto's in dit topic geen goede foto's om te beoordelen zijn.

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 20:29

Dus wel een gewone standfoto waar ze vierkant op staan. Hele slechte voorbeeldfoto in de beginpost dan Clown